Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 903 ggr
ParaKiss
0

svalka ner djuren

Hur gör ni för att svalka ner djuren, om du bor i lgh/kan inte ta ut djuret?

Jag bor i lgh me balkong, längst upp. Men här kan det bli verkligen som en bastu. Brukar frysa in flaskor som innehåller vatten, ge djuren isbitar, isvatten, osv. Jag har tyvärr inte fläkt ännu. tips? på flera förslag så man kan svalka ner djuren är välkommen. Både kanin, marsvin och katt.

Casper
0

Till kaniner och marsvin kan du blöta handdukar och lägga över buren. Det svalkar bra.

Sashhi
0

Man kan blöta ner sin kanin, inte mkt utan bara lite. Du tar lite vatten i handen och stryker över kaniner, men passa nosen. De kan bli förkydla om de får vatten i nosen, nyser så in i helsike.

Not your mom, not your milk.

ParaKiss
0

Okey, handuk på buren ska jag testa på, funderar även på att blöta handuk och lägga på golvet på något sätt. me nå underlag så att golvet inte förstörs. Så kan de gå på den/ligga på den om de vill det.

svårt o komma åt kaninen lite eftersom han är lite otam. men man kanske kan ge honom lite mjuk fin dusch ifrån vatten sprutan…? borde funka…
Funderar även spruta vatten lite på marsvinen så att de blir svala får se hur varm dagen har planerat o bli. Sägs att det ska bli sommarens varmaste dag. så lika bra o förbereda sig =)

Hatasallad
0

På marsvinen kan du doppa ner tassarna i vatten. Värmen hos kaninerna går ut igenom öronen, så man får väl svalka öronen?

BuffaloHorizon
0

Jag har en rund men inte så djup balja med vatten i som jag ställer fram dit går kaninerna självmant när dem behöver dricka vatten eller så hoppar dem i baljan för att svalka sig. En kanin vet när den behöver vatten och kommer då söka sig till närmaste vattenkällan.

ParaKiss
0

Jag får ta in en liten burbotten som jag har så får de andvända den =) nu ska jag fippla runt lite i lgh och göra det svalare för djuren. ska även städa burarna innan, de ska få gräs och kvistar ikväll =) Ska ut i skogen så fort det har blivit svalare.

:D