Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 557 ggr
MadeleineH
0

rädd kanin!

hej allihopa!                                                                                

mina kusiner hade två kaniner tidigare men den ena dog. nu har dom en kanin kvar. men den kaninen är jätte rädd för människor o det är ju inte så kul att ha en kanin som är rädd.

jag har själv en kanin o han är jätte tam. men jag har bara haft honom i ca 7månader. och det är min första kanin, så jag är inte så bra på det där med kaniner.

mina kusiner vill ju jätte gärna att deras kanin ska vara tam o att dom ska kunna klappa den utan att den springer iväg. jag har själv försökt att få den tam. men problemet är att det är en utekanin o hon springer gjärna ner i sitt lilla hål i marken som hon o den tidigare kaninen har grävt.

kan ni som är mycket duktigare en mig, ge lite tips? hur man får denna kanin lite tamare så att man kan klappa henne.

skulle bli jätte glad för lite tips? o råd.
/madeleine

Michiis
0

Den kanske borde få en ny kompis. En kanin som är tam och som kan visa att människor inte är farliga :)

// Michis

Keligast
0

låt kaninen komma till er och ha god saker i handen som kaninen gillar. när kaninen sen inte är rädd för er hand kan ni börja klappa den så nätt<3 tänk på att alltid prata med kaninen lugnt och ge inte upp!

MadeleineH
0

1# den tidigare burkompisen var jätte tam. men denna lilla tjej var ändå jätte rädd. problemet är också att det är ingen som vet varför hon är sä rädd. hon har aldig litat på människor.

MadeleineH
0

2# okej. det ska provas. tack ^^

Michiis
0

#3 okej :/ Hum.. va nära henne, typ sitt vid buren. Visa din närvaro. Ge något gott till henne när du kommer.  typ gör så som #2 säger :)

// Michis

MadeleineH
0

#5 hade tänkt att prova det. men eftersom att det inte är min kanin är jag lite osäker på vad hon gillar. vad brukar kaniner gilla? min äter liksom det mesta. men alla kaniner är ju olika. ^^

denisesalomonsson
0

Morot eller banan brukar uppskattas ^^

MadeleineH
0

7# okej. tack. haha.. banan? det viste jag inte. kanske ska man prova det till killen här hmma. ^^

MadeleineH
0

7# i vilket format ska det vara? torkat eller vanlig? ^^

Thumper-KG
0

Ge kaninen mindre plats att vara på, så vänjer den sig fortare.

MadeleineH
0

10# hur menar du med mindre plats? vi kan tyvär inte flytta kaninen pga människorädslan o vi kan inte göra springplatsen mindre för att hålet är ivägen.

Fnyan
0

Låt kaninen få en kanin kompis så den inte är ensam kanin :)

Michiis
0

Försök täck igen hålet då ? går inte det?

// Michis

[Wera]
0

Ja täck igen hålet XD Banan brukar uppskattas "normal" (inte torkad iaf) ;)

Clariiz
0

#14; mina gillar banan, färsk som torkad. :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

#15 Jo kaniner gillar torkat men visste inte hur jag skulle typ skriva färsk banan xD Så då skrev jag "normal" och det med "Inte torkat iaf." menar jag med att "normal" inte är torkat som jag syftade på hahaha!! ;D

Thumper-KG
0

#11: Jo, det kan ni!

Är det kaninen som bestämmer, eller är det ni?!

Sätt kaninen i en typ "innebur" = mindre plats.

Jojsan
0

Pröva att bara sitta stilla i buren och kanske läsa en bok eller något. Sitt länge och ofta till slut brukar de flesta kaniner komma fram och nosa lite försiktigt. Ha tålamod det tar tid. När kaninen väl kommer fram så rör den inte, titta knappt på den. Efter att kaninen verkar trygg med dig där kan du försöka sträcka fram handen med något gott eller så. Gå sakta fram.. Hoppas det går bra!

Clariiz
0

Jag skulle också rekomendera att sätta den i en mindre bur. Kanske inte överdrivet liten men lite mindre. Sedan sitta i buren och låta kaninen själv komma fram och nosa.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com