Värmeslag
Snälla ge mig råd! Det är varmt på min balkong eftermiddag o kväll, precis nu börjar det bli svalare. Nu är det så att kaninhonan precis har fått bebisar men jag funderar på att flytta in henne för att det är så varmt på balkongen. Funkar det att flytta in buren eller blir hon förvirrad och dödar ungarna?Jag bjuder henne på blötiga frukter och grönsaker samt ger henne vatten i skål och sätter lite isbitar i påsar o mjölkförpackningar runte henne iallafall.
Om det är bäst att ta inne henne så gör det !
2 kompisar till mig flyttade ungarna samt mamman till en innebur då det var snöstorm ute och massa grader kallt.
Och dom ungarna är nu snart 3veckor. och mår prima.
Och du ska väll bara flytta in buren. Jag tror det går bra. Bara hon har det lugnt och blir inte för stressad!
// Michis

Hon är alldeles kolugn, har varit det jämt, men jag vet inte om kaniner kan ha en inre stress? Det känns som det kommer att vara för varmt där i morgon eftermiddag…..Det har varit 32 grader på balkongen idag, i skuggan…
Jag tycker du borde flytta in henne så fort som möjligt i sånna fall! Det blir bäst för henne.. Och hon kommer må då bättre. 32 grader är faktis ganska varmt !
// Michis
Ett tips? -
fyll PET-flaskor med vatten, lägg in i kylen. Lägg in några i buren, det uppskattas VÄLDIGT mycket av kaninerna!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
jag var tvungen att åka med mina ungar 4 mil när dom var några veckor typ 3-4 =/ så nog ska dom klara det

Hennes ungar är två dagar, jag håller på att fixa till petflaskor fulla med is, men jag tror att jag tar in henne i morgon iallafall, det ska visst bli ännu varmare i morgon…Idag har jag haft både vanliga vattenflaskan och en skål med vatten med is i och påsar med is på buren samt ett mjölkpaket fullt med is i hennes bur…