Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 660 ggr
Miiah
0

Skygg/rädd kanin

Jag har en kanin, hona som är väldigt skygg/rädd av sig och är enormt rädd i buren, man kan inte ens öppna till buren för då springer hon iväg och lägger sig helt platt ner o skakar och har sig.
Utanför buren är hon rätt lugn men långt ifrån "social" och nyfiken o de som en kanin "ska" vara.

Jag vill inte ha en sådanhär kanin i min Avel helst..
men samtidigt vet jag inte alls hur jag ska göra..
jag är inte alls så bra på att ta hand om och försöka få rädda/skygga kaniner att sluta vara det.

några tips? eller så?

Lippo
0

Om du känner så tycker jag du ska sälja/ge kaninen till någon som gillar "utmaningen" med att få en kanin mindre otam. Känner precis som du gör med en av mina kaniner men han är inte tänkt att ha i Avel eller så, har grymt stor ångest om hur jag ska göra med honom. Hoppas det löser sig för dig :)

Miiah
0

#1, tack så mycket. Hoppas det fixar sig för dig med hur du än väljer att göra! :)
fler tips? eller någon som skulle kunna tänka sig köpa henne och försöka få henne mindre rädd/skygg?

[chriistina]
0

#2 Vem är det? Honey? (a)

Miiah
0

#3, ja du gissade helt rätt :P Du är väl rätt bra med skygga/rädda kaniner..? :)

nadine_ninni
0

JAG HAR OXS EN SKYK RÄDD AKNIN

Hermelina
0

#1 #0 Har också en "bråkig"kanin och har också stor ångest hur jag ska göra med henne..: /

Hermelina
0

ibland brukar jag stå utanför buren i mer än 20 minuter och bara prata med min kanin tills hon blir lite lugn och åtminstånde tittar på mig , sen sitter jag inne i buren länge, och läser eller så. Jag tillbringar alltså väldigt mkt tid med henne, och hon börjar delvis bli bättre. Men alla har ju inte så mkt tid som jag har .. :(

nadine_ninni
0

NE SAMMA MED MIG