Kanin blöja ?:)
Jag har min kanin både ute och inne. Har han ute när jag är på skolan, sen efter skolan så tar jag in han och kelar och låter han skutta lite, och sen på kvällen tar jag ut han igen.
Men då han är inne så bajsar hon och pissar överallt. Han är endast ca 9 veckor så har inte fått han rumsren ännu. Men nu till frågorna,
1. kan jag sy (eller liknande) en BLÖJA till honom? och isåfall HUR?har alltid funderat på det.
2. Hur får man han rumsren? jag vill ha många tips?.
för övrigt så tror jag han inte bajsar i ett speciellt hörn i buren, utan bajsar lite överallt. Har bara haft honom i två dagar, men som det ser ut så ligger det bajs överallt i buren. Han är en frasse.

Blöjja, Haha :D
men hur gör jag en blöja då?

en ta en trosa för småbarn ^^ ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
haha smart ! :) men det kanske läker igenom när det pissar?..
frassar är ju ganska stora, så aa, trosor för småbarn ?
( smartast att köpa typ flerpack )
Asså jag har aldrig tänkt på att låta kaninen ha en blöja, men en gång när jag vbela ha min hon kanin tillsammans med syrrans han kanin bara några minuter inne på mitt rum tog jag den minsta bebis blöjjan och satt på henne den så inte hon skulle bli med ungar :)
Har också en liten unge, fast han är 8 veckor och jag tror faktiskt han redan är rums ren ^^ hans mamma var nog också det så han lärde sig det genom sin mamma väl.. min andre hona som är 15 veckor är dock INTE rums ren haha xD
haha jo :) jo barntrosor kanske fungerar, men han är ganska liten eftersom han är 9 veckor endast.. men jag kan ju alltid pröva, men då kanske jag kan ta trippla trosor typ för att det inte ska läcka igenom piss?

#4 ta två då (A) xD
20 årig djurgalen moder*
eller så kan du ju ta papper eller ngt i "fickan" i trosorna XD ?
tack vad smarta ni är !:) hur får man han att bajsa i en låda då?

om han bajsar utanför så lägger du i det i en låda, sen om han hittar ett hörn som han gillar o gajsa i så sätter du en låda där och sedan när han bajsat i den o så flyttar du den dit du vill ha den :P ?
20 årig djurgalen moder*
Men mysigt för honom att gå runt med bajs i baken (?). :/
Det är väll bara att soppa upp kulorna :P Så svårt är det inte^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#12 men man kan ju ta bort de när man märker att han bajjat :P
20 årig djurgalen moder*
men han pissar ju också
precis :)

jag tror inte det är särskilt bekvämt för kaninen att gå runt med en blöja..
the vanity, it becomes insanity

sen när han pissat kan man ju alltid byta "blöja :P"
precis som med bebisar, man byter när de bajsar o kissar, ev tar bort bajset för hand eller så då det inte är lika "löst" som människornas xD (A)
20 årig djurgalen moder*
men jag tar bort lortar som jag ser att han har bajsat.
#16; Håller med.
Jag tycker inte man ska ha på kläder på djur så länge de inte behöver. Det är väll bara att lära honom gå på låda, han ska väll inte behöva lida bara för att ägaren är lat?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

btw så är det väl inte så jobbigt att städa efter kaninen? :) Jag har haft min dvv med mig överallt i ca 3 dagar nu, och hon är inte rumsren. Det är bara dra fram dammsugaren eller sopborsten. Och något rengöringsmedel ifall h*n kissar
överdriv nu inte, jag är inte lat med det är mkt enklare så eftersom då kan jag "hälla" lortarna i hans bajslåda, och då håller jag bara på med blöja ett litet tag tills han har lärt sig.
+ att han pissar i sängar och då blire mkt tvätt
nu ska jag springa och köpa blöjor ! :D haha vi får se hur det går med det.

