Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1016 ggr
ParaKiss
0

Goku

Goku

Ras: Fransk Vädurs blandning ?
Kön: Hane *okastrerad*
Född: okänd (ca 1-2 år nu)
Färg: Blå
Far: okänd
Mor: okänd

Han var oplanerad inskaffande kanin ^^ men ångrar mig självklart inte ^^. Såg han när jag var till en kompis som har ett litet omplaceringshem för djur. Då han tidigare har fått flyttat flera gånger & var inte speciellt tam så smälte mitt hjärta och jag tyckte synd om han. Och ville ta hem han och jobba med honom och göra han tam. Som han verkligen kan bli. Och tog därför hem honom (fick ta hem han gratis) =). Jag har träffat den hära kaninen tidigare, men vart tidigare omplacerad också. Men kom sedan tillbaka. De sa att han var väldigt livrädd så fort de kom in till hans rum och såg ut som att han skulle dö utav räddsla eller något sånt så fort de kollade på honom typ. Som jag tycker är lite konstigt. Dålig ursäkt eller något… Eller så kanske han inte gillade dom. Visst. han är inte tam. Det är han inte.Och det är det jag ska jobba med. Men han är inte livrädd heller och trycker sig inte i ett hörn. Han är absolut inte det som jag har hört.. Visst han kommer gärna inte fram till mig och springer oftast ifrån mig. Men han gömmer sig inte. Kan ligga mitt på golvet på rygg och sova (som han redan har gjort någon gån), och sover även som en stock och avslappnad i buren sin, jagar katterna för fullt och vill jucka på dom tongue.gif, kommer fram när jag ska ge han mat, och gör ibland racing på golvet och glädje skutt, han är väldigt nyfiken så han ska kolla in det mesta och kan ibland komma fram och lukta på en. Men det går oftast snabbt och sedan så sticker han iväg. Men det går allt bättre =) Så livrädd är det minsta han är. Men att sitta i famnen och gosa det är lite jobbigt för han och stampar lite på golvet efteråt tongue.gif *varning för gosande matte* eller nå sånt =):
Han bode ute tidigare. Och bor numera me mig och de andra djuren i lägenheten. =) Och har redan gett mig en hel del skratt! =) Att jag föll för han var väll då att jag tyckte synd om honom ^^ och jag sökte ändå efter en kanin. Han hade fått flyttat flera gånger, ingen gav honom ärlig chans, och arbetade inte me honom. Han var ute helt själv. Så det hela kändes som att han hader blivit övergiven. Ingen ville ha han eller umgås me honom riktigt. Men ja, nu har han fått kommit hem till mig. Där han får en chans, han får stanna här resten utav sitt liv, han slipper sitta ute, han slipper vara ensam, han får sällskap, och jag kan arbeta me han. Och jag tror att han kan vänja sig mera vid människor och bli tamare när han är inne och får vara med och runt mig =) Och jag tror inte det är nå större problem att få han tam heller. Eftersom han ändå är rätt så frammåt, ung och nyfiken. =) Även om det inte skulle bli allt så tam så får han ändå stanna kvar och gå som han vill. Han har fått ett kärleksfullt hem nu!

Ikväll så satt jag på golvet, och han under/bakom soffan…. Satte mig på golvet och se om jag kunde locka fram han. Tog fram en lång pinne och började leka med katterna. Och gissa vem so mvart så nyfiken och kom fram?! ;) Japp. Goku. Och han verkade livrädd va? ;P Och sedan efter en stund så la jag mig på golvet och lekte me katterna. Vilket problem han fick! Katterna var ju nära mig. Vågade man gå fram eller ej? Tillsist så sprang han runt bakom min rygg. Var där en stund och kollade läget. Till sist så hörde jag tassar som hoppade fram närmare mot mig och hörde och kände snusande i örat, nacken och i håret. glad.gif Var så mysigt =) Och snusningarna/luktandet höll sig kvar längre än vanligt =) Jag är så stolt över han =) Gjort så mkt framsteg på en vecka och 1 dygn. och han som skulle vara livrädd så fort man kollade på han? :/ pyttsan! Jag bara kärar ner mig mer och mer i honom. glad.gif Är sååå stolt :D Jag kan inte sluta och le ;)

ParaKiss
0

Jag har nu fått klappat han en lite ikväll när han låg på golvet. Jätte duktig! Han kom även fram till mig i buren när han hoppade in och nosade mig en massa i ansiktet och håret. trode nästan att jag skulle få en puss utav honom =) Han kommer bli så super go när han har blivit tam :D gha helt underbar är han! Och jätte roligt när man ser att det går frammåt =)

Wigge
0

Fina fisken duh =)

Har du ingen bild på han då :D

ParaKiss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goku

ParaKiss
0

Goku

ParaKiss
0

goku

SallyB
0

Kul att det går så bra. Söting är han också.

Granmor
0

Gud vilken maffig herre. Super söt:)

ParaKiss
0

Och grovare kommer han nog att bli tror jag. Eller större överhuvudtaget =)

Jätte skoj att det går bra är det allt!

Jojsan
0

Vad bra att det går framåt! Jättesöt!

ParaKiss
0

Japp :D

Pajjen
0

Goku heter mitt f.d marsvin som är död nu :(

Men vad kul, iaf hoppas det fortsätter så bra för er!

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

ParaKiss
0

hehe Goku tog jag namnet ifrån en utav mina favorit anime som heter Saiyuki =) Och han är en utav mina favorit karaktärer ^^

han hette först Stampe men lyssnade inte alls till det, plus att jag inte gillade det heller :P det är för vanligt. Och sedan innan dess hade han ett annat namn me. men de trode då att han var en tjej och hade då ett tjej namn. ^^ Så de innan mig bytte till något namn bara så dära till Stampe då :P men eftersom han ändå inte lyssnade till det och det kändes inte som ett personligt namn typ så bytte jag till ett litet mera personligt namn :D

Jojsan
0

Tycker Goku är ett jättefint namn!

