Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1220 ggr
ParaKiss
0

KIF spårad ut?

Har KIF spårad ut? Får man bete sig hur som helst här? Mobbing, hacka, håna, trackassera, personangrepp osv osv.
Visst det märks att det är väldigt många som är under 15 här inne. Vare sig i ålder eller sinnet. Märkt att en del 20 åringar beter sig 13 åringar med. Dagis nivå. Verkligen. Men även om man är 11-15 år eller yngre så borde man veta vad som är rätt och fel. Och ni som är äldre. Ni borde verkligen veta bättre.

Varför mobba, håna, osv? Och hacka så fort någon kommer in. Coolt? Tufft? Tror ni då att ni är märkvärdiga? Har sett en hel del fåniga trådar här inne nu som är mobbing i. Inte så trevligt för de som är nya som kommer in och ser det. På det sättet kan det bli svårt att få medlemmar och fleras försvinner för de inte orkar med mobbing och dagis nivån.

Snart mister ni en till medlemm. Orka med mobbing, trackesserier osv i forum. Rena dagisnivå och fjortis stil är det verkligen. Mobbing har jag vart med om tillräckligt. Orka med det. *Besviken*

BuffaloHorizon
0

På vilket sätt har KiF spårat ur? Jag har då inte märkt något.

MarHai
0

Det är snarare några medlemmar som har spårat ut. Grupptryck.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Taci
0

Nej, jag tycker inte det har spårat ur. Varför skulle hela sajten ha spårat ur pga att ett par medlemmar kanske gått över gränsen för vad som är rimligt beteende? Visst har det varit endel tjaffs i några trådar nu, men det är samma personer som är inblandade i "tjaffsen" vad jag vet? Ja, de personerna spårade ur. Men så trött jag blir på att bara det blir tjaffs mellan några så är helt plötsligt hela sajten "ur kontroll, har spårat ur, är barnslig" osv osv…

thexclub
0

Jag håller med, vart är medarbetarna? Tinas dator är ju paj, vet jag så det kan man ju borste ifrån. Men de andra? (jag har absolut inget imot någon av de personligen, men det känns inte som att någon är särskild aktiv)
Det med molly__totte pågick flera timmar igår utan att någon i crew sa till eller låste trådar. Eller ja, Maja ordnade ju på kvällen iaf :)

Men annars tycker jag egentligen att det går upp och ner. Vissa perioder så är det jättelugnt och alla är trevliga, men sen går det utför och det blir några bråk. Men oftast är det ju ganska lugnt, faktiskt..
Sen är det mycket värre på många andra iFokus.sidor med ännu mindre medlemmar, och de är vuxna människor. Så det behöver inte alltid bero på ålder.

the vanity, it becomes insanity

Taci
0

Haha OMG så många gånger jag skrev "tjaffs" xD TjatLinda :)

MarHai
0

Jag har inte varit aktiv på två dagar pga olika skäl. Hade skolavslutning igår, har skadat foten, samt att mina moderlösa kaninungar tar tid.

MEN jag tycker faktist att ni ska kunna uppföra er utan moderatorernas hjälp!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

thexclub
0

#6: okey, då fattar jag :) tycker bara det är lite konstigt att ingen är inne.. Och ciss har jag inte sett på jättelänge? fast hon kanske tagit en paus?

[Caaassie]
0

#7: Hennes dator är pajj..

KvirrZ
0

Jag har inte varit inne på 2 dagar pga av att jag firat mitt sommarlov hemma hos en kompis och varit med några andra kompisar på grönan. tycker som Martina, känns ju konstigt att det hände så mycket den kvällen vi inte var inne. Jag är själv inne varje dag(aktiv då kanske?) och råkar vara borta en stund,.

- Mvh Emma

aliciia
0

#8 varför är hon inne hela tiden då ? ( har henne som favorit xP )

molly__totte
0

ja jag tycker med at många medlammar beter sig som 3 åringr

Hatasallad
0

Kan du ge exmepel på allting du räknade upp Parakiss? Men ibland så kan inte vissa ta ett skämt…

KvirrZ
0

såg nu att det inte ens är 2 dagar jag inte varit inne, utan igårkväll och idag.^^

- Mvh Emma

BuffaloHorizon
0

#10 pga att hon låter internet komma ihåg henne så hon förblir inloggad även om hon stänger av datorn. Hon loggar alltså inte ut. Hur lätt som helst att hålla sig inloggad 24 timmar i sträck utan att sitta framför datorn eller äns ha datorn eller internet igång.

