Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 622 ggr
botakt
0

hur gör ni?????

Hur gär ni nu när det är så varmt ute??? Jag tar ut dom flera gånger och byter vatten 1-3 gånger per dag beror på hur mycket dom dricker.+ att jag ger gurka,jordgubb och melon bitar bara för att dom ska få i sig vätska! Nu undrar jag hur ni gör när det är varmt hos er.  Jag har ävenn två parasoll vid buren så dom får mycket skugga

flisan93
0

När jag har Frallan ute i hagen ser jag till att hagen har skugga, att vatten finns och har även kylklampar där så hon får svalka sig på dem om hon vill:) Jag ger henne även mer av frukt och grönsaker sominnehåller mycket vatten, som gurka och melon:) har även en kylklamp i buren också:)

aliciia
0

kan kan lägga in petflaskor i frysen och lägga i buren / hagen ( med vatten Oskyldig )

molly__totte
0

oki men det blir ju typ is på utsidan av flaskor och om man läger det i bren så smälter ju det och blir blött

[Wera]
0

Mina tar jag ut i en stor Hage med skugga och leksaker, ger dom vatten, och jer grönsaker.. och så ibland fuktar jag dom lätt på ryggen med vatten ;D

Veero
0

Alla mina kaniner får alltid gå ut i gårdarna och så ser jag till att alla har ordentligt med skugga och vatten. Så får dom grönsaker då och då under dagen :)

PaaatyPalm
0

Mina kaniner är under tre träd :P så det är skugga hela tiden :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Zvintos
0

#3: Det problemet har jag aldrig haft. =)
Den pyttelilla isen som smälter, gör ingen större skillnad alls.
Att frysa in petflaskor med vatten och lägga in i burarna, tycker mina kaniner väldigt mycket om.
De brukar ligga gentemot flaskorna och svalka sig.
Korken är alltid på och stängd, så det som smälter är kvar i flaskan. =)

botakt
0

ninnih: Bra tips? ska genast springa och lägga in några flaskor i frysen! Men en fråga: tar du bort ettiketen som sitter runt flaskan? äter inte kaninen upp papperet om det lossnar? :S

Zvintos
0

#8: Låter etiketten vara, mina rör den inte.
Men har man väldigt "tuggiga" kaniner, så är det nog smartast att ta bort det.

botakt
0

okej. Då ska jag nog peta bort den då jag har en kanin som gräver i/på ALLT som är av papper och en som ska smaka på allt

MarHai
0

Har sån tur att jag har ismaskin :) Så jag lägger alltid några bitar i kaninernas vattenskål, då håller sig vattnet kallt längre.
Har också alltid frysta vattenflaskor i frysen, som jag lägger in vid behov.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

botakt
0

#11 jag brukar göra det ibland jag med.Skrattande

Melvis
0

Jag brukar byta vatten ca 2-3ggr på en dag, när det är som varmast. En fråga: När jag kommer till Melvis ligger han alltid ner är det för att det bara är varmt.

molly__totte
0

jag ska med pröva detta med flaskor

Taci
0

Jag har också isflaskor i frysen, som används när det blir för varmt. Blir dock inte så varmt här, kan lufta igenom lägenheten rätt bra. :)

Keligast
0

blir det inte för kallt? menar kan dom inte bli sjuka om dom ligger direkt mot något kallt föremål? isbitar?, hört man inte ska ha iskallt vatten :S (endast frågor)

MarHai
0

Vattnet blir inte iskallt, men det håller sig kallt längre.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

L8sson
0

jag har en kanin i Hage som har skugga och så har han ett stort hus som de e skugga i och bakom de. så byte rjag vetten så ofta jag kan , så är de högt gräs han ligge roch villar i <3

Och Zlatan springer lös och då har jag minst 1-4 vattenskålar på gården till min hund så där har han vattan så brukar han gå och lägga sej i hundgården och lägga sej där de e svalt.

en dag så svalkade ja dom med lite vatten på ryggen och sen satte dom i vanliga burarna för att där e de betånggolv och svalt :)