Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 494 ggr
BuffaloHorizon
0

Är det möjligt...

… att en kaninhona kan adoptera en kaninunge och tro att det är dens egen även om honan inte har någon kull eller någonsin haft någon?

aliciia
0

jag tyckte det stog Allt är Möjligt xD

ja, jag tror att det funkar ^^

Tina-lin
0

Nej det är inte möjligt. Har inte honan en kull så kan man inte lura henne att hon har ungar.

BuffaloHorizon
0

#2 Ok

Jag tror nämligen Diva har adopterat Nanna. Nanna är bara 8 veckor gammal och när hon är med Diva så skyddar Diva henne och försöker lära henne saker. 

Så det är inte möjligt att Diva skulle tro att Nanna är hennes unge?

[Wera]
0

Ingen aning faktiskt Jag har bara släppt ihop en 7 veckor gammal han unge med en 15 veckor gammal hane (trodde det var en hona då) men det visade sig vara en hane. Han gjorde inget men tyvärr vet jag iaf. inte det.

malinroth
0

Tror inte det är omöjligt iaf. Lilo "adopterade" sina bollar och hade dom som sina ungar när hon va skendräktig? en gång.

BuffaloHorizon
0

#5 ok men Diva är inte könsmogen ännu vad jag vet.

BuffaloHorizon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan det istället vara så att dem blivit riktigt bra vänner? Diva är normalt inte den kanin som är snäll mot andra kaniner oavsätt ålder men hon tycks inte ha några problem med Nanna.

BuffaloHorizon
0

putt :/

thexclub
0

Jag vet inte.. men hade vi en hund för ett tag sen som adopterade alla skor i hela huset när hon var skendräktig?. Hon la dem i sin korg, pussade dem och höll stenkoll på de.
Men efter någon vecka så kastade hon ut skorna och brydde sig inte mer om det.

Har dock aldrig varit med om en kanin som "adopterat" en annan kanin..

the vanity, it becomes insanity

Thumper-KG
0

Tja, varför inte….ALLTING är möjligt…

Hatasallad
0

Jag har hört att katter har adopterat ekorrungar…

BuffaloHorizon
0

#10 Sant men hon har liksom aldrig haft en kull och kommer aldrig ha. Antingen det eller så är dem oerhört bra vänner och det är ju ett plus.

[Caaassie]
0

Det går nog. Det var en tiger (eller något annat stort kattdjur) som tog hand om en griskullting (eller liknande) som sin egen unge. Så det är nog möjligt :)

[Niike]
0

#9 xD "hej, jag skulle vilja adoptera en sko!"
Ursäkta OT (A)

Fnyan
0

Min hund gjorde så förut när hon levde :) fast med mina hung gossedjur ^^) 

(hör inte helt till tråden men iaf )

thexclub
0

#14: haha ;) men det var sjukt jobbigt eftersom vi fick köpa nya skor och gömma dem för att kunna ha skor.. xd

the vanity, it becomes insanity