ParaKiss
0

Japp =) det är det =) älskar japanska namn ^^

Jojsan
0

#14 Jag med! ;)

ParaKiss
0

hehe :D

ParaKiss
0

Nu har man tagit en massa bilder på "nalle björnen" :D

Han sover väldigt djupt så oftast läre man gå fram o kolla och se om han andas ^^

ParaKiss
0

Nu håller man på att vakna till liv…. ^^

ParaKiss
0

matte är för bråkig med kameran så att det inte går att sova :P

ParaKiss
0

bråkiga matte…

ParaKiss
0

Då fick man inte nå mera sömn då ^^

ParaKiss
0

En annan dag då matte är lika bråkig. Man han ser så go ut när han sover ^^

ParaKiss
0

Han har verkligen konsten att se död ut…

Moonstrike
0

Kul att det går bra med honom! =) Och fy vad söt den "lilla" charmknutten är! :D

ParaKiss
0

oja =) helt underbar :D

Förstår inte hur han kan ha vart "livrädd", som de sa i det tidigare. så livrädd så att han skulle dö utav rädsla så fort man kollade på han ;/  En kanin som är så rädd som de berätta ska inte kunna sova så djupt som han gör ^^

Jojsan
0

Vad söt när han ligger på sidan så där ^^

nadine_ninni
0

mm värkligen söt

ParaKiss
0

Han ser verkligen ut som en kramgo nalle när han ligger så dära =) Ser så mjuk ut så man bara vill krama om han som ett gosedjur ^^

ParaKiss
0

Han har numera hela lägenheten att springa på. Som han har haft i några veckor nu. tidigare vare en Hage utanför buren, sen så vart det vardagsrummet och sedan har han nu haft hela lägenheten att springa på ett bra tag nu, i några veckor nu (ca 67 kvm). Han var lös inatt med för första gången. Funkade jätte bra. Förutom att någon hade jätte skoj att hoppa runt i sängen hela natten. vart inte så mkt till sömn inatt för matte ^^  men han hade nog det roligt =) Plus att det är ju svalare på natten så hörde jag att det vart en del racing inne i vardagsrummet och hallen och såklart upp och ner i sängen och runt om i sängen. (glad över att han inte gjorde några behov i sängen eller någon racing fart i sängen) ^^ Och nu så är lill pojken trött och ligger väll o sover någonstans ^^ Han är verkligen rolig att titta på. Han har nya ideer hela tiden. Och när han skuttar fort framåt så ser han nästan ut som dumbo me öronen som hoppas upp och ner. ser nästan ut som att han försöker flyga med öronen. eftrsom de är stort och flaxar ordentligt ibland när han skuttar frammåt i full fart och ser lycklig ut :P

Han brukar inte vilja vara med på bild så mkt! :P

PaaatyPalm
0

Naaw super söt :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Jojsan
0

Vad kul att han får vara i hela lägenheten! :)

ParaKiss
0

hehee märkte att han snarkar rätt så ordentligt å när han sover ibland :D hörs nå rum bort :P o jag som trode det hade börjat o spöka eller nåt. eftersom det var snarkande ljud och tänkte inte att det skulle va kaninens ljud ^^

ParaKiss
0

NU fick jag klappa goku på huvudet. Senaste dagarna har han slutat u sprunit ifrån mig och börjat gå mer o mera fram till mig. nu när jag plockate upp en grej framför han så kom han fram, luktade o jag fick klappa han på huvudet!! :D

Devin
0

Han verkar jätte charmig!

ParaKiss
0

Oja :D

thexclub
0

söt han är!

the vanity, it becomes insanity

ParaKiss
0

Tok söt o go =) Så skönt att han blir tamare med. Tror han kan bli riktigt tam och en "mammas gris" =) Känns som att han gömmer en helt underbar pesonlighet inom sig, som han gömmer men som han nu har börjat tagit fram en del utav =) Så super go och underbar =)

thexclub
0

jättehärlig när det blir så! Har ju själv en foderkanin som var helt vild när jag fick henne, omöjlig att hantera.

Hon är fortfarande osäker och tidskrävande efter 1 års jobb, men det märks förbättring på henne iallafall. Det är så skönt när man verkligen ser att det går framåt :)

ParaKiss
0

Jo det är alltid roligt och skönt när man ser att det går framåt och när djuret förbättras sig. Måste kännas skönt för djuret med, slippa vara rädd och stressa upp sig mera än onödan. Och sedan skönt för en själv och se det jobb man lagt ner lönar sig. Och man blir väldigt nöjd med sig själv. Stolt helt enkelt blir man för det man gör och över djuret som bli bättre/bra

thexclub
0

exakt! det kan ju inte direkt vara kul för en kanin att bli stressad/orolig såfort man öppnar buren och börjar fixa..

ParaKiss
0

jo precis. och springa iväg och gömma sig o sånt. visst, det hör till i kaninens natur och så. men dessa kaniner som lever me oss är ju inte vild kaniner, det är tam kaniner. så de ska inte behöva vara rädd för oss ^^ Att vara rädd stressar ju upp ett djur väldigt mkt.  på så vis må sämre och dåligt med att få panik osv. Turen har jag haft att han inte allt för livrädd eller panik. Han är bara ohanterad. Och verkar vara extra rädd för händer. Och man vet ju inte om något har hänt i de tidigare hemnen heller =) Men eftersom det går frammåt så ser det ut som att det kommer bli riktigt bra =)