Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 605 ggr
Deco
0

burmått för 2?

Vi ska snickra ihop en ny bur till våra två dvärgvädurstjejer då de lyckas smita konstant ur den de bor i nu. Frågan är bara hur stor man ska göra den? De bor alltså tillsammans.

Vad tycker ni är bra mått för två småttingar? Visst, så stort som möjligt är ju bäst, men vad tycker ni att man MINST ska ha i mått?

Viljans
0

Jag tycker att du minst ska ha typ… 200*100*50. Men det är de jag skulle ha som minst. Fast jag är ju inte världens bästa på mått så.. ;)

lill-jarven
0

minst 120x50x50 har jag för mig att det är enligt lag.. rätta mig gärna om jag har fel :)

emmsaaan
0

Jag skulle inte ha mindre än 150x50x50 iaf.

Deco
0

mindre än 100x200 blir det i alla fall inte!

Frågan är bara hur högt man måste göra väggarna för att de inte ska kunna hoppa ur? I fall man skippar tak dvs.

De bor i garaget i en bur av kompostgaller. Som en Hage alltså fast med rejäl bolåda osv. Problemet är bara att de båda två kan hoppa över gallret och en av dem gör det hela tiden, varje dag säkert 15 gånger. De tar sig ju inte vidare från garaget men jag vill inte att de springer fritt där obevakat.

Vad tror ni, hur högt behöver man bygga?

minimal2
0

Lägg hellre på ett tak tycker jag. Hoppar de över kompostgaller fortsätter de nog. De kan ju stå på taket till boet också och hoppa över. Det lär bli väldigt högt om du inte har tak på.

DreamerOf
0

Min är 200x50x50, har en lejonhuvad dvv och en dvv, det funkar jättebra :)