Avundsjuka?
Det känns nästan som att för varje ny kanin jag har skaffat så har Lippo (min första) blivit lite avis på den nya osv. Vet inte om han är det precis men det är en vibb jag får ibland av honom :-)
Så, till min fråga - kan kaniner bli avundsjuka?
Tacksam för alla svar för detta är något jag vill veta :)
klart dom kan ;D ser kaninerna att man håller på med ngn annan, då jävlar x)

Haha, ja! Mina blir då det, gosar jag med Caspian måste jag minsann ta upp Nova, och håller jag på med Nova ska Leia bli kliad också! Haha, ond cirkel det där ;)

Ja på sätt-och-vis, den kaninen du hade först VET att han står överst i rangordning( även över dig), kelar du med någon annan före HONOM, sån betyder det att han har ramlat ner på skalan, och det accepteras INTE utan strid..

#1: Haha x)
#2: Haha, ja så blir det ju ;D
#3: Okej, tycker det är synd att han ska behöva känna konkurens, och det måste väl vara ganska påfrestande för honom? Vet du om det finns något man kan göra? Eller är det bara att man ger honom uppmärksamhet först innan jag går och kelar med de andra? Många frågor.. :)

Japp, kela med honom först, så gör jag med mina djur…

Okej tack! :)
Min kanin blev troligen avis när jag köpte en ny kanin hona (som egentligen skulle vara sällskap åt han, han var dessutom kastrerad). Och då började han bli jätte agressiv och bita mig vid minsta hantering :O Och det pågick ganska länge, så till slut avlivde vi han (ingen vela ha han och han kunde inte ens bli klappad eller lyft).
Jag har en hona som blir helt knäpp om inte hon kommer först. När det kommer en annan kanin hit kan det ta flera månader för henne att inse att hon fortfarande är nummer ett för mig. Hon klarar ingen annat. Skulle jag kela med någon annan först så får jag snällt veta det av henne sen…

Hm… Mina kaniner är inte avundsjuka, men katterna däremot. De är såååå avis för jag håller på med kaninerna och inte med dem ;D

Nej inte direkt. Men Nowa blir avundsjuk om jag ger ngn annan kanin maskrosblad, hennes favorit!
Ooooja :P
Lollipop är så extre,t avundsjuk, jag kan inte kela alls med Ping Pong längre. Såfort jag ska klappa henne lite puttar hon bort henne. Därför kommer jag sära på dem i morgon då Pingels nu har börjat bli skygg :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Haha, ja :P Om den ena får nåt och inte den andra så kollar den på mig och ser ut som den ska börja gråta och menar "matte, älskar du mig inte? :(" Får en va ute i hagen, då ska dom andra också ut!
Och Rufsan försöker mörda (ganska bokstavligen, hon blir väldigt aggressiv) nya kaniner som vi får. Men efter några månader så slutar hon bita dom lika mkt :)
min kanin är ju inte avundsjuk eftersom jag bara har en men jag har faktiskt tnkt på vad som skulle hända vär jag köper en till kanin om han skulle bli avundsjuk men om han nu skulle bli det så hoppas jag det inte är fööör allvarligt
och skulle det va så att han skulle börja bitas så ska ni bara veta att jag VÄGRAR avliva honom
så hoppas allt går bra när jag köper en liten hona

#1 Hahaha xD
Men det kanske inte är lika vanligt om kaninerna bor i samma bur o man kelar med den ena? (eftersom dom redan är polare)

ja, det kan dem ;P Expo blir helgalen om han inte får mest uppmärksamhet och får allting först. Han skakar galler och stampar tills jag tar ut honom.
Men resten av gänget bryr sig inte märkvärt, Möjligtvis Roxy ibland när hon är keltokig ;p
the vanity, it becomes insanity

Mina är väldigt svartsjuka av sig ;) Men på helt olika sätt. Om jag sitter och kelar med Mio så börjar Myran stampa i sin bur. Sen vänder hon ryggen åt mig och surar ett tag.
Om jag kelar med Myran så ställer sig Mio på bakbenen i sn bur och knorrar. Antingen vill han till mig eller Myran x)
Men ungarna är nog värst. Om jag kliar någon bakom örat kommer alla andra i full fart och börjar buffa på mig. Lite charmigt ;)

Mina är knappt svartsjuka alls! Jag varierar när jag är hos dem, går ibland först till Engla, ibland först till Essy. Dom ställer sig på bakbenen och vill ut & så.
Går jag till Essy först ser Engla lite ledsen ut, ser på mig och ser ut att säga "älskar du mig inte längre?" typ.
Essy bryr sig knappt, bara hon får komma ut. Hon blir inte alls avis hur mycket jag än pussar på Engla :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#16 Haha, vad gulligt x)

Oj inte visste jag att det fanns så många avundsjuka kaniner här inte ;D

jajaa. Papaya som annars inte brukar vara så frivilig att hoppa upp i knät och gosa hoppade minsan upp när lillemor satt där, hon la sej och vägrade sedan att flytta haha XD
Måsis var först i huset och kelar jag med Daisy innan honom så blir han avundsjuk men kelar jag med honom först så blir Daisy avundsjuk (Diva bryr sig inte). :/
Så ja dem kan bli avundsjuka.