Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1217 ggr
nadine_ninni
0

Löwen!

hej jag har fasnat för löwen kaniner kanin nån berätta om dom temparmet?med mera???

Kawaiih
0

Har samma fråga som dej… :) tack för att du gjorde en tråd om det :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

BuffaloHorizon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lugna, gosiga, sällskapliga, lagom stora, lätthanterliga, kräver pälsvård, fina osv. Har själv en löwen :)

nadine_ninni
0

okej tack! vet du nån uppfödare?

BuffaloHorizon
0

#3 Finns många här på KiF men ingen jag har på huvudet, kan aldrig komma ihåg. Kolla bland Länkar annars.

nadine_ninni
0

oki! är löwe en godgänd ras?har de stamrtavlor?

Tina-lin
0

#3 Je t'aime´s Kaninuppfödning föder upp både löwen, teddylöwen och teddydvärgvädur. Löwen rasen är lite mer "pigg" än teddydvärgväduren som är mer lugn. Vill man ha en kanin med mer "fart" i är en löwen perfekt! :)

[Caaassie]
0

Vad jag har hört har de mycket spring i benen men har ingen renrasig själv så kan bara säga vad jag har hört :) Clariiz här på forumet föder upp vet jag.

BuffaloHorizon
0

#7 Alla Löwen jag någonsin haft har alltid varit lugna och Nanna är också en lugn tös.

nadine_ninni
0

oki ska kolla där!

BuffaloHorizon
0

#5 ja dem är godkända och kan ha stamtavlor om jag inte minns fel men alla färger är dock inte godkända vad jag vet, Nannas färg råkar inte vara godkänd, hennes föräldrar har stamtavlor men hon har bara härstamningsbevis.

[Caaassie]
0

#8: Det kan ju vara väldigt olika också, men som sagt så säger jag bara vad jag har hört :)
Btw så ändrade jag lite i första meningen.

nadine_ninni
0

vet ni nån som säljer?

Tina-lin
0

Ja löwen är lugna men det beror på vad man jämför med, jämfört med teddydvärgväduren är de inte lugna :) Jag födde själv upp löwen kaniner för inte så länge sen och de är jättefina och lugna men inte så lugna som teddydvärgväduren. Löwen kaniner kommer ju ifrån hermelinrasen och har mer "fart" i sig. Rekomenderas till den som tycker det är roligare med en kanin som är lit emer pigg!

Tina-lin
0

Det finns mängder med trådar om uppfödningar av löwen kaniner, det är bara att söka på "uppfödning" så hittar du dem säkert!

nadine_ninni
0

oki tack!

Clariiz
0

Jag föder upp Lejonhuvade :) Min hemsida.

Dom är väldigt lugna, har en lättskött päls och är helt underbara!
Samtliga av mina Lejon går lösa utan problem, jag brukar ta dem med till skogen, eller något fält och låta dem springa lösa.
Det är verkligen en ras jag rekomenderar! När man väl haft en är man fast! :)
#5; Ja det är en godkänd ras, dock heter rasen Lejonhuvad, löwen är det tyska namnet :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

nadine_ninni
0

16-hardu nån till salu nu?

Clariiz
0

#17; Nix, dock kommer en kull om en månad ungefär. Honan gick tom så jag har parat om henne nu.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Frihetens
0

Rasen heter Lejonhuvad. (grrr.. ;D)

nadine_ninni
0

oki mezza när dom komit!

Clariiz
0

#19; Som jag skrev i #16. ;D Waha.
#20; Det kommer jag glömma bort..
Håll koll på min hemsida, och här på KIF.
Du kan även adda min MSN, eller ringa/messa.
Allt står under "kontakt" på min hemsida :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

nadine_ninni
0

okej!

kastanjen
0

Jag har en kull japantecknade löwen till salu nu Glad

www.kastanjen.dinstudio.se

Lillegard
0

Jag har Lejonhuvade (löwen) med stamtavla. Altså är de utställningsbara :) Kolla min hemsida www.freewebs.com/lillegard

Haztparken
0

Clariiz, låtre du kaninerna springa fritt i skogen?? Springer dom inte iväg då, jag menar dom har ju då äkta chansen.. Har också lejonhuvad kanin, Mika. Jga och Mika -->

Stormviskaren
0

Helt underbar, lättkött, älskar mäniskor och är gärna med på allt. Nykna, allärta, en livsvän.

Glader
0

Gillar också Löwen ;)

Pinacoladas
0

Jag föder upp lejonhuvade kaniner, har just nu flera stycken till salu, jag tycker att alla mina kaniner är som små hundar till tempramentet, de är sociala, pigga och snälla!

nadine_ninni
0

#24 tenor var u för sött!!!!!!!!!

vill ha han!

Lillegard
0

Har PMat dig :)

Jetaime
0

Ang. det här med att löwen är piggare än ex teddydvv stämmer faktiskt, generelt asså, det är inte det att dom är stirriga eller nått sånt utan bara lite mer glada för att göra vissa saker :) Lite mer fart i benen på dom helt enkelt. Haha sen säger jag inte att det inte är fart i benen på teddydvv för dom kan få massa fnatt i hagen, men det är svårt att förklara, men det är skillnad på dom, sen skiljer det ju lite från individ till individ också, men generelt är det mer fart i ett litet lejon!

Mina små lejon är hur underbara som helst också, lugna keliga och mysiga! Sen hoppar jag med en av dom han tycker det är superduper kul! Då blir det riktigt mkt fart i honom och han flyger över hinderna!