Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 474 ggr
nadine_ninni
0

hej hur gör jag ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har en kastrerad kanin hane vid namn totte hanär inte snäll han bits rifs och så vad sk jag göra?

[Niike]
0

Hur mycket är du med honom?

Michiis
0

Hum, min kompis har en sånn kanin, och det är för att hon inte är med honom så mkt så då blev den aggresiv. :/ Ja, berätta lite vad den har för rutiner, vanor och lite sånt.  Det blir lättare at komma på problemet då ;)

// Michis

nadine_ninni
0

oki  ja jag ska försöka att vara mer med han!

Michiis
0

Okej, bra :) Vill gärna veta hur det går.. ;) Om han blir nå snällare

// Michis

Taci
0

Det är nog bara att bita ihop o umgås med honom. Inte tvinga dig på honom, utan låta honom komma till dig, sitta stilla i hans hage/golvet osv.

Dock hade jag en hona för ett par år sen, som jag skaffade av förhoppning att hon skulle kunna tycka om Berit. Men hon var inte hanterad NÅNTING från födseln, då hon egentligen skulle slaktas. Det var en avlägsen släkting till mig som hade henne. Visste inte att hon behandlades så, men hon lyftes i ÖRONEN när hon skulle sätta henne i transportburen för o komma till mig. Hon var liksom redan skadad, o agressiv totalt. Jag hade henne mkt i famnen o så, men helt plötsligt ur intet så högg hon så det blödde i benet. Så jag lämnade bort henne till en som bara skulle ha henne i en stor Hage o så, o inte hade så mkt tid till kel. Så jag tror att endel går det nog inte att ändra..

Men som jag sa, umgås med honom, o låt honom komma till dig, tvinga honom inte till nånting han känner oro för, tex att va med dig, för det kan ju va en anledning till att han bits osv, att han blir nervös o rädd. Ta det försiktigt :) Jag skulle kunna dra ett exempel här till, men det ska jag inte, inlägget är redan För långt ;)