Vad är detta för ras?
Jag är inte hajj alls på raser lr så en kanin med hägöron är vädur o en vanlig uppot öron är vanlig kanin för mig :) men vet att denna lilla dam är av en viss ras kommer bara inte på vad det nu var för ras. Hon ska ha något med red i rasen men bl bla mer? Någon som vet vad det är för ras antar den inte är ovanlig men kan ju vara bra för mig att veta vad hon har för ras :)
Vet ej men söt var den ;)
Hej!
Jag tror det är en rex,(lite längrehårig),eller en blandras.
Med vänlig hälsning,
Jenny

Rex kanske?
Ser nästan ut som en korsning med New Zealand Red och Tan.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Rex är det inte.
Solbackens kaniner
Tycker också den ser ut som en korsning, är också inne på vad MarHai säger.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nej inte ser de ut som en rex iaf..
ser inte ut som rex. Typ en korsning med new zeeland red (som Mar Hai sa).
Ser inte ut som Rex iaf :P
Fin var den :D
Det första jag tänkte på är satin, men kan likväl vara en korsning av i princip vad som hellst. Dock otroligt vacker!
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
nej det e ingen korsnig ren ras är hon köpt av en uppfödare å jag kunde få henne med papper men eftersom hon inte ska ställas ut så strunta jag i det :) ren sälskapskanin visst är hon söt. Hon blir allså röd på sommaren under hakan mage å ine i öronen. men tror att new zeeland red kan vara rätt har någon någon mera bilder på dom. Hon var något ringfel i ögonen därför passa hon inte som avelskanin men funkar bra som sällskap trevlig å rar kanin..

Tycker hon ser ut som en tan :)
hon har fått lite solblekt päls det e på slutet av sommaren korten är tagna. därför ser pälsen på ryggen lite rödare ut tycker hon är som finast när vinterpälsen släppt o sommar pälsen kommer fram då ser men att hon är mörkbrun på rygg men allså undersidan av kaninen är röd glittrar jätte fint i solen :) ska göra ny utegård till kaninerna i vår (har flyttat, förut hadde dom en bra hundgård som dom kunde gå in å sova ata osv å ut för att leka mm i)
Då är hon brun tan :)
Solbackens kaniner
tan det ska var red i kaninens ras red eller fox bla bla något mer lr bl bla lr fox i red lr är tan en förkortnig?

Vacker :D!!!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#16 Hon är definitift brun tan :) Vilken uppfödare har du köpt henne ifrån?
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jättevacker är hon :D

#18 Helt rätt, hon är en brun tan och jättefin!
uppföderen har flyttat bor i östergötland nu vet jag inte exagt var typ vid motala. Hon är jätte fin :) Tyvärr gick hennes bästis bort i vintras så jag fick skaffa mig en ny omplaseringskanin som vän men då var Rhu väldigt tuff å ville jaga den ny o bitas å jag vill inte att det ska inträffa något så jag satte nät imellan dom å dela av hela buren. Hur ser man om kaniner kan bli vänner? den nya är minikanin men vuxen tippade ålder är ca 4år å Rhu är 1.5 år skulle jag tipsa på att hon är.
ny kort på denna söta kanin ville bra visa er :) Kan oxå medela att kaninerna är bra kompisar nu. Trodde det skulle vara omöjligt men sen en dag så hade Rhu gjort en egen ingång till Astrid. Så det va bara till att ta bort gallret dom hade som skiljevägg. Nu skuttar dom omkring på dagarna ute sover o myset o tvättar varandra. E så gulligt o se :)
Är hon verkligen brun tan?
På bild #22: Ser hon ju ut som black tan.
På de andra bilderna som en grymt solbränd tan. =P

det är då brun tan garanterat…
Tycker det liknar brun tan! Precis som #24 säger ;D
kollade in uppfödaren o han föder inte upp mågra tan :P nu hittar jag inte den länken han ståg med som uppfödare på. Detta blir kul o veta vad katten det är för ras jag vet ju att det va något med red i. Men visst är hon fin :)
rex blandning maybe
Typ blandning med rex va ;P
// Michis
jag tycker som ninni , jag tycker hon ser ut å vara black tan ;P
Det är iaf en blandras..
// Michis