kaninhoppning?
När kan man börja med att träna lite hoppning, hur gamla måste de vara, är det ok att börja redan vid 12 veckor?
Skulle vilja testa med Philura och kanske Sofi!
Tror man inte bör träna innan 4 månaders ålder.

Jag börjar med mina då de är sådär 4 månader.. ;)

kan man inte typ låte de gå över bommar tidigare och litte så ? och typ hoppa cm /mindre ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
I början när man ska träna Kaninhoppning så bör ju kaninen vara van med sele. Att vänja kaninen med sele kan du göra direkt vid 8 veckors ålder. Sedan när kaninen funkar bra i sele och du kan gå med den utan problem så kan du börja smått med att låta kaninen gå över bommar som ligger på marken. För att få kaninen att tycka Kaninhoppning är roligt så kan du göra en Hage av minst 8 kompostgaller och sätta upp ett hinder på cirka 5cm som kaninen kan hoppa över när den vill. Det här med hagen kan man faktiskt göra redan vid 6v ålder. Dock med en höjd på kanske 1-3cm.
Jag har påbörjat vänjning av sele med Tozzla som jag köpte av dej ;). Hon fungerar jätte bra och jag ska börja ha henne i en Hage med ett litet hinder som hon kan provhoppa på :).
ok tack! Det blir nog på semestern hinner ej innan!

närman är nybörjare med Kaninhoppning så kan man börja träna kaninen när den är minst 4 månader^^
Ta det lugnt med den och åt den nosa på bommen, knuffa inte på den på baken och låt den ta det i sin takt, för att den ska tycka det är kul:) locka inte med godis, utan ge godis efter att den har hoppat klart och du satt tillbaka den i buren^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
När kaninen är van vid sele kan man börja så fort kaninen vill. Pelle var van vid sele när jag fick han, då han var 9 veckor, han började hoppa vid den tiden också. Jag skulle hoppa med min sexåriga kanin Lina, jag hade Pelle ute samtidigt, och ja, Pelle tog efter Lina och började hoppa hennes hinder som var ca 10 cm, några få veckor senare hoppade han 35 cm