Bygga bur! =)
Jag ska kanske skaffa kanin och ska då få köpa en bur av en kompis. Men den kan jag bara ha kaninen i under sommaren och därför så måste jag skaffa en ny sen i sommar/höst och då vill jag bygga en som den kan va i under vintern. Men jag vill ha lite ideer om hur jag ska bygga den, alltså bilder eller ritningar. De den ska innehålla är:
- 1 del som har nät som är rättså stor så hon/han kan röra sej i den.
- 1 del som är som en avdelning som hon kan gömma sej i och som hon kan ta svalka av.
- 1 del som är isolerad så hon kan ha de varmt och skönt på vintern.
- Måste va upphöjd ifrån marken
- Vi har katter så den ska va säker så inte katterna kan anfalla buren om dom skulle få nån dum idee att göra det
Sen finns de nå ideer om hur jag ska bygga och vad jag ska tänka på. Har ju alldrig haft kanin tidigare och därför om de är nå bra detaljer som är bra och gör de lättare att sköta. :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
En sitt hylla borde du ha också :D

Okej, :) Då ska jag också ha det. Har du nån bild på hur man kan ha en sitt hylla? :) bara som exempel? :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Har ingen bild, men ritade en egen hur en av mina sitt hyllor ser ut x) Denna är till en hermelin, så om du har en större kanin måste du kanske göra lite större. :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Isolering i buren är inte nödvändigt.
Risken är stor att man gör fel vid isolering, vilket då resulterar i att värmen (på sommaren) och kylan (på vintern) stängs inne i buren, istället för att den stängs ut.
Det räcker med att kaninen får tillräckligt med halm att värma sig i. =)