ParaKiss
0

#12 Vill inte lämna ut några. Visst kan man ta skämt. Men det finns gränser för skämt vad som är roligt osv. Ungdomar tycker det är roligt att mobba, misshandla, osv, Om något säger "Du är ful" Säger att det är skämt. Bara pga det är skämt enligt den personen. Är det då helt okey? Det är ju bara skämt för den personen som säger det. Pga bland annat sånt så äre mkt mobbing. Det är ju bara på skämt för dem som mobbar. Då är det helt ok? Helt ok att tracka, kränka, mobba och bete sig hur som helst pga, det är ju bara på skämt? Inga problem då ju. Undra varför de som blir mobbad och kränkt mår så dåligt då?

Hatasallad
0

Men var har du sett mobbningen, kränkningen och trakassarierna? Fan, jag måste vara blind för jag har inte sett såna fall här.

Men jag vet att folk har ifrågasatt molly_totte, men det är ju okej. För man vill inte ha folk som utger sig för vara någon annan. Men molly_totte har ju erkänt och det är ju över. Så jag fattar inte vad du menar att KIF spårar ur?

Hur ofta är det tjafs här egentligen? Det har väl hänt enstaka fall, men inte varje dag året runt… Då är det stor överdrift.

[Niike]
0

#16 Kan hålla med där. Verkar som jag också missat det då.. Visst, det kan vara otrevligheter och tjafs i vissa trådar, men jag tycker det är väldigt sällan.

Jennie104
0

16# Håller HELT klart med dig Ida!

aliciia
0

håller med #16 & #17 (;

Sashhi
0

Alltså, så långt har det verkligen inte gått, enligt mig. Några tjafs här och där per år händer ju, men de som tjafsar reder oftast ändå ut det på något sett. (;

Not your mom, not your milk.

matilds
0

Mobbing är väl att överdriva, men vissa har verkligen varit riktigt taskiga och omogna! JAG blev allafall chockad över hur vissa betedde sig - gjorde sig roliga på andras bekostnad. Riktigt elakt tycker jag .. Varför kunde inte molly_totte få vara bästis med paaatypalm t.e.x? Vad har vi andra för rätt att bestämma vad hon definierar som sin bästis!?

Äsch, jag förstår inte .. :/

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Hatasallad
0

#21 Å andra sidan behöver man inte skapa en massa totalt onödiga trådar heller. molly_totte kunde ju skicka GB eller PM till paaartypalm om att de är bästisar.

PaaatyPalm
0

#22 haha xD

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

thexclub
0

#21: håller med om att det var onödigt att hålla på att skoja om det.

psyko
0

Håller med ParaKiss fullständigt.

Jeennie
0

ni kan iaf inte skylla på mig längre då jag blivit vän med Molly_totte ^^

molly__totte
0

22 e va det var lite skojigt bara snälla!!!!

och så måste alla förtsätta med en sån här råd? jag tycker att vi ska låsa den!!!

ParaKiss
0

Spela roll me Molly_tottes tråd. Det kanske bara är ett forums troll me. Inte bryr jag mig. Jag menade överhuvudtaget att det är en del hånande, provocerande, lite trackande inlägg osv här o där.

BuffaloHorizon
0

#28 Tycker jag inte, sen beror det på hur men själv tolkar inläggen.

huldisen
0

Jag är knappt inne på kif längre då jag tycker många beter sig illa.

Verkar som visa inte tål trådar där nån gör fel, för då får man stora utskällningar av alla "experter"  att så får man ju inte göra och det är så dåligt och bla bla. Det är bra att ge råd men man kan göra det på ett trevligt sätt och det ser man inte så ofta här..

Japp kif har spårat ut.

ciss
0

Min dator är trasig.

Jag får låna min brorsas dator en kort stund nästan varje dag, klart att jag inte kan vara lika aktiv som jag "borde" vara, det går ju inte med tanke på den lilla tid jag har framför datorn.

Tycker också att man bör kunna uppföra sig utan att ha Medarbetare hängandes över axeln. Det är inte KIF som har spårat ut, men vissa medlemmar beter sig lite otrevligt vilket inte är OK.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

teddykaniner
0

nope

Med vänlig hälsning,
Jenny

molly__totte
0

va? jag är inget troll! jag försökte vara snäll men sen kom många kifare och var taskiga och det blev bråk så jag har inte gjort nåt!