OT - Hur?
Jag ska fråga detta på barn iFokus också men jag tänkte fråga er om ni har några förslag.
Min son har fått badvägran och vill absolut inte sitta i badet och bada. Hur ska jag få honom att vilja bada, ska jag hoppa i badet själv med honom istället för att sitta på badkarskanten?
(alla här är inte vuxna jag vet men en del har ju syskon osv)
Det blir alltid roligare att bada med föräldrarna ;). Det tyckte jag iallafall när jag var liten :D.
Emma
Lägg ner en massa roliga leksaker ^^, Nej jag vet inte.. hoppas du hittar någon lösning.
Gör så att han tycker det är roligt! Ta lite skum eller nått och typ säg att han kan bygga tunnlar , hahah. Är inte så bra på det där men :P
Hur gammal är han?
Badvägran lär ju ha någon bakomliggande orsak, frågan är bara vilken.
#4 8 månader nu.
#5: Okay.
Tänkte om han var såpass gammal att det gick att prata med honom om saken.
Men är han bara 8 månader gammal, så blir det lite svårt. =P
Skulle tro att han helt enkelt tycker det är tråkigt att bada själv och är inne i en period där han vill att ni ska bada med honom.
En chansning bara.
Jag hade ju badvägran när ja va 10 månader… Fast de gick över..
Han kanske trottsar lite i sån tidig ålder lr?! :/
Om han tyckte om att bada innan och nu plötsligt vägrar verkar det ju som att det ligger något bakom det som Ninni säger.. Typ att det hänt något som han tyckte var obehagligt?
#9 Vet inte vad det skulle vara. Jag har alltid varit med honom när han har badat :/
#10 Du får väl prova att hoppa i och bada tillsammans med honom, det kanske är roligare att bada med morsan :D Hoppas det löser sig!
Tack för alla bra tips?. Konstigt att han inte vill bada här men hos min farfar går det bra att bada :/ och när han är hos sin dagmamma. :/
Han kanske är rädd för något i erat badrum (eller var du nu badar honom) ? ;) Sorry men min fantasi skenar iväg och kommer på massa olika saker det kan vara.. (a)
#14 Gör så :D Lycka till!
Kan tillägga innan det blir missuppfattat att min son inte är min biologiska son utan mitt ex son dock har jag funnits där för honom hela hans liv då hans biologiska mor SKITER i honom och därmed ser han mig som sin mamma och jag honom som min son. Rent biologiskt har jag inga barn (skulle ha haft om missfall inte skett). =)
Han bor hos mig varannan vecka då hans far jobbar på annat håll varannan vecka. =)
Tack för alla fina tips?.