Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 595 ggr
Keligast
0

4:e kanin?

jag har alltid varit småkär i dom långhåriga kaninraserna. efter kanin-träffen igår blev jag riktigt sugen :9 jag har vatt nära på att köpa från matilda (frihetens) men har inte haft tiden. men känner att jag har tiden nu, bättre nu till sommarn^^

jag ska börja gymnasiet efter sommarn, undrar om nån här inne kan berätta hur mycket tid en "gymnasie-elev" har till sina kaniner. mycket läxa? långa dagar? m,m vill inte sitta med en kanin i famnen och efter en tid inte ha tiden kvar för den.

undrar om nån kommer ha en kull "fluff-bollar" under sommarn? :)

Keligast
0

putt

[chriistina]
0

Det beror väl på vilken linje man går och hur seriöst man tar skolan… Jag tar ju studenten nu och har under hela gymnasiet haft gott om tid till mina. Men sen har jag inte ansträngt mig så mycket i skolan i heller ^^

Du såg ju Myran och Pakk igår. De parades ju på nytt så om en månad blir ju där fluffbollar förhoppningsvis ;)
De blir ju dessutom släkt till Frihetens ungar iom att Myran (på frihetens) är syster till Pakk. Bara mena om du gilla de ungarna ^^

Rafflan
0

Jag pluggar ju på distans och går djursjukvård, måste ha medel VG i betyg.
Jag åker kl 7 och kommer hem runt 17.00 på e.m, sen så för att sova 8 timmar måste jag lägga mig 22.00 igen (inte ofta det händer, men iaf :P)
Så mina djur är ju ganska mycket ensam på vardagarna, därför har jag inget djur själv så kan dom ju leka och roa sig med varandra och ibland slänger jag in någon kul leksak eller nåt gott att äta på morgonen innan jag går till tåget ;)

Veero
0

#3 Vad sen du kommer hem :/ Jag går i 8.an och kommer hem kl 16.00 (en timma buss hem) och åker på morgonen 06.30 till bussen och sedan sitter jag där i en timma för att komma till skolan :/ Vaknar kl 05.00. För att sova 8 timmar måste jag legga mig kl. 21.00 fast det händer inte ofta XD Och dett ahar jag gjort i 2 år nu och ska göra det ännu ett år och sedan äfter 9.an vet jag inte hur det ska bli.

[Wera]
0

Vi kanske får en kull lurvisar (dock kanske det blir lejonhuvad korsning med teddy eller annan lurvig ras). Vet inte om det blir i höst, beror på hur gammal honan är för vi ska förmodligen köpa en snart.

Rafflan
0

#4 men e ju distans, skolan är mellan 8-15.30 ;)
men tåget tar 1 timme ju oxå och tåget går kl 16.00 ;)

Men det beror ju som sagt på vad man pluggar och om du pluggar på hemma ort eller distans ;)

Veero
0

#6 okej :) Det är 2 timmar till ett gymnasium som jag vill gå på men jag vill inte ha så långa tider :/ men men något måste det ju bli XD

Frihetens
0

Kan tyvärr inte svara på din fråga, utan undrar lite samma sak själv. Är rädd att jag inte kommer hinna med fler än 2 kaniner när jag börjar gymnasiet ..

Jag kommer ta en till kull på Myran i Augusti. 50% havanna & 50% kanel - väldigt vackra & ovanliga färger! :)

skanorskaniner
0

Om du vill ha en fuchs så kommer cloetta ha en kull i sommar.

Zvintos
0

Jag hade då tid med mina kaniner under gymnasiet.
Man får helt enkelt lägga upp ett dagsschema, med tid för plugg, tid för kaninerna osv. =)
Så att allt får sin tid.

[Caaassie]
0

Om man planerar väl så tror jag inte att det är några som helst problem. Du kan ju sitta i tex hagen och göra läxorna osv :)

Micis85
0

Jag tror inte det skulle vara några problem. Jag hade iofs inte något djur när jag gick gymnasiet men jag hade haft tid om jag skulle ha haft. Beror ju på vad man prioriterar också ;P

BuffaloHorizon
0

Jag hade tre hundar, en kanin och en hamster när jag gick på gymnasiet och jag började klockan 8.00 och slutade 17.00 plus en timmes hemfärd så jag var hemma 18.00 och hade en hel del läxor (gick samhäll) men endå hade jag tid för alla djuren. Tror inte det har något med hur mycket man har att göra i skolan utan hur man väljer att lägga upp sin tid.

Rafflan
0

Det har ju med planering att göra, ja jag brukar göra läxor i hagen ibland. Jag hinner med skolan, djuren (9 som e mina egna + hunden), sköthäst och killen/kompisar. Bara att planera så hinner man allt ;)

Miiah
0

Jag slutar ettan nu och börjar tvåan efter sommarlovet. Jag har MVG i alla mina ämnen och jag har ändå enormt mkt tid till mina 4kaniner. Iofs så gör jag alla mina läxor i skolan och det resulterar i att jag knappt behöver jobba hemma om jag inte vill det.

Sen så har jag parat min teddyhona så jag får bebbar om en månad ^^

Men som sagt, det beror också på hur man själv är som person, vilken linje man har valt och hur seriöst man tar skolan.

kastanjen
0

Jag har en kull teddy dvv som är leveransklara i början av juli :o)

www.kastanjen.dinstudio.se

ciss
0

_"jag har alltid varit småkär i dom långhåriga kaninraserna"

_Är det enbart teddyvädur du är sugen på, eller är det andra långhåriga raser också? Kommer para om Engla snart, blev ingenting med Alex. Med vem vet jag inte men troligtsvis med en hermelin fuchs.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

#17 alla långhåriga kaniner^^<3

tack för alla som har svarat :) ska till london inatt med klassen, kommer hem på torsdag. då ska jag se på era/ev. kullar och kanske tinga en liten nin?<3 ska verkligen fundera & planera under dessa dagarna.