Kraffsar
Daisy har under den senaste tiden börjat gräva mot gips väggen i sin Hage vilket hon gör hela natten. Hennes grävande beror inte på långa klor då jag ser till att hålla dem korta, hon får också vara ute i sex timmar/dag men gräver ändå. Min man tycker det är oerhört jobbigt då han jobbar sena dagar och nätter och har nu sagt att om hon inte slutar måste vi sälja henne vilket varken han eller jag vill.
Skulle vara tacksam om någon kunde komma med förslag på hur vi på bästa sätt ska kunna få henne att sluta gräva som en tok? Det låter inte bara mycket, hon förstör väggen också och flytta på hagen går inte.
mvh
nähä ingen som vet :/
Bara undrar - Vrf går det inte att flytta på hagen för :S ?
#2 För att jag har dem andra två burarna där inne också och rummet är inte så pass stort.
Ingen? Inlägget är läst 46ggr och ingen vet :/:D
Hur gammal är hon?
Med vänlig hälsning,
Jenny
snart 1 år

Kan ni inte skaffa en innebur som hon får vara i på natten? För hon fick väl springa lös i badrummet eller hur var det? :)
#7 Nu blandar du ihop mig med någon annan. Daisy bor i en Hage konstant i ena sovrummet förutom när hon får vara ute och springa.

Jadu ingen aning,,,förstår att de kan vara jobbit /: Du kanske kan sätta in mer saker som hon kan aktivera sig med i hagen? Fast hon har säkert redan saker där. Men kanske en filt (fleece) som hon kan krafsa i? mina kaniner brukar iaf hålla på och gräva i deras filt som tokar.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#9 Hon har två filtar och tio tusen leksaker men inget fungerar.
Men har du ingen inne bur hon kan vara i under natten?
#11 Till en Belgisk Hare?! Hon får liksom inte plats. :D
Hon kanske är brunstig.. Min kanin hona krafsar mycket i sitt bo. För hon vill typ ha ungar fast hon redan har ungar/ fått (dom är sålda några av ungarna..
Men jag tror det går över när brunst perioden är slut..
Eller har hon alltid hålt på så? eller bara nu på våren?
// Michis
#13 Bara nu men hon har inte sin brunst period just nu och hon har hållit på i en vecka.
Någon annan med lösning? Hon brukar börja med det när hon är som mest aktiv dvs klockan tre på natten.
#12, varför skulle hon inte få plats i en innebur? Du får det o låta som att hon är lika stor som en elefant xD Finns ju 150-bur på pwss.se, som du kan köpa tex.
#16 Visste inte om den sidan dock är höjden på dem burarna för lite då det måste vara minst 70 cm och jag hittar bara en med 85cm.
#17, hela "taket" på buren går att ta bort, så du kan ju alltid försöka knåpa ihop nånting o höja den mera :P
#19 Går inte då faller gallren ihop.
#20 ok
Emma
man kanske kan hänga upp nån filt eller nåt (om du inte redan har det) för då borde det väl inte låta lika mycket? :P
Emma
#22 Been there done that men det hjälps inte :(

öronproppar? Hehe
#24 Då får jag be grannens ungar också skaffa det eftersom det dånar så högt att dem klagar :D:/
#26 Har kattlådan i badrummet så det får inte plats. :/ Jag vill gärna att hon ska låta bli den där gipsväggen men vet inte hur.
kanske hälla nåt som luktar illa xD men då blir det nog inte så trevligt att vara där för henne :/
Emma
#28 Nej det blir det inte och tappeten blir inte så fräsch.
#29 nee inte direkt nån bra ide xD
Emma
hm.. du kan "slippa" att ge henne mat på dagen, utan på kvällen , i typ en sån godisboll, då har hon ngt att göra
#31 Hon får mat på natten i sin matskål, bollar är hon livrädd för :S.
Det finns de som bygger burar efter de mått och önskemål man har. Har köpt en begagnad sådan till min kanin som kommer i sommar, den är jättefin.

Svårt problem :S
Häng upp frukter/grönsaker från trådar i taket.. hehe.
#35 Har inte 1000kr just nu för att köpa den buren till henne utan måste komma på en snabb lösning tills vidare annars var den suverän. Skulle köpa buren direkt om jag kunde men med utgifterna vi har nu går det inte. Nästa månad kan jag men jag kan inte gå sömnlös tills dess.
________
Idag började hon kraffsa klockan 24.00 precis när vi gick och la oss för att sova och klockan är nu 05.30 och hon håller på fortfarande dvs vi har inte sovit och min man ska nu iväg till jobbet, han är fly förbannad på Daisy. Hon har en förmåga att fortsätta i samma stil tills klockan närmar sig 08.00.
Gick in till Daisy tidigare och lade märket till att hon praktiskt taget anfaller väggen dvs springer, hoppar på den, kraffsar och biter.
Jag ska försöka omjustera hennes Hage så att den där väggen inte blir "mobbad" av henne. Får se om det hjälper annars vet jag inte vad jag ska göra.

Hon kanske inte trivs där hon står nu. Jag flyttade in syrrans kanin till mitt rum för ett tag sedan och då höll han på som du beskriver att Daisy gör. Men han slutade tvärtt när jag flyttade tillbaka honom där han stog förut.
Nu har jag flyttat hennes bur, trångt blev det i rummet men låt gå. Hennes bur blev också utökad och nu är hon hur glad som helst och oerhört lydig. Tack för alla fina förslag :).
Har hon slutat kraffsa :) ?
#39 Japp det har hon och hon har ändrat temperament också. Jag visste direkt vad hon behövde och ville ha :).