hur gör ni?????
Hur gär ni nu när det är så varmt ute??? Jag tar ut dom flera gånger och byter vatten 1-3 gånger per dag beror på hur mycket dom dricker.+ att jag ger gurka,jordgubb och melon bitar bara för att dom ska få i sig vätska! Nu undrar jag hur ni gör när det är varmt hos er. Jag har ävenn två parasoll vid buren så dom får mycket skugga
När jag har Frallan ute i hagen ser jag till att hagen har skugga, att vatten finns och har även kylklampar där så hon får svalka sig på dem om hon vill:) Jag ger henne även mer av frukt och grönsaker sominnehåller mycket vatten, som gurka och melon:) har även en kylklamp i buren också:)
kan kan lägga in petflaskor i frysen och lägga i buren / hagen ( med vatten
)

oki men det blir ju typ is på utsidan av flaskor och om man läger det i bren så smälter ju det och blir blött
Alla mina kaniner får alltid gå ut i gårdarna och så ser jag till att alla har ordentligt med skugga och vatten. Så får dom grönsaker då och då under dagen :)

Mina kaniner är under tre träd :P så det är skugga hela tiden :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#3: Det problemet har jag aldrig haft. =)
Den pyttelilla isen som smälter, gör ingen större skillnad alls.
Att frysa in petflaskor med vatten och lägga in i burarna, tycker mina kaniner väldigt mycket om.
De brukar ligga gentemot flaskorna och svalka sig.
Korken är alltid på och stängd, så det som smälter är kvar i flaskan. =)
#8: Låter etiketten vara, mina rör den inte.
Men har man väldigt "tuggiga" kaniner, så är det nog smartast att ta bort det.

okej. Då ska jag nog peta bort den då jag har en kanin som gräver i/på ALLT som är av papper och en som ska smaka på allt
Har sån tur att jag har ismaskin :) Så jag lägger alltid några bitar i kaninernas vattenskål, då håller sig vattnet kallt längre.
Har också alltid frysta vattenflaskor i frysen, som jag lägger in vid behov.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#11 jag brukar göra det ibland jag med.

Jag brukar byta vatten ca 2-3ggr på en dag, när det är som varmast. En fråga: När jag kommer till Melvis ligger han alltid ner är det för att det bara är varmt.

jag ska med pröva detta med flaskor
Jag har också isflaskor i frysen, som används när det blir för varmt. Blir dock inte så varmt här, kan lufta igenom lägenheten rätt bra. :)

blir det inte för kallt? menar kan dom inte bli sjuka om dom ligger direkt mot något kallt föremål? isbitar?, hört man inte ska ha iskallt vatten :S (endast frågor)
Vattnet blir inte iskallt, men det håller sig kallt längre.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
jag har en kanin i Hage som har skugga och så har han ett stort hus som de e skugga i och bakom de. så byte rjag vetten så ofta jag kan , så är de högt gräs han ligge roch villar i <3
Och Zlatan springer lös och då har jag minst 1-4 vattenskålar på gården till min hund så där har han vattan så brukar han gå och lägga sej i hundgården och lägga sej där de e svalt.
en dag så svalkade ja dom med lite vatten på ryggen och sen satte dom i vanliga burarna för att där e de betånggolv och svalt :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower