Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 602 ggr
kastanjen
0

Färghjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle behöva lite hjälp att färgbestämma ett par ungar, har tagit upp det lite i min andra tråd men tyckte att det var lika bra att göra en egen tråd till detta. Behöver hjälp med ett par ungar men börjar med den här, är lättast att ta en i taget.

Denna ungen har jag fått förslag på bl.a isabella, madagaskar och g/s japan.

kastanjen
0

tyvärr så blev bilderna inte så bra den här gången heller… ska be min man hjälpa mig att fota dem så fort vi har tid samitidigt, han har lite bättre kamera än jag och är lite duktigare på fotografering.

kastanjen
0

Glad den vackraste sidan

kastanjen
0

och en sista… alla förslag mottages tacksamt, börjar verkligen bli hög tid att färgbestämma dem nu. Har mina egna ideer om vad det är men det kan vara kul att höra andras funderingar och se hur väl vi är överens. Har diskuterat med flera uppfödare och ingen har kunnat ge ett rakt svar och alla har tyckt olika.

Zvintos
0

Vilka färger är föräldrarna?
Den ser ut som en madagaskar med japantecken på nosen.
Vet dock inte var de kallas då, om de kallas madagaskar/svart japantecknad, eller enfärgad japantecknad.
Överlåter det till någon som har bättre koll på japanteckningen.

EelinLund
0

Jag tycker att den ser ut att ha färgen madagaskar med inslag av vit/viltgrå, men det är ju bara vad jag tycker ^^,

kastanjen
0

pappa är vit/svart japan och mamma är gul/svart japan

Zvintos
0

#6: Vilka färger finns längre bak i stammen?

kastanjen
0

Färgerna längre bak i stammen är:

Pappas sida: vit/blå japan, beige, blå/vit/röd japan, rysstecknad brun.

Mammas sida: havanna/vit japan, perlefeh, havanna/vit, japantecknad vit/creme holländaretecknad, vit/blå blåögd, aprikos, trefärgad, svart med bläs och krage, creme/vit med bläs, vit, svart, röd/blå

He he, fanns en del roliga färgbeteckningar där men jag bara skrev rakt av härstamningsbevisen.

kastanjen
0

men är den inte mer isabella än madagaskar?

Zvintos
0

Pappas sida: vit/blå japan, beige (äkta beige? tveksamt), blå/vit/röd japan (finns inget som heter såhär), rysstecknad brun.

Mammas sida: havanna/vit japan, perlefeh (que?), havanna/vit, japantecknad, vit/creme holländaretecknad (viltgul wienertecknad antar jag), vit/blå blåögd, aprikos, trefärgad (vilken färg?), svart med bläs och krage (svart wienertecknad), creme/vit med bläs (viltgul wienertecknad?), vit, svart, röd/blå (va?)

Massa felaktiga översättningar på färgnamnen tyvärr.
Tycker det är synd att man inte skriver korrekta färgnamn i härstamningsbevisen.
Så blir väldigt svårt att lista ut ungarnas färg genom att kolla på stammen. =S

kastanjen
0

#10 jo jag vet, skrev bara rakt av härstamningsbevisen, finns knappt några härstamningsbevis med korrekta färgbeteckningar Ledsen

Jag vill ju gärna skriva ut korrekta färger själv men de här ungarna gör det inte lätt för mig Cool

kastanjen
0

någon med fler ideer?

kastanjen
0

putt…

[Niike]
0

Jag tycker den ser ut att vara madagaskar, dock ser nosen väldigt mörk ut tycker jag.. Skulle vara lättare om man såg den IRL.

kastanjen
0

#14 ja det är svårt att se på bild. Den har en mörk fläck på nosen. Jag tycker inte alls att den ser ut som madagaskar, tror det är korten som lurar er lite. Som sagt så är jag inte världens bästa fotograf och jag har inte världens bästa kamera.

jag lutar nog mest åt g/s japan själv… men har ändrat mig många gånger….

aliciia
0

jag tycker dt mer ser ut som g/v eller g/b (?) japan , inte g/s ^^

MarHai
0

Ser ut som en enfärgad japan.
Men mycket svårt att säga utan bilder där man ser kaninen tydligt.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin