Haltar
Tidigare idag när jag höll Torsten så åkte det en högljudd moppe förbi. Torsten blev väldigt rädd och for upp i luften. Han landade på den hårda marken med en smäll på sidan av kroppen. Han reste sig inte direkt utan jag hann böja mig ner och plocka upp honom. Jag satte honom på taket av buren och började undersöka. Han verkade må någolunda bra. Jag putade lite på hans bak och när han skuttade fram så haltade han med framtassen. Jag blev jätte orolig och tänkte att han hade brutit den. Jag försökte få honom att gå fram lite till men han vägrade. Jag tog upp honom i famnen och klämde lite på tassen. Det verkade inte som om den var bruten men han har säkert stukat den. Jag lade in lite extra gott i buren innan jag stängde för natten. Han verkade inte ha lika ont nu som innan men om det inte blivit bättre imorgon åker jag nog in till vetten. Det kan ju alltid vara ngt i som gått sönder inuti.
Vad tror ni kan ha hänt?

Det kanske är en lätt stukning eller liknande.
Hoppas han är bättre idag!
Om det hade gått sönder nått innuti benet skulle du märkt det på kaninen betéende. Om han bara skuttar vanligt, förutom haltningen då, och varken skriker eller "muttrar" så är det nog ingen fara. Men skulle han börja gny för du klämmer försiktigt på benet så skulle jag rekomendera veterinären

Kollade till honom och nu precis. Han verkar må bra och haltar inte med foten lika mkt. :)

#3: Vad bra :D

#4 Tack! Ja det känns jätte bra att det inte var ngt. Det var en sån stor smäll när han landade så det kanske verkade hemskare än vad det var.. :)