Aggressiv han-kanin
Jag har köpt två st kaniner för ungefär 3 dagar sedan. En hane och en hona. De är tre veckor gamla och är från olika kullar. Hanen är korsning mellan lejon och hermelin. Och honan är Hermelin.
Just idag så har jag märkt att hanen har varit lite aggressiv mot honan, biter bort päls, osv.
Jag vet inte varför och skulle bli jätte glad om någon kunde berätta något om varför han gör så eller något.
//Michelle
Kaniner som är 3 veckor gamla är på tok för unga för att säljas. Kaniner slutar dia helt när de är ca 5,6 veckor och du borde prata med dem du köpta kaninerna av. Kaniner ska säljas när de är ca 8 veckor gamla.
Varför han är aggressiv vet jag inte exakt, men det är inte ditt största problem just nu om de bara är 3 veckor. De kanske behöver stödmatas.
Alla kaniner går inte ihop med varandra, de är som människor, men det kanske blir bättre efter ett tag. Sära på ungarna och låt de vänja sig gradvis med varandra genom att ha burarna brevid varann och låta de springa ute tillsammans.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det är också svårt att se skillnad på könen på unga kaniner. Det brukar gå att se skillnad vid 3 veckor ålder, men alla kan göra misstag när kaninerna är unga. Kaniner av samma kön borde inte ryka ihop för just den anledningen när de är så unga, men du borde kolla det längre fram att du verkligen har en hona och hane.
Säger som Tina_A, 3 veckor är verkligen för ungt och du borde kontakta de du köpte av och fråga HUR de kan sälja så unga kaniner??

Undrar om hon inte skrev fel och menade tre månader?
#3: Ja, vi får vänta och se om Pullfackad loggar in igen :) Man kan ju alltid hoppas på att det är en felskrivning
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]