Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 717 ggr
Pinacoladas
0

WHAT?!

Idag när jag kom ner till kaninerna för att ge dom nytt vatten, sålåg den massa päls i Honey´s bur, och där låg 4 nyfödda ungar!!!

Jag fattar ingenting!

Honye har inte ens varit i närheten utav Galax!

Har vart skit orolig för att hon inte kommer fixa två kullar samtidigt, men första kullen är nu 7 veckor, ska jag flytta över dom till en annan bur?

Eller hur ska jag göra? 

Honey har inte gjort några tecken för dräktighet eller något, jag e jätte förvånad!

[Wera]
0

:O Eh.. oj.. :S Jo det blir också ganska jobbigt för honan tror jag om hon nu har haft en kull aldeless nyss ? :S

Veero
0

Du ska flytta bort ungarna som är 7 veckor gammla, dom klarar sig utan sin mamma nu så dom inte skadar dom nya ungarna.

Vissa säger att honan kan bli dräktig utan en hane om dom nyligen varit dräktig, på något sätt prodoserade dom spermar >.< lite konstigt

[Wera]
0

#2 Säger dom :S ? Aldrig hört talas om det :/ ? :O

Veero
0

#3 Ja

Pinacoladas
0

Okej, hon verkar iaf inte stöta bort några ungar!

PaaatyPalm
0

jo, lycka till :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Pinacoladas
0

tack :)

[Niike]
0

Stackars Honey att få två kullar så tätt =/ Men så kan det gå, tyvärr.
Hoppas hon klarar allt bra <3

Frihetens
0

Oj, läskigt, men hon klarar det nog :)

Pinacoladas
0

jag började lipa när jag såg dom, tycker så synd om Honey.

Men tack alla!

denisesalomonsson
0

Lycka till :) !

Tina-lin
0

Antagligen har hon haft en date med Galax för att de kan bli dräktiga på något annat sätt har jag aldrig hört talas om :P

Men du ska se att hon fixar det, hon är ju en erfaren mamma ;) Se till att hon får vila efter denna kull bara så kommer det gå kanon!

Pinacoladas
0

#12 Tack, egentligen så skulle hon inte ha någon kull alls, men så blir det såhär, en unge dog idag..

ciss
0

Oj, skumt. Hoppas det går bra!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Pinacoladas
0

tack :)

Lans
0

oj, konstigt. Men hon klarar säkert det, även om det är jobbigt för henne.  Jag hade iaf flyttat första kullen. Är dom 7 veckor så borde dom klara sig fint utan mamman. Lycka till iaf (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

emmsaaan
0

Knasigt… Hoppas att det går bra!

[Lill-Kotten]
0

Kaniner kan få två kullar av en PARNING. Det har hänt min kompis som har BJ.. och hon har hört flera som också har fått det.

Kawaiih
0

Jag tycker du ska flytta den första kullen.

Sen så av en PARNING så kan de bli två kullar, fick reda på de av min kompis för nån dag sen. Blev jätteförvånad och trodde inte på henne. Men nu är de bevisat att de går.

I alla fall så önskar jag dej och henne lycka till med dom nya ungarna, ge henne en kram ifrån mej :) Hon kommer klara det :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Pinacoladas
0

#19 tack, jag ska skaffa en till bur såfort jag hittar ngn, just nu funkar allt kanon, de första ungarna är jättesnälla och försiktiga när dom är i det hörnet

[Lill-Kotten]
0

Först fick min kompis kanin en kull på 4 ungar, 3 levande. Sen tjuvparade dom sig en gång till, och sen särades dom . Efter en månad fick honan 10 stycken döda ungar.. efter någon vecka så fick honan 15 stycken ungar, två döda. Så nu har min kompis en hel bunt med oväntade kaninungar :) dom har en hel box åt dom så det är gott om plats..

Thumper-KG
0

#2: NEJ, en HONA producerar INTE sperma, anbart hanar!!!

Men honan kan vara befruktad i BÅDA sina LIVMODERHORN, det är inte så vanligt hos domesticerade kaniner, utan mer hos vilda…