Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1220 ggr
BuffaloHorizon
0

Snälla hon får inte :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver akut hjälp. Hur är det ifall en kanin skulle kissa rött igentligen, har inte riktigt fattat den saken?

Daisy har börjat kissa rött och det är inte små pölar den tösen gör heller, kan detta bero på att hon får maskrosblad och färska björkgrenar med löv på att gnaga på? Färgar sådant kisset?

*orolig för tösen*

Sashhi
0

Det kan vara Urinvägsinfektion, Irma kissade rött när hon fick det. Kontakta veterinär. Men det är inte livshotande.

Not your mom, not your milk.

Wigge
0

Är det oranget elelr blodigt? dom brukar ju få rätt orangeförgat kiss utav morot.

BuffaloHorizon
0

#2 Det är blodrött. Hennes spån blir blodrött när hon kissar.

[Caaassie]
0

Molle fick jätteorange färgat kiss efter att han hade ätit en morot. Flera gånger hände det. Men jag tycker du ska kolla med vetten för säkerhets skull :)

BuffaloHorizon
0

#4 Jo men Daisy har inte fått morot på 2 veckor. Det bara dök upp och hon har inte varit ute heller utan det dök upp sen sist jag rengjorde hennes Hage vilket var 2 dagar sedan. Och hon har fått en hel del björk och maskroser.

Lans
0

Maskrosblad och morot brukar ju kunna färga. Sen kan det ju vara något annat också. Så att höra med vet. skadar ju aldrig.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Caaassie]
0

Hm.. det kanske färgas av gräs också? Men tror inte det brukar färgas till blodrött som du sa att det gjorde.. om du inte redan har gjort det kan du googla efter kaninsjukdomar och se om det står något.

Feliciaa
0

Har du bild på kisset?

BuffaloHorizon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är extremt darrhänt och hennes enorma toalätt står så taskigt till men jag fick denna bild i alla fall.

Ync
0

#9: jag tror inte det är farligt, det händer någon nång då och då. ..

BuffaloHorizon
0

Så vad ska jag göra med henne? Kan det vara maskrosbladen som hon fått som orsakat denna missfärgning. Hon har fått en hel del maskrosblad då jag alltid hämtar in något gått till kaninerna när jag är ute.

PaaatyPalm
0

kän på kisset om det är vanligt kiss eller om det typ är litte så tugnt och klibbigt ( som näseblodets blod )

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

BuffaloHorizon
0

#12 Gjorde det precis och det är helt normalt, det luktar precis som det ska också.

BuffaloHorizon
0

Kan det då vara maskrosbladen? Förlåt om jag tjatar men jag vill inte att något ska hända min älsklings kanin. :(

PaaatyPalm
0

#13 men om det som"kiss" då är det färgat kiss ^^^ingen fara :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

emms
0

om du har bytt spån kan det va det med. Har läst att vissa spån färgar vätska/kiss rött. Annars är det säkert maskrosbladen :).

Emma

mocchino
0

Maskrosblad kan färga kisset rött! Så JA det kan vara maskrosbladen.

Om du är orolig och vill utesluta just maskrosbladen så skippa att ge det i några dagar och se om det kisset blir mindre rött eller kanske tom blir helt ofärgat. :)

// Nathalie

mocchino
0

Eller ja kanske inte ofärgat men du förstår hur jag menar.. *thihi* ;P

// Nathalie

Sashhi
0

Jag har haft en slags toa-lätt som färgade av sig så det blev rött, kan vara samma sak med ditt spån.

Not your mom, not your milk.

Thumper-KG
0

Jaa, det ÄR maskrosorna…

Käka själv några "rödbetor" och kolla…

Veero
0

Ja, det är maskrosbladen. Det blir så för mina kaniner :)

BuffaloHorizon
0

#20 Va du tvungen att säga rödbetor nu blev jag ju sugen på det. ;)

Får vänta och se hur hon är senare och INGA maskrosor för hennes del under en längre tid nu.

Thumper-KG
0

#22: ööö, det är alltså INTE farligt….så du vet..

repekka94
0

så ser det ut hos en häst på stallet hon har så när hon är brunstig