Burarna mina :D
Så hära har jag mina djur burar. ja. jag vet det är stökigt. men städardag imorrn. Har en enorm ägglossning just nu som inte är världstrevligt. Och sen så bor man själv med ^^ Så jag får ta itu me det imorrn såklart :D. Och sen så har jag också lite plats brist med :D Men kommer att sedan bygga ett burskåp me tre fack :D Marsvinsburen är den stora blå. Och den gröna är kaninens bur. Som jag vet är för liten för han egentligen. Men han springer nästan jämt ute på golvet annars. :) Och kommer ändå få större bur sedan när burskåpet är klart. men men så här har jag just nu tillfälligt mina burar :D
Fint :)
nja fint äre inte. men det duger tillsvidare =)
Fint, :)
Fast burarna ser ganska smutsiga ut..
jag tycker inte det ser smutsigt ut :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Läs det första inlägget.
Här kommer det lite nyare bilder =) Har nu även möblera om. Så den hära stora buren har numera Goku (kaninens). Vet att den inte är tillräckligt stor ännu. Men han är mest lös annars ändå. Och kommer att köpa kompost galler i sommar åt honom och bygga en hage=) Men det hära duger så bra ändå det… Lite bilder på den buren då:
Gallrena som ligger på buren är inget o bry sig i om. de bara ligger där just nu :P brukar andvända dem till marsvinen ibland o göra en Hage.
Fint ;) Tyckte bara att burarna var lite små xP
Fint :) men har du inte hus eller sitthylla till kaninen?
- Mvh Emma
De är faktiskt stora tycker jag och lagomt.
#14 hur ska jag kunna sätta upp en sitthylla åt en tung kanin inne i buren? Skulle inte få plats heller. Hus har jag inte heller då jag tycker de tar en sån stor plats. Plus att han andvänder den endå som en toa och tycker itne om den. Har hus på golvet ist =)
Kaninen vart inte nöjd med buren allafall…. :P Så han gjorde om det lite. han fick även lite hjälp utav katterna. Katterna tyckte det var jätte lämpligt med en toalåda i buren. då slipper man ju gå ända till hallen eller till toaletten på deras kattlådor och göra behoven. ;( Men men. Goku är i deras lådor och gräver så det jämnar väll ut sig antar jag :P
Men men. fick allafall ha Gokus bur som jag ville ha det, som jag tyckte var fint och bra i några få timmar ^^bättre än inget :P

#12: Är det en handduk på taket? Akta så att kaninen inte biter och får i sig trådar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#18 Det är handuk ja som marsvinen har i sin bur. de tuggar inte på den. de har inte änns fattad att den ligger där ^^ Har ofta handukar till marsvinen och de bryr sig inte alls om handukarna. Goku (kaninen) bryr sig inte heller. i det tidigare hemmet förstörde han madrasserna till utemöblerna och sånt. Här har han inte gjort något fel.
Känns som att det är många som försöker få fram så att det ser ut som att smådjuren bor dåligt och väldigt olämpligt, och att man är dålig djurägare osv. Känns det som allafall. :D Nå flera som vill påpeka om något? :D
Kan lova att djuren har det väldigt bra. Och självklart skulle jag inte göra något som är olämpligt för dem. Om jag ser att något är dåligt och inte funkar hos djuret så fixar jag det såklart. Alla har det väldigt bra =)
tycker det är rätt bra, verkar som att kaninen och marsvinerna får gå ut och skutta på golvet :)
Burarna verkar inte skitiga, hon kanske ska städa dom snart elr någon dag senare, självklart blir burarna skitiga äfter en vecka.
Och jag har en handuk över min inne bur för det ska bli lite mörkare för ungarna och så har jag en handuk i en gård och kaninerna bara leker med den. Ingen stor risk att dom skadar sig med en handuk.
och alla mina kaniner har inte sitthylla för på inne burarna tar det mycket plats och så har jag inte sov hus så det räcker men ska bygga in sitt hyllor på burarna snart.
Kul att legga in ett inläg när dom flästa klagar :/?? Jag tycker att det är bra för hon tar ju hand om djur som behöver det, t.ex. hennes kanin som fått flytta runt helatiden och nu har den det bra. Bättre än ingenting, viktigaste är ju att dom får kärlek, och såklart mat och vatten.
ärlig talat så ser jag ingen som klagar. jag gissar att mitt inlägg är ett av dom ni tycker var det. Jag kan då säga att anledningen till att JAG skrev så är eftersom att det är lag på att ha sitthylla/hus i buren, annars hade jag inte brytt mig. och om du nu har en tung kanin, hur mycket väger den? jag kan väl inte veta att du har en kanin som är större än vad som är tillåtet i buren.
- Mvh Emma
#23 Hon har en fransk vädur ^^ Om jag minns rätt ;D Jag "klagade" också.. eller ah, jag tyckte att burarna var för små bara.. ;P
Det är en frasse blandning ^^ vet inte hur mkt den väger. Jag håller på att jobba med honom =)
Lag på att det ska vara sitthylla/hus? varför det? Ajja. Goku har en hel lägenhet att springa på dvs lite hus, kattboxar, soffor, mm. att vara på/under. Men han ligger mest vid dörrhålet eller under soffan när han ska sova. =) När jag har haft typ låda i huset så har han inte brytt sig om dem. Så då äre sak samma ^^ han är ändå mest i lägenheten än i buren ;P Mina smådjur lever i lyx nästan. fast visst. Skulle inte tacka nej till en gård på landet heller :D
för små? hmm. de har typ 67 kvm att springa på ^^ nästan jämt. Så när de är i buren så gör de behoven, äter eller sover när de nu gör det i buren. :)
men men sak samma ^^