Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1973 ggr
repekka94
0

"Räv" burar

Jag undrar om ni har nått tips? hur man ska kunna "sätta fast" en rast Hage i räv burar ska bara ner och äta ska knäppa kort sen och skynda tebax men ni som vet hur en räv bur ser ut kan väll hjälpa ska rita på paint sen hur jag hade tänkt mig 6=

[Niike]
0

Jag fattar inte?

repekka94
0

det är lite konstiga öppningar till burarna och jag har tänkt göra rast Hage runt men vet inte hur jag ska fästa hagen i buren

Devin
0

bild?

repekka94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jopp här en bur öppnar man uppåt en neråt =)

repekka94
0

Bur man öppnar neråt och lilla bianca kom med åxå =')

repekka94
0

Bur man öppnar uppåt

Granmor
0

Du kanske kan testa att köppa "kompost" galler och vira fast med en stark ståltråd!?

BuffaloHorizon
0

Jag skulle bygga sommar/vinter isolerade väggar kring den buren ifall kaninerna använder den dyngnet runt eller också enbart använda den i sig som rasthage.

repekka94
0

#8 dom är bara i den på sommarn och ibland är dom inne på natten när det är nere mot 0 grander

BuffaloHorizon
0

#9 aha, men du kan ju köra på kompostgaller om dina kaniner inte hoppar över det.

repekka94
0

jo har en som hoppar men då kan jag ju bygga med höns nät

BuffaloHorizon
0

#11 Hönsnät ska man inte använda till kaniner.

repekka94
0

#12 det är hårt höns nät som typ inte går att böjja inte sånnt där mjukt Dåligt som fladdrar bara det blåser p den =P

Jojsan
0

Du kan ju ha kompostgaller som stängsel och hönsnät som tak.. :)

flisan93
0

#14 Skulle nog inte välja kompostgaller om jag skulle vilja ha en säker bur, nästan vem som helst kan ju rubba det.

Jojsan
0

#15 Det stod ingenstans att den ska vara jättesäker? Man kan ju även sätta fast kompostgallret i marken, antingen gräva ner det eller sätta fast det med tält pinnar. Sen kan man ju även ha kompostgaller som golv.

repekka94
0

KG som golv låter bra =)

repekka94
0

#14 ungen kommer igenom det