jaha.. folk gör väl som de vill, men jag skulle inte klä min kanin bara för att jag inte orkar/vill städa
men somsagt, gör som du vill
Det är ju inte det minsta svårt att plocka upp?
Det är bara att sopa/torka upp det.
Låt bli att ha honom i sängen då, eller sätt honom i toalådan med jämna mellanrum.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

hehe, lycka till :P
Tycker det är liiiitte öerdirvet o säga att det är djureplågeri och att hon är lat :S ,
20 årig djurgalen moder*

vem har sagt att det är djurplågeri? :)

#26 Vem har sagt att det är djurplågeri?
28; Undrar samma^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ok, a säker på att det va skrivet, menmen. Det som är skrivet kan man ju mistänka litte att ni tycker det är djurplågeri o så.
20 årig djurgalen moder*

dra inte förhastade slutsatser tack?
Varken jag eller Clara har sagt rent ut "OMG DET ÄR DJURPLÅGERI!" vi har sagt vad vi tycker.
herregud…
glöm inte att göra ett litet hål för svansen :]

#31 okeej :S , jag sa ju att jag trodde det VA skrivet!
OCH sedan att man eller ´JAG mistänker att ni LITTE tycker det!
20 årig djurgalen moder*
Orkar/vill man inte städa upp bajs & kiss efter sin kanin - ska man inte ha någon kanin. Visst, det kan vara jobbigt och kanske inte så trevligt med bajs & kiss på golvet, men hur trevligt är det för kaninen att få ha det i rumpan?
Jag skulle aldrig använda några kläder till mina djur, om det inte är nödvändigt, vilket jag absolut inte tycker blöja är.

#34 men hon tar ju bort det har hon ju sagt
20 årig djurgalen moder*
#35 Varför ska kaninen då ha blöja?

#36 för att det inte ska komma på golvet antar jag (?) det är lixom inte jag som ska ha det men läs tråden så ser du ad hon skrivit.
20 årig djurgalen moder*
#37 Jag har läst tråden, så jag förstår att det inte är du. ;) Men om det kommer på golvet och hon plockar upp bajset, vad är då problemet?

#38 hennes föräldrar kanske inte vill trampa i det o så (?) jag vet inte riktigt xD gissar för tillfället xD
20 årig djurgalen moder*
#39 haha ;) undra då varför föräldrarna då tillåter henne att ha en kanin..

#40 men nu gissade ju jag bara xD, känner inte lill-kotten precis xD
20 årig djurgalen moder*

Jag tycker det är lite översrivet att ha blöja på kaninen. Om det är så jobbigt ta då inte in den.
Mina grannar hade en kanin som hade problem med "könet" så han pissade väldigt ofta och överallt. Hade något problem med urinvägarna eller ngt kommer inte riktigt ihåg. Så dom fixade en trosa som dom satte en binda i. Det funkade. Dock använde dom den bara ca.2 ggr då det skavde på kaninen.
#41 haha okej ;D

Det kan nog inte vara särskillt behagligt heller.

