Hem över sommaren...
Nu har jag gjort en liten tråd där ALLA som kan ta emot kaniner över sommaren medans den riktiga ägaren är på semester kan skriva in sig.
Alltså: Ska du som kaninägare åka bort kanske 1 vecka eller mer i sommar och behöver ett "sommarhem" för din/dina kanin/kaniner? Då kan du kika in på denna tråd och hitta det hem som passar dej.
För att du som kan du emot kaniner får skriva här så måste detta finnas med i ditt inlägg: Vart du bor, HUR du bor, ålder, hur många kaniner du kan ta emot och hur många års erfarenhet du har av kaninskötsel!
Jag kan skriva på en gång att jag kan ta emot cirka 7 kaniner i sommar! Jag är 15år och har haft kanin sen jag var 3år. Så jag har cirka 12års erfarenhet av kaninskötsel. Jag bor i en mycket fin by inte alls långt från Svenstavik som ligger 6mil söder om Östersund. Kaninerna kommer att få daglig utevistelse i rasthagar. Här finns det en katt, en hund och 3 hästar INGEN av djuren skadar kaninerna, hunden tycker det är mycket trevligt att tvätta öronen på kaninen och katten tycker det är jätte kul att busa med kaninerna, han biter eller river INTE kaninerna!! Bra betesgräs och mycket. Är kaninen känslig för värme/sol så får den vara kvar i stallet där det är svalt och skönt. Dock är dörren öppen så den får se naturen utanför. Gräs kommer att plockas till den varje dag så den får nytt och frärst gräs varje dag. För mer info och kanske för mer frågor så är det bara att mejla!
Varsågoda att skriva dej om just DU kan ta emot kanin/kaniner i sommar!
smart! ;)

Jag kan ta imot. Bor i skåne ( sjöbo ) och är 15 år, bor så jag har ett stall till mina kaniner o så. Jag har 2 stora lediga boxar & 1 shettis box, har även en innebur. Men ni kan ju alltid ta med egna burar. Men ni kan ju kolla min hemsida litte o så, där står det båda litte om man och hur kaninerna bor och vad de får för aktiviteter dagligen www.freewebs.com/paaatypalm
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#1 tackar ;).
Fortsätt skriva in :D

Jag kan ta imot :D
Jag bor i Västerås - Västmanland i en liten "by" så långt ut på landet man bara kan komma, ( Gäddeholm ) Vi har stoor tomt :)
Jag är då 14 år och har min kanin ute i en vanlig bur men kan ha inne elr i garage om det skulle vara så :)
Jag kan nog som max ta imot 2-3 kaniner i gången…
Jag tar god hand om kaniner.. Nisse ( min kanin ) får komma ut vid 06.30 på morgonen i en stor kompostgaller Hage när mamma åker till jobbet, och jag släpper in han i buren igen när jag går och lägger mig :D
meila om du vill veta mer : jessica_f@tele2.se

Jag kan ta emot, Bor i häslingland (hudiksvall) och är 11 år.. Just på sommaren or jag i sommarstuga och kan ha kaninen utanför huset.. Har haft en kanin förut men han måsta vi avliva..

Putt ingen som söker hem till sin kanin över sommaren?
Jag heter Mia Olsen och är 14år, bor i en liten by som heter Löberöd. Ligger 20min från eslöv/30minuter från Lund elelr 1h från ystad/sjöbo ca.
Jag kan ta emot max fem ninsar åt gången då jag måste ta hand om mina egna.
Har haft kanin sen jag var 5-6år och har då 7års kanin vana, både stora raser som gotlandskanin eller Belgisk jätte (som jag själv ägt en gång i tiden) elr liknande till små hermeliner.
Jag hoppar med min egen kanin om ni nu skulle villja ha att er kanin hopp-träninade också. Buren får ni ta med själv då.
Nr, 0413-30062 mobnr:0708716234 (skicka sms!) e-mail: olsen-mia@hotmail.com elr bara kontakat mig här!
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
jag behöver kanske kanin passning i slutet av sommar lovet. Då jag vill att han kommer till nån som har gott om tid med honom. Och kan hoppa med honom, villket han älskar och snart ska tävla i! han är min lilla ögonsten så är gaaanska noga med hoss vem och var han hamnar…:)
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

PuttPutt ingen som skulle vilja ha hjälp av mig i sommar? Får egentligen inte dju, men min kära moder gic med på att jagfick hjälpa nån i sommar :):):):D:D:D

Hey!
Jag bor visserligen i Sthlm, men skulle behöva hjälp med några kaniner i sommar.. Tänkte hälsa på lite kompisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med djuren sålänge..
Har inte bestämt datum eller så ännu, men om någon känner sig manad är det bara att höra av sig.. ;P
the vanity, it becomes insanity

#8 jag kan passa han :D
20 årig djurgalen moder*

#8 Kan passa han :) Vart bor du??

#10 Bor visserligen i Hälsingland, men kan passa han :P
Skulla vara jätte lätt om ni som söker hem till era kaniner över sommaren eller nån vecka skriver vart ni bor också :). Tack på förhand :D

#12 hon bor typ 30 min från Lund.
Om du läste hennes beskrining på #7 så ser du.
20 årig djurgalen moder*
Jag kan ta emot, jag bor mellan Rättvik och Edsbyn.. (mest mot Edsbyn, ca 30min från Edsbyn och ca 1 timma från Rättvik) jag bor 2km in i skogen = på landet med katter, som inte gör något mot kaninerna, 6 kaniner snart 7 och hästar… om du har det svårt att transportera upp kaninen till mig så kan jag oftast hämta den, om jag ska förbi.. åker ofta till Orsa, ibland Mora, Rättvik, Borlänge och andra ställen .. ;D
Kan ta emot både vuxna och ungar, har nu bara inne burar men får inte ha kaninerna inne men ska snart påbörja byggning av 4-fackare då kommer mina 4 kaniner bo där, så då kommer jag ha en bur över.. + inneburar samt en gård som funkar som bur också.. så 1-2 platser ;) Fast Belgisk jätte och andra stora raser har jag inte plats med xD Men dvärgvädurar och hermelier samt korsningar i den storleken funkar ^^
Men vecka 27 är jag bortrest själv ;D
Om du vill se hur jag har det så gå in på min hemsida ^^
www.freewebs.com/berggrenskaniner

Jag kan ev. behöva hjälp med minst fem kaniner i sommar. Jag bor då i sthlm men kan tänka mig att åka en bit. Med en bit menar jag ca. en timme.