OT - Datorn kraschat igen
Jag blir så grymt frustrerad. Nu har min dator krashat igen!! Grrrrrrrr…!!
Kan inte ens starta den nu.. Jag ska försöka få den att funka, annars försöker jag komma in här på något annat sätt.. Nu har jag fått tag i en bärbar men annars vet jag inte.. Skitdator :P
Så ni vet var jag håller hus!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ajdå, min är också så. Skitdatorer! ;)
Hoppas du får den att funka snart!

WOHOO! Nu ska det festa på KIF ^^
När Tina är borta så dansar Hatasallad på bordet ;D
#2 hahahah XD
hoppas att din dator funkar snart igen :)
#2; Idus, så får man inte göra :O (om inte jag är bjuden vill säga.. *host*)
Hoppas det fixar sig! (snabbt). (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Smidigt Tina ;)

Okej Clara, du får väl vara med, och Aliciia xD
Hoppas du får igång den snart! :)

Haha smidigt ;)
Min är också trasig ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

KÖP skarpa OS, så händer det inte….

Ida, får jag vara med ? x) Du ska få komma på mitt paaaaarty!
Hoppas det löser sig snart :)

Okej Jennie x)
Hoppas den funkar snart! :)
Ida, du kan väl inte bara dissa mig sådär? Jag vill ju också komma! :@ ^^
Emma

Suck, du också emms ;D
#9: Jag har ett "skarpt OS", det är inte det. Tror det är antingen grafikkortet eller skärmen som pajat för den går inte att starta. Skärmen blinkar bara vitt. Redan formaterat 2 gånger men fortfarande paj.
Jag har lösningen, vet precis vad felet är och hur man fixar det. Hur lätt som helst egentligen, jag är ju värsta dataexperten innerst inne.. Du gör så här, att.. du köper en ny dator :D
Hoppas datorn funkar snart igen Tina :)

Ooo, du är ju smart Maja :D
#16 du glömde den viktigaste detalgen ;o
Dra knyt näven i den :D

Hahaha, jag har två bra spel till dig, Tina! De går ut på att förstöra datorer x)

#15: Aha, kan du inte försöka låna en skärm för att se om du kan utesluta det ena alternativet??!!
Om inte formatering hjälper, så ta bort hela paritionen, och gör en ny(efter omstart).
Är du osäker på hur man fixar i partionerna (för detta tillhör den högre skolan), så be någon som kan hjälpa dig, då detta sköts från DOS, som har absoluta kommando…
#20: Jag vill helst veta om det går att fixa utan att behöva ta bort allt.. Har massa viktiga file på hårddisken. Och hur ska man ta bort partionen om man inte ens kan starta datorn? Det blir liksom bara vitt.. Ser ingenting..
Försökte koppla in en bärbar dator som skärm men det funkade fortfarande inte, men jag kanske gjorde något fel iof…
Har du något annat förslag?

#21: Det enda jag kan säga då är: ta ut HD:n och stoppa in den i nån annans dator, och för över de filer du vill spara.
Sen kan du leka med partionerna(koppla bort kompisens hårdiskar först)..
Lägger till på #22 köp en extern hårddisk du kan använda filerna till. Vi har en 250gigare som vi har liggandes externt och på den har vi alla filer utifall att datorn skulle gå sönder. Det gör datorn både snabbare och ger plats för mer utrymme. :)

#23: Nja, en extern HD är INTE en bra lösning för permanent bruk..i synnerhet om det är en USB-anslutning.
USB belastar CPU:n mycket, så det blir inte mycket gjort i den datorn. Men som "Backupp" är det utmärkt..
Men köp en HD till, och använd den som "D-partition", alltså som HD 1 (C: partitionen är HD 0), HD0 som "master", och HD1 som "slave"..
#24 Måste bara skriva, datorfreak. (ta inte illa upp men kunde inte låta bli) :D
#17 Javisst xD
#18 just ja, men inget våld på ett kaninforum tänkt jag vettuu ;)

#25: Hehe, yrkesskada, du vet…