Men lol… Är du riktig seriös? Blöja på kanin? Jösses…
men överdriv inte. Han trivdes inte i blöja så jag prövar med trosa just nu och han verkar trivas. Hittills har vi fått tvätta : 3 kuddar, tre överkast, en madrass, ett lakan och en matta.
Så det är väldigt jobbigt och tvätta allt ihop eftersom han har varit och PISSA, alla lortar är enkla och städa upp men han pissar ju på mattor, sängar och soffor. Ja jag kan ju göra så att jag har han på golvet men då pissar han på mattorna, och hoppar upp i sängen, och kan bita på kablar och han gillar att leka i soffor..
Ja, jag tror faktiskt att trosan/blöjjan kan skava på kaninen om den skuttar omkring mkt osv.. ^^ Och typ det är ju inte så farligt att torka lite kiss från kaninen och plocka upp kanin skit (det gör jag ofta om nu det skulle hända, mina kaniner brukar inte göra så mkt behov innomhus, eller jo, 3 av mina kaniner men har bara en av dom innomhus men det är sällan de bor ute i rasthagar och leker istället..
Men asså det med kiss problem i sängen, det är ju inte så kul, men kolla till kaninen och när du ser den i sängen - ta ner den. Till slut lär den väl sig att inte skutta i sängen… bara på golvet ;D
#45, jag prövade bara blöja , ta inte förhastade slutsatser.
Om du tycker det är så jobbigt att han kissar överallt så råder jag dig att ha honom enbart ute. Sitt i Hage med honom :)
Skulle aldrig sätta trosor på en kanin faktiskt. Men jag skulle inte klä något djur, om det inte var tex ett varmt regntäcke på en hund eller häst eller nåt.
Läs våra artiklar om
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Skaffa mattor som går att tvätta ? :]
Hälsningar Vemsan
#50 de flesta mattor går å tvätta ( hos kemtvätt) å de är nog itne så billigt ( 700 kr ? ( ingen aning ) )
om du inte orkar att han kissar på tygsaker så ta bort dom och låt honom kissa på golvet och torka bort på en gång. annars får du väl klara dig med att endast ha honom ute.
- Mvh Emma
#52: Men gamla trasmattor brukar gå och tvätta ;]
Hälsningar Vemsan
Jag skulle nog inte sätta en blöja på min kanin, låter helt sjukt. Ta ansvaret att torka upp kisset. Eller som kvirrZ säger du får väl klara dig med att endast ha honom ute. För han är väl inte innekanin?
#55, jag har inte nån blöja på han. Jo han är inte en innekanin, tar bara in han då jag vill kela eller låta han skutta runt.
Hahahahaha.. jag vet inte vad jag ska säga.. =)
Håller med dom som är emot det här, i allt de skrivit. Sen undrar jag hur han ska kunna bli rumsren om han hela tiden får gå i kissa i sin blöja ? Näe, det är skillnad på blöja till kanin o blöja till människorbebis!! En bebis kan inte ens gå, alltså inte lära sig gå på toaletten än. Kaninen är fullt kapabel till att lära sig gå på toa, så varför inte lära den, o stå ut med några små pluttar o kiss så länge. Sen har man den rumsren för alltid, troligtvis. Orka sätta bekvämlighet före kaninens trivsel..

Jag är också emot detta. Han blir ju aldrig rumsren om han ska ha blöja? Håller med taci - jag tycker inte att man sätta sni egen bekvämlighet före kaninens trivsel. Knappast naturligt för kaninen att gå omkring med blöja?
Och om man verkligen tycker att det är så himla jobbigt att hålla rent efter sin kanin tycker jag inte att man ska ha kanin.
Men men, gör som du vill ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Håller med Cissi (#59).
Nu tycker jag alla är lite överdriva med att hon "klär sin kanin" bara för att hon provade blöja och trosa. Och att hon är lat för att hon inte orkar tvätta sina säng kläder, kuddar och mattor varje dag? :O Hon orkar ju ta bort bajset och sånt men hon orkar inte ha ner kissade tyg saker överallt, och det skulle inte jag heller orka…
Men nu har hon honom ju ute så vad klagar ni på?! ;)
#59 men det är naturligt att sitta i en galler/trä bur? Eller att sitta på en platta och visa upp sig? Eller att gå i koppel? Eller att ha lång lång päls så kaninen knappt ser nåt?
Bäddat för Urinvägsinfektion skulle jag säga.

#62 Dåligt argument…
#61, du är klok.
ni andra, JAG HAR INTE NÅN JÄVLA BLÖJA PÅ HONOM, PUNKT SLUT. Jag tar jävligt bra hand om min kanin och orka påstå annat. Ni överdriver som fan om ni säger att jag "kanske inte är lämplig" att ha en kanin eftersom jag inte orkar hålla rent efter honom? vem fan har sagt att jag inte håller rent efter honom? det är jävligt klar jag gör det. Men jag ska förfan inte låta han pissa ner alla mina jävla möbler och lakan och sedan tvätta dom varje kväll, soffor är inte så jävla lätta och slänga in i tvättmaskinen. Det enklaste är och ha han som utekanin och sitta med han i hagen hela dagen, problemet löst.
ursäkta alla svordomar, men jag svär ofta. Och nu verkar ni inte fatta något så då har jag rätt och svära bäst jag vill, det skadar inte någon precis.
#65… eh du gick ju på massor i början av tråden å frågade hur du skulle göra blöjan, om det läckte igenom osv osv! Såklart du tänkte göra en blöja till honom. Bra att du löst problemet, men du verkar fan inte klok som får ett sånt här utbrott, o skriver att vi inte fattar nånting. Sry men .. ja .. omg.
haha kommer jag bli avstäng eller nå bara för att jag svor?
men orka, ni är ju som int lite överdrivna.
men i början av tråden sa ju folk förfan att det var okej att ha trosa på kanin, jag hade bara tänkt och testa förfan det är ju inte som att jag sätter på han den varje morgon eller nå, ta det lungt.
Seriöst så blir man alltid påhoppad bara man leker med tanken.

