Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 708 ggr
thexclub
0

Värmen

det är otroligt (!!!) varmt just nu! IAllafall i stockholm, heh.

Har ni också det jobbigt med värmen? Inte minst att man själv smälter bort men sen är kaninerna slöa och allmänt sega. Jag fyller på vatten 2-3 gånger om dagen, fuktar de med handduk, ser till att de har skugga och sprutar ibland på de med blomsprutan, men ändå är de lika trötta och varma. Brukar dock ta in de ibland eftersom det är lite svalare inomhus och låta de springa.
Det känns som att man inte kan göra något alls med de under dagen, så jag tar alltid ut de i sele och låter de springa ute på kvällarna/natten när de är svalt (jag har vänt på dygnet så jag sitter ute med mina kaniner från 23-00 till 02-00 typ)

Hur är det med era kaniner, är de också trötta och varma hela tiden?

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Jag har ju sån tur, att större delen av dagen så står kortsidan i skugga, dvs där kaninera har sina burar.
Visst är de lite slöa, men inte alltför mycket mer än annars. =)
Blir det däremot supervarmt fryser jag i petflaskor med vatten, som jag sen lägger i varje kanins bur.
Väldigt uppskattat. ^^

Jojsan
0

Här är det också väldigt varmt. Men kaninernas burar står på baksidan där det nästan alltid är skugga så det är inte så jäättevarmt för dem. Men det är dock för varmt för de att vara ute och skutta i sele/hage så det får vänta till kvällen då det är svalare.

malinroth
0

Vi har inte så ruskigt varmt här umeå men det blir rätt varmt i lägenheten så lilo har tyckt att det har vart lit har jag märkt så hon får ha en kylklamp med en strumpa runt på hustakt där hon ligger mest och hon älskar den. När man går och byter till en ny frusen så blir hon så glad när hon får tillbaka den så hon sitter och pussar på den en stund ^^ Gav en till Stitch också för hon har ju som mer päls och allt men hon gillade den inte alls utan slet ner den direkt från huset och sen la hon sig där men jag lät den vara kvar i buren ändå men då hade hon grävt ner den i toa-lätt ströt så då tog jag ut den sen :P men hon verkar inte så varm heller så det går nog bra :)

thexclub
0

#1: åh, lyllos! Jag har det också ganska svalt just vid burarna, men de ligger ändå och är varma när jag kommer ut på morgonen. Hrm >.<
förut hade jag pet-flaskor så ofta som möjligt, men jag har glömt och slarvat med att frysa på sistonde.. får nog fixa ikv så jag kan lägga ut imorgon :)

#2: ja, och det är så störande ibland att man inte kan ta ut de på dagarna, för det är ju inte alltid man har tid på kvällen..

Jojsan
0

#4 Nej, precis.. Som ikväll t.ex. så ska jag på bal ikväll så om de ska få vara ute idag måste de vara ute när det är olidligt varmt.. Då är det nästan ingen idé att ta ut dem eftersom de bara skulle ligga och slöa i hagen/selen..

Tixy
0

Nu har jag ju ingen kanin, men råttor och vovve. Dom brukar det var fart på hela dagarna, men nu ligger dom så stilla dom kan, enda gången dom rör sig är om dom ska dricka eller byta sovplats, och vovven får man ju ta ut små kissrundor på dagen. Plus vår cykelrunda. :P

Själv hatar jag värme och sol, mycket pga att jag har värmeeksem och solallergisk hud. Sedan är det inte så mysigt att bli svettig så fort man tänken tanken på att röra sig. ^_^
Lägsta temperaturen jag fått i mitt rum var 24 grader - och det på natten, vilket är på tok för varmt egentligen. Jag måste skaffa en frysbox att sova i. :(

thexclub
0

#3: skönt att det inte är så jättevarmt! ;)

#5: åh, är det sånhär skolavslutnings-grej-bal? Ha så kul iaf ;D
jag tror faktiskt kaninerna mår bättre av att vara inne i buren där det inte är så varmt isåfall!

Det som mest oroar mig är att sommaren precis börjat, och nu måste vi stå ut med detta i två-tre månader, uuusch. Och Roxy börjar redan få solsting, hon gräver massa och "gömmer" sig i jorden.

Noa-Nisse
0

buren står i skuggan, likaså större delan av hans Hage ;P förra helgen var det ju 28-30 grader och skalman klarade sig finfint :) det ända jag gör är att iblnad lägga in frusan vattenflasker :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Miiah
0

Jag har mina kaniner inne :) De är precis som vanligt, nyfikna, pigga och busiga :P

Kim-Lejon-Pelle
0

Våra burar står i skuggan som tur är men det är jättevarmt för kaninerna ändå. Dom ligger mest och vilar.

Lans
0

Ja,  varmt som tusan äre här! (kanske skulle gå och sätta kaninerna i snön ^^).

Dom är jätte slöa och sånt när dom är ute. Har haft hela högen lösa på gården. Jobbit när de är såhär varmt /: Eller, det är ju härligt och sola och se när dom springer i buskarna å så. Fast efter ett tag är dom hur trötta som helst och varma.

Som tur är bor dom fortfarande i garaget, där det är svalt och skönt. ca 15grader (: Så slipper oroa mig att dom ska få värmeslag. Men lite irriterande att man inte kan ha dom ute så värst mkt nu på dagen. Får bli ikväll istället.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

BuffaloHorizon
0

Här är det kokhett. Kom precis hem från stan och har rantat runt där. Mina kaniner tycker inte det är så specielt varmt då dem bor inomhus. =D

Feliciaa
0

Det är skugga på mulles bur förutom på morgonen :)
så han är inte så mycket latare, bara pyttelite :)

Siggen
0

Mina kaniner är typ helt likadana :D Det är ganska skönt, men det är för att jag har dem i ett garage som är väldigt kallt, eller, alltså inte kallt, utan svalt, för det är cement på väggar och golv samt tak. Väldigt praktiskt :) men när de får vara ute i hagarna så är de lite slöare, men de är inte så lata så att de bara ligger, utan de skuttar omkring, men bara i skuggan :) Har gjort skugga av lite handukar :D

Mvh Sigrid