Klippning

Bayliss* :) Babyliss, är inte det typ blöjor? xD Eller så kanske det var typ märke på en plattång eller något, blandar ihop det.. Låter som blöjor iaf (a)
Dior har ju typ inget hår i ansiktet xD
Haha, Ballis ser inte vart hon springer. Hon springer tills det tar stopp typ, hahah <3

Jag tror det är locktång ;D
JAg fick klippa Plimpy i ansiktet pga av att hon kletat ner sig och fick inte bort det. Det blev ingen skillnad för henne, det blev bara fulare x) Hon ser utmärkt med all päls i ansiktet och springer runt i hagen som en dåre iaf :)
- Mvh Emma

#4 Haha.. låter lite charmig!
#4 Men hon är ju som hon är, mahaha ;) Men Ballis verkar det vara skillnad på om hon har luggen uppsatt, för då skener hon inte in i saker.. Verkar som hon tar det mer lugnt när hon inte har tofs.. :P Så jag ska nog klippa henne och se om det blir bättre. Dock blir det fult..

Tycker att det är bra av dig Maja att sätta kaninens trivsel före skönhet ;)
Testa klipp lite kring ögonen kanske?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag funderar på att klipa Rutan, eller iaf börja med tofs. Hon ser inte så super bra frammåt.. Hon skuttade rakt in i ett galler förut som hon hon vore blind vilket hon inte är :P
Dock var det en dag när det blåste och hon fick pälsen i ögonen..
Hon iaf få börja ha tofs :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#7 Självklart :)
Har klippt ganska mycket runt ögonen, och det blev bättre. Då är det inga problems när hon har tofs också. Men hon brukar alltid tvätta av sig tofsen, så det är nog skönare för henne om jag klipper allt ;)
#8 Hahah xD Lissan har gjort samma. Ser grymt kul ut, men jag tycker synd om henne.. :)
Asså egentligen tycker jag lite synd om teddy kaniner eller kaniner som iaf. har päls över hela ansiktet de ser ju knappt xD Men de är såå sööta… <33 Men jag skulle varit rädd att jag skulle råka klippa av typ något som man inte bör klippa av typ som morr håren.. men jag tycker det verkar som kaninerna inte ser när de har sån där päls XD

Jag håller med #10 :D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

alla mina teddysar ser helt utmärkt.
#12 samma här, iof är det bara Plimpy som har mycket päls av mina, men hon har aldrig sprungit in i något ^^
- Mvh Emma

Myran är numera nerklippt över hela kroppen. Ska försöka få en bild på henne. Skitful är hon men jag älskar henne ändå haha <3
#14 varför då? xD
- Mvh Emma
Har klippt Ballis i ansiktet nu. Eller "bara" på själva huvudet/pannan, inte så mycket på kinderna. Där lämnade jag lite fluff, annars skulle det se föör tomt ut.
Hon blev inte fin xD Ful-söt. Men jag klippte nog för mycket, skulle ha lämnat lite mer så det inte blev så stor skillnad. Men det går inte att ändra nu. Dock ser hon mycket bättre nu, och det är huvudsaken.
Fick även se att hon var väldigt vit i pannan.. Funderar på om det kan vara en "oupptäckt" bläs.. Skumt. Får kolla med uppfödaren om hon såg något när Ballis var mindre.
Tyvärr har jag ingen bild då jag pajat mammas kamera…

#15 För att det är varmt och hon kommer få värmeslag annars ^^

Jag har klippt min lejonhuvade för hon hade så rinniga ögon.. Passa dej för att klippa för kort för de tar tid att växa! :P

Klippte lite i ansiktet på elvira idag :]
#19 Åhh, haha! :D
#21 blev rätt nöjd, har aldrig klippt innan så det blev faktiskt rätt bra ;) men hon blev miiiiiiniliten (a)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Växer pälsen ut igen om man klipper?
#23 självklart ;)

Haha, va dum jag är ;) Liiite trött idag kanske…
Funderar starkt på att klippa Myra, men har hört att man bör vänta tills efter midsommar eftersom att temperaturen fortfarande kan sjunka… Men nu är det SKITvarmt ute, hur ska jag göra? :O
#25 asså du rakar ju inte henne :P hon kommer ju fortafarande ha päls kvar så det är ingen fara ;)