men gud -.-
#70 håller med dig om hästar och hundar har täcken kan man väll prova nått med kaniner åxå man kanske bara vill ha kul med kaninen …ni andra tjatar ju på allt!
#65. Jag har inte blöja på min kanin, och jag frågade eftersom dom sa att det var okej med trosa. Jag tänkte inte göra en blöja till honom. Och jag är klok, jag fick inget utbrott. Ni fattade ju heller ingenting eftersom ni sa att jag inte var lämplig att ha kanin eftersom ni trodde jag använde blöja på min kanin, vad är det för svammel? jag får ha kanin bäst fan jag vill och jag tar hand om min kanin jävligt bra och jag fick inte nå jävla utbrott, jag svor bara lite eftersom ni inte verkade fatta fast än jag sagt ifrån att jag inte använder blöja på honom ( #48, #56, #52 ) så har ni ändå fortsatt vara tröga. Ni kanske borde läsa igenom att jag har skrivit att jag inte har någon blöja på min kanin upprepade gånger, innan ni börjar skriva något.
#71 gud hör dig inte här. Funkar nog bättre om du går till en kyrka ;)

#70 jo det stämmer
20 årig djurgalen moder*

#67 Nej, du blir inte avstängd, men du lär ju få en utskällning av någon Medarbetare eller Tina. För så skriver man inte som du gör, speciellt inte på forum.
Men om du fortsätter att hålla på som du gör nu (svära och får en massa utbrott) så är det väldigt stor risk att du blir utslängd.
#73, haha… näe, jag tänker nog inte ens kommentera, mina ord räcker liksom inte riktigt till ^^

Jösses….. säger jag bara!
Trosa som blöja - för kaninen blir det ju desamma! Allt samlas ju i trosan eller i blöjan på samma sätt, så det spelar ju ingen roll vilket du använder… nu gör du ju inte det (längre?) vilket är toppen för kaniner mår inte bra alls av det!
Och pissa ner dina möbler och annan husinredningen behöver han ju inte göra - ha honom inte där då. Varför ha kaninen i soffan, sängen eller på mattan när du vet att han kissar där?
Lått honom vara på golvet utan räckhåll för mattan eller andra möbler och sladdar tills du fått honom rumsren, eller ha honom bara utomhus.
Har man djur så får man räkna med att anpassa både sitt liv och sitt hem en aning efter dem.. så är det bara. Och flytta bort en matta eller sätta ett stängsel så att han inte kommer åt soffan under ett par veckor tills du fått honom rumsren är ju inte så jobbigt.
men jag har ju förfan sagt att jag har löst problemet.
Och #78, nej jag kan inte ha han i räckhåll från mattan, eftersom jag har väldigt många mattor. Och eftersom det är min familjs lägenhet så vill dom inte att jag plockar bort varenda matta eller stängslar in soffan. Vem säger att jag inte anpassar mitt liv för en kanin? du verkar ju påstå att jag inte gör det. Jag bor i en trea tillsammans med min mamma och mina fem syskon, så det vore inte lätt precis och börja möblera om. Som sagt har jag ju han som utekanin och problemet är löst.
#76 utbrott? hahaha, ni säger att jag inte är lämplig att ha kanin och ni känner mig inte ens. Då borde jag väl få säga att ni är tröga som int fattar att jag INTE har blöja på min kanin.
detta hör inte till ämnet, men jag har ca 9 kompisar som brukar vara inne på KiF , men dom gillar det inte här eftersom ni överdriver tycker dom, eller om man "leker med tanken" eller liknande så blir man kallad te.x lat, djurmisshandlare osv. Sånna saker kan lätt såra. Och jag vet att flera håller med. Det är ju bra fakta hära , men ta det lungt. Jag har inte blöja , trosa eller likanande på min kanin. Och jag har inte heller tänkt och ta flera av era förslag som är att jag ska köpa tvättbara mattor och tvätta dom varje gång han pissar, eller stängsla in soffan eller liknande..

