Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 648 ggr
flikkan
0

OT-Emo

Just nu så har  vi en stor diskution i min skola om vad emo är… Varför man är det och vad man göra vad man lyssnar på för musik osv… Skulle vara roligt att höra vad du tycker Emo innebär… :P

Lite dum tråd kanske menmen…. Nu är den gjord!

Kraawm

BlackTear
0

EMO är ursprungligen, och kommer alltid vara, en musikstil. Sen om folk väljer att kalla sig för emo/emo-kid är ju deras sak, men då tycker iaf jag att man ska lyssna på riktig emo musik och inte alternativ rock som t.ex MCR.

Sunny Day Real Estate, Far Apart, A Day In Black And White, Homesick For Space, La Quiete, är några emoband, om någon vill veta ^^

Jag lyssnar inte på emo eller kallar mig själv emo, för jag tycker inte emo är bra xD

flikkan
0

#1 precis vad jag har sagt… Jag har en kompis som tycker att Emo är sådana som skär sej och är missnöjda med sitt liv… 

Aja, Tack för din åsikt :P

BlackTear
0

#2: Heh, mjo det brukar vara så :P Finns flera som jag känner som tycker att emo är när man skär sig och hatar allt och "leker depprimerad". Lite lustigt att fjortisar skär sig precis lika mycket som "emos".

WingsofDestiny
0

Jag har ingen aning om vad Emo är och inte fanns det under min tid som ung. Jag är svartrockare i båda musik och klädstil (förutom hemma - inomhus) och kommer för evigt vara ;).

KvirrZ
0

#1 Precis :)

sen kan jag nämna att de flesta alternativa som klär sig i fashioncore är dom som blir kallade emo även om det inte är den musiken de lyssnar på.

- Mvh Emma

BlackTear
0

#5: Right ;D Det är ju nästan  ingen som lyssnar på emo som klär sig i fashioncore? ;o skumt.

KvirrZ
0

#6 Det är ju knappt några som lyssnar på emo xD

- Mvh Emma

BlackTear
0

#7: Nej xD

Thumper-KG
0

Var ligger MCR på den skalan? (undrar bara) ;-)

BlackTear
0

#9: MCR är alternativ rock (:

Tina-A
0

Emo står väl också för emotional? Typ

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

BlackTear
0

#11: Yes , emotional hardcore.

Feliciaa
0

#1 Exactly ;)

Typ alla i min klass ba: Aah om man är deprimerad och skär sej, klär sej i svart är man såå emo!

[Wera]
0

Har flera kompisar som är "Emo" ;) Jag tycker iaf. att de flesta klär sig snyggt :D när jag var med min kompis så typ "klädde" hon mig med kläder som "Emo´s" brukar ha (Jag bor inte där längre jag flyttade men ah, jag var iaf. där en dag för min pappa bor där).

Alla "Emo´s" skär sig inte.. de är ju somsagt en Musik stil.

I min skola säger typ alla att dom skär sig och har lite svart runt ögonen och klär sig lite svart (räcker med en så kallad "Emo sjal") och så typ när de har rufsigt hår.. jag gick en gång med rufsigt hår och lite annorlundare kläder än vad jag brukar ha (har bild på min presentation) och då kallade de mig Emo >.> Ja ^^ typ de är störda enligt mig.

Veero
0

Samma ska som #14 Inge fel med Emo ;D

KvirrZ
0

tjaa, alltid kul att höra kommentarerna man får efter sig x)

- Mvh Emma

Creation
0

Några av mina kompisar som lyssnar på Hardcore(/alternative rock) och klär sig i svart(skitsnyggt) och har mkt eyeliner, samt färgat hår kallas emo -.- De som gör det vet ju knappt vad emo är…

#1 Oops, då lyssnar jag ju på ett emoband ibland xD Sunny Day Real Estate ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.