Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 953 ggr
amela87
0

Kaniner&Hundar?

Hur bra går kaniner o hundar ihop?Funderar på att skaffa valp, är det olika med olika hund raser,jag funderar på en Golden Retriver. Någon som har erfarnhet av valpar och kaniner ihop?

Kittentotts
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju alltid haft olika djur ihop, men det är så olika på hundarnas temperament oavsett ras hur det går. Man får ju gå varsamt framåt, en hund ser ju lätt kanin som en rolig leksak ev byte då de skuttar iväg. Har katter också då jag har uppfödning, de är ju också olika, men här ser du en bild på vänskap:

/ Carina

amela87
0

tackGlad d eb ara att prova sej fram=)

Ync
0

En bekant vet jag hade förrut en valp + flera marsvin, (stor uppfödning)

Jetaime
0

Ja, vi har två hundar och kaniner :) det funkar toppen! Hundarna älskar kaninerna och är jätte snälla till dom<3

Igår så låg vår gamla golden vid kaninburarna och "vaktade" (sov)

Jetaime
0

Vår labbe och en av kaninerna pusspuss<3

amela87
0

va skönt o veta att d kan funka,tack!Skrattande

Zvintos
0

Mina kaniner kommer väldigt bra överens med vovven (rottweiler), samt "svärföräldrarnas" 2 vovvar (också dem rottweilers). =)
Behövde i princip inte lära dessa att kaninerna var aja baja, dvs se men inte röra.
Iofs så brukar de pussa på kaninerna, men det bryr sig inte kaninerna om. =P

Fnyan
0

Tänker på samma sak, har nämligen en jämt hund, han är jätte snäll å är 4år å har aldrig ens nafsat på någon så jag undrar om man kan ha kaninerna bravid han, han heter Birk :)

[Eichan]
0

Våran hund går absolut inte att ha bland kaninerna. Han är ju tax så det går väl i blodet att man ska jaga. dessutom har han fått vara med på harjakt.  Så fort han får syn på kaninerna börjar han skälla och om han skulle nå så skulle han nog hugga i strupen.