Leker med tanken? Har du glömt vad du skrivit?
"nu ska jag springa och köpa blöjor ! :D haha vi får se hur det går med det. "
Såå, du tänkte inte använda dem, du tänkte bara köpa?
Och nej, detta är inget påhopp. Jag bara undrar varför du nu köpte blöjor men inte tänkte använda dem?

# 80 men hon prövade ju det bara en gång men han gillade inte det så nu har hon inte det nå mer..
#79 ta det lugnt. Folk här inne kan vara lite jobba men det finns även jätte många jätte bra och trevliga människor ;)

#79 Det var du som sa själv att du inte är lämplig kaninägare. Så kom inte här och ljug!

jag tycker inte vi ska skriva mer nu i denna diskusionen xD för då kommer ni antagligen börja fightas xD
20 årig djurgalen moder*

Lugna ner er. Diskutera gärna, men tänk på att inte använda alltför mycket svordomar etc.
Ciss
medarbetare
www.frihetenskaniner.se

#83 hon har väl aldrig sagt att hon inte tycker att hon är en lämplig kanin ägare..elr??
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden. Bara det första inlägget.
Inte vet jag om ni har löst det eller ej. men vill ändå säga mitt =) sätt inte på blöja, trosor på ett djur! Det tycker jag är djurplågeri (dock undantag för löpande tikar). Är ju lätt att tvätta och städa bort kiss och bajs efter kaninen har vart inomhus. Inte så svårt. Eller ha en toa låda åt den eller något. Om du har problem med att den kissar och bajsar inne så får du väll sluta ta in den eller ha den där kaninen kan göra sina behov.
Tycker verkligen inte man ska klä djur eller sätta på blöjjor och sånt. Är ju inte dockor. ^^ Tyvärr så tycker jag de flesta i amerika och england och sånt är så fåniga som klär sin hundar som om de vore dockor. Okey. om det är naken hund eller nå annat naket djur så kan den ha LÄMPLIGA kläder varma kläder om den fryser eller undivaks värmeslag eller något sånt, eller täcke till häst eller hund om det är kallt eller regnigt ute och sånt. Men inte annars.
Jag hoppas verkligen inte att du kör blöja eller trosor på kaninen eller något liknande. För kaninens bästa.

#86 #76 utbrott? hahaha, ni säger att jag inte är lämplig att ha kanin och ni känner mig inte ens. Då borde jag väl få säga att ni är tröga som int fattar att jag INTE har blöja på min kanin.
Det var den meningen jag syftade på…
#88, är du trög? jag skrev ju " NI säger att jag inte är lämplig att ha kanin", jag har aldrig påstått att jag inte är det, det var ju några som själv sa det. Men jag har aldrig sagt att jag inte borde ha kanin själv?:S
Lill-Kotten, tycker inte att du behöver vara så otrevlig i ett forum och svära och sånt. Eller göra personangrepp…

