Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2209 ggr
eveluss
0

Förvaring av foder?

Vart har ni erat pellets, hö och halm?

Jag tänkte ha mitt i förådet men sen kom jag på att vi har ju målarfärg och lacknafta och sånt där som luktar där inne, och då kanske höet också börjar lukta? Tror ni jag kan ha det där inne eller ska jag ha det någonannanstans?  :)

Lippo
0

Jag har pelletsen i ett bord. Höet, spånet, toa-lätt och halm har jag bakom ett skynke i trappuppgången :)

Clariiz
0

Pelletsen har jag i en jättehink.
Höet och halmen i två "lövkorgar" köpte dem på ÖoB, funkar jätte bra! :) *tipsa*

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

flikkan
0

En en liten "hällare" grejjsemojhs!

EvelinaAndersson
0

Pelletsen har vi i en Burk ute och Inne har vi i en stor Tunna och Höet har vi i  källaren ..

[Niike]
0

Pelletsen i en stor hink. Höet är just nu i stoora papp-säckar, halmen på höskullen (och lite i en korg i ladugården).

Granmor
0

Har mitt foder i en foderkammare (har hästar). Höet och halmen har jag på ett ladulofft:)

Thumper-KG
0

Du kan lungt ha både hö och pellets i förrådet..

Vad gäller pellet så är det "färskvara" och ska förvaras kallt.

Devin
0

Jag har pelletsen i en stor tunna med lock. Sedan har jag hö och halm i två gammla tvättkorgar som jag fick av mamma. Funkar bra och det skräpar inte ner så mkt som det gjorde innan.

flisan93
0

Jag har pelletsen i en försluten burk under buren och har hö, halm och spån i en bod.

Taci
0

Pellets är upphälld i en hink, höet i en stor tvättkorg, o spånbalen står som den är, i två garderober i djurrummet =)

Moonstrike
0

Rufsan bor i en 2-fackare och i det andra facket har vi hö o halm.. Pelletsen förvaras i glassförpackningar i en soptunna där vi även har spån och toa-lätt samt rengöringsuttrustning :)

eveluss
0

Men annars då, skulle jag kunna ha det i carporten? Där är det ju tak så det blir inte blott eller så iaf. Men det är inga väggar och så..

kan man ha det liksom liggande i sina påsar para det inte blir blööt?

annaforsgren
0

allt står i mitt rum:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

BuffaloHorizon
0

Hö och pelletsen förvarar jag i hästfoder tunnor liksom jag gör med kattmaten och hästfodret. Kaninernas mat står i förådet. Katternas i köket och hästens i stallet. Man kan förvara dem lite varstanns bara man skydder det mot fukt osv.

Rafflan
0

Pelletset i påsen, sedan har jag en burk som jga fyller med pellets och har står på burarna. Höet har jag i en stor säck i källaren där jag fyller mina hö påsar och har på rummet. Spånet står i källaren ;)

Jojsan
0

Pelletsen har jag i burkar i en bur som jag inte använder. Höet hänger i taket i påsar med hål i (potatispåsar).

Naaathaaa
0

Fodret för dagen därpå finns i en hink med lock. Det andra finns i en stor fodertunna.

Höet ligger på stora pallar på golvet i kaninstallet.

Fnyan
0

jag har dom i en stor låda på balkongen :)

annaforsgren
0

jag har allting i mitt rum:P i påsar, inte så snyggt x)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Wera]
0

Höet har jag i en öppen luftig kontainer för vi har så mkt till hästarna, halmet har jag i en "mini lada" typ, och pelletsen har jag i vår stuga som funkar som gäst stuga egentligen men de används mer till kaninerna.

ciss
0

Pellets i en plåthink typ, hö i en påse & spån i en påse.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Viljans
0

I garaget på ett bord :)

emmsaaan
0

Hö, spån och halm i varsin påse, i ett "dassrum" i boden.
Jag har 1 stor påse med pellets i den STORA buren, den står på en innebur så ingen kommer åt den på dagarna.
Annars har jag pelletsen i två små plastbyttor som jag har under taket i deras burar.

Sashhi
0

Jag andvänder stora tunnor. Halm i ena & hö i andra. I hötunnan lägger jag all mat i små burkar och lägger övert i tunnan. Förvarar även koppel,selar, kloklippare i en burk, i hötunnan.

Not your mom, not your milk.