Blind :O
I dag upptäckte jag att min ena unge är blind:O Alltås ena ögat är vit suddigt och den andra är normal, hon är 2 veckor gammal och öppnade ögonen när hon var 1.5 vecka gammal och jag tycker att det är ganska tidigt. Den andra ungen har fortfarande stängda ögon (hane) så hoppas att den klarar sig bra. Det blev ändast 3 ungar i denna kull och en död så 2 levande.
Kan det vara att den är blind på ena ögat för den öppnat ögonen för tidigt?
Vad borde jag göra?
Ska jag kolla upp hoss en vetrinär och se om den är helt blind elr bara lite?
Hjälp!

Hoppas att den mår bra! <3

hoppas nån annan kan svara, har själv ingen erfarenhet av kaninbäbisar. :/<3
tack:)
Den mår säkert bra, livlig och springer runt mycket. Tror ej att den störs av det om den föddes blind så vet en ju inte hur det är att vara 2 ögd.
Hoppas att köparna till den vill ha den fortfarande (dom har tingat en av mig sedan vintras)

Mina ungar var runt 8 dagar när de öppnade ögonen.

Är du helt säker på att den är blind?
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Alla mina ungar i mina 14 kullar har alltid öppnat ögonen på exakt den 10 dagen. Jag hadde en som inte ville öppna sina ögon alls. Honom fick jag badda med vatten varje dag i ca en vecka eller mer så han öppnade ögonen. Varje dag jag hadde battat så klibbade ögonen ihop sig igen. Tillslut sprack det ena ögat efter en inflammation. Det varade jätte mycket. Hur har hadde blivit inflammerad vet jag inte.. Den lille pojken blev tyvärr blind..
#7 Avliviade ni den? :/
#5 Okej :)
#6 Ja, den är vitt suddigt och min mosters uhnd är så på båda ögonen och den är blind. Och dom säger att nrä det är suddig på ett djrus öga är den blind, har hört det runt några persnoner med djur.
#7 Okej:/ vad tråkigt. Ska man bada dom?
#8 nejdå! Lille Misaki är en riktig kämpe :) han flyttade till min kompis eftersom jag visste att han skulle få det bra.
#9 Vad menar du?
Asso ska man bada en unge om den inte öppnat ögonen?

#11 hon menar nog badda
Bada ska du inte göra. Koka vatten och låt det svalna så du får bort alla bakterier. Ta en bomulls tuss och doppa i det svalna vattnet. Du tvättar/baddar kaninen på och runt ögat. Det brukar hjälpa den att öppna ögonen.
Jaha XD okej och det är?

Kan hjälpa om du baddar med "kammomillte".
Okej :) Nu har den andra ungen öppnat båda ögonen, igår kväll vid 11 tiden :)
Min 11 åriga honas ena öga blev vitt och svullet, vi åkte in till vetrinären med henne och hon konstaterade då att hon var blind, hon hade ev en tumör bakom ögat också men vi gick aldrig så långt att vi kontrollerade det efter hennes död <3. Så om ögat är "svullet" eller om det ser värre och värre ut skulle jag rekomendera att gå till vetrinär! Det är ju också bra för köparen att veta att det inte är något allvarligare tycker jag personligen. Lycka till!