#79 Hur ska jag kunna veta att du löst problemet? Du har ju bara skrivit en massa svordomar och inte att du löst problemet.. jag gav dig några trevliga tips? utifrån den text jag läst men det mottogs tydligen bara med ilska - ursäkta, men du bad ju om hjälp? Jag har heller inte skrivit i tråden innan så hoppa inte på mig för vad andra har skrivit!
Och hur i hela världen ska jag "för fan" (för att använda dina egna otrevliga uttryck i skriven text) kunna veta hur din boendesituation ser ut?? Det är ju inte så att du har sänt in en fin liten bild på ditt hem direkt…..
nepp, men om ni hade läst igenom tråden så borde någon fatta att jag har skrivit att det är löst.. förlåt om jag verkade otrevlig, men jag svär alltid mkt utan att vara arg :)
kaninen var 9 v bara då är väll trosor/kalingar för stora även då i barnstorlek? Iaf jag gav min dotters trosor när hon växt ur dom till mamma hon har en tik (hund) en liten ras gav henne tips? om att klippa hål vid svansen o sätta in trosskydd det har funkat bra till henne när hon löper. Hon har det bara inne och bara då när hon vill sitta med mamma å mysa i stora rummet, men vist skuttar hon omkring i lägenheten med sitt löpskydd :P. Så skulle det funka med trosor så sätt in trosskydd, nu tror jag ju att din kanin inte vill ha på sig något men du kan ju testa :)
#92 man ska inte svära i ett forum. Spelar ingen roll hur mkt du svär annars. Svärande är otrevligt och ska helt enkelt inte göras i forum. "verkade otrevlig". du har vart otrevlig mot flera människor. Så som du har bettet dig i denna tråd. Så beter man sig verkligen inte.
#93 kanin och hund är inte samma sak. kaniner ska inte ha blöjor eller trosor.
jeeo jeeoo

undvek min fråga? mkay :)

Herregud! Är det så svårt att rengöra lite bajs & kiss? :S Jag förstår inte..
Hur trevligt är det för kaninen att ha massa bajs i rumpan SAMT ha en blöja alltså typ KLÄDER. Man ska inte ha kläder på djur som inte behöver (såsom naken hundar, på vintern) Så NEJ, För guds skull köp ingen blöja!
#4 sät i en binda eller nåt
#22 ha den inte i sängen då
#46 låt han inte va i sänge o soffan då o ta bort mattorna i rumet han är i
Oh my god,vilken sandlådenivå,man blir ju alldeles snurrig av att läsa allt detta trams!
Låt kaninen få vara just en kanin och inget annat! Punkt slut!
#102 Håller med =)

#102: Bra skrivet.
www.frihetenskaniner.se
Jag har bra förslag :D Om man nu vill klä upp ett djur eller något så köp gosedjur istället ^^ eller docka :P Det ligger också stilla när man ska klä på :) Mycket lämpligare!
men sluta vara taskiga. Kan ni inte bara knipa?
Hon har inte trosor eller blöja, punkt slut, varför fortsätter ni trafsa? Mycket omoget enligt mig…
trosa/blöja är ju en enorm skillnad om man jämför med att klä sitt djur. Kanin täcken som folk snackar om ibland här på forumet, seriöst ni kan inte mena allvar? Fryser kaninen på hösten/vintern ska den uppenbarligen inte vara utom hus…

#106 ja precis. Kanin täcke är ju värre än trosa tycker jag. Fins ju många som säljer det här också.
20 årig djurgalen moder*
Låsa tråden? saken är ju slut diskuterad?
#56 om han nu är utekanin och tycker att det är jobbigt när han är inne så får du väl gosa med honom ute. Det är inte så svårt. Om du verkligen vill ha honom inne kan du ju lägga ut handukar där du tycker att han får vara eller bara ta ansvaret att städa upp efter honom. Du ska ju ändå tillbringa din tid hos honom, då är det ju inte så svårt:)
#106 tack gode gud:)
#106 Alla kanske inte har möjlighet att kuna ta in dom på vinten o då tyckerjag täcke är bra.. De är ju som att man inte skullle kuna ha hästen ute för att den fryser då lägger man ju på täcke.. många djur i nu läget är sönder avlade!
#106, fast det är väl inte många här som använder täcken till sina kaniner? :S:S Jag vet ingen ..
Isf är det nog de som har teddy, som kanske kan bli grymt toviga av att gå ut i slask, o tovor mår inget djur bra av. Vet inte en enda som har täcke bara för syns skull, liksom.
#111 ett djur som fryser pga kyla ska INTE vara ute när det finns alternativ, det e ju djurplågeri. En häst som fryser pga kyla går ju inte hellar ut långa stunder och sover ju inom hus., Skillnaden är, du kan ha kaninen löst i ett rum, hästen kan man inte ta in i huset även om man vill.
#112 Man hur många djur tycker om att vara ute i slaks och kyla osv. Bättre att låta dom vara in, på hösten kanske man kan klippa ner sin teddy och låte den vara på platta ytor (tex en plan gräsmatta) där det inte är så mycket skit (vet ej så mkt om teddy ;))
113 min kanin är ut året om o jag skulle hjärna ta in han på vinten o låta han hoppa runt men min kille vill inte de.. han tycker de är pinsamt o tycker de är djurplågeri.. han tycker att en kanin ska va ute o äta gräs..
#113.. jag är visserligen inte insatt i teddy, men alla hundar jag hört om skäms när de får all sin päls bortklippt.. tror inte kaninen känner sig bekväm i det faktiskt, eftersom den ändå är van att ha allt det där runt sig.
Tror du inte att en utekanin gillar att va ute i kyla o slask? Det tror jag. Den bor ju 24/7 i kyla. Klart den gillar att rejsa runt även om det är kallt ute, det är nog mest vi människor som fryser.
Finns ju naken kaniner. Så de har nog täcke. Vare sig på vintern eller sommar.. En hel del Sphynx har täcke med. osv osv.
#114 men antar då att din kanin inte fryser och skakar när han är ute? Det är det jag menar, en kanin som måste ha täcke eller nåt för att kunna vara uten annars fryser den, en sån kanin ska inte vara ute när det är kallt ;)
#115 är du inte med? ^^, Jag menar att ha täcken på kanierna är onödigt. Om nu kaninen inte kan vara utomhus utan täcke på sig så ska den inte vara ute helt enkelt. ;)
#116 ja men det är en "sönde avlad" ras och då är det skillnad, den fryser ju jämnt och jag tror inte många tar ut en sån kanin på vintern ;)
Det vet man aldrig. Finns människor till allt nuförtiden ^^
#117 de vet jag inte. han har aldrig vart ute på vinten….
man ska aldrig hålla på och ta ut & in kaninen på vintern ! .. dom kan få hjärtstillestånd pga av tempratursskillnaden. På sommarn brukar det ju vara lika varmt inne som ute, så då gör det inget. Men absolut inte på vintern.
tycker synd om teddydvärgvädur eftersom dom har så lång päls så dom knappt ser..
Kaniner tål kyla, kanintäcke är onödigt?! om sönderavlade kaniner som inte tål kyla hålls ute så är det ju djurplågeri.. bättre att ta in dom än att stoppa täcke på dom. :)

denna tråd har ju spårat ut helt..
lås?
#120;Kaniner tål inte kyla! (lite,men inte mycket kyla)!!
Och är det synd om teddydvärgvädurar?! -NEJ!
Fråga det i en annan tråd så kan jag berätta mer.
Med vänlig hälsning,
Jenny
har läst att det finns kaniner som tål -40 graders kyla, och har även läst att kaniner tål -17 grader kyla. Vet inte vad som e sant.
Kan någon stänga tråden?
Kan någon stänga tråden?
#122 många kaniner tål visst kyla, endel är ju ute kaniner och bor ute året runt XP
Men det finns dom som fryser så dom skakar och då har folk pratat om att ha täcken på kaninerna så dom ändå kan vara ute i hagen på dagarn, det e de jag menar XP
Ge en massa halm i bolåda eller nåt så klarar sig kaninerna. huvudsaken man inte har isoleradbur. Ge en massa halm ^^ det funkar.

Ja, nakendjur är ju framavlad på mutation. Är lite anti mot nakendjur, men ändå jag gillar skinnymarsvin. Konstigt, men man blir van att se nakendjur, även om det är fel att avla på såna djur. Som tur är finns det inte så många nakenkaniner, iaf inte i Sverige…
Visst kan man ta in kaninen på vintern. Jag gör det ibland, men det är bara för en kort stund då.

Denna tråd har språrat ut helt. Jag tycker ni alla är töntiga som håller på och "krigar" över datorn. Lås tråden!