Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3747 ggr
emmsaaan
0

Betesbur?

Halloj. Alla ni med betesbur - har ni byggt den själv?

Jag är i stort behov av en ny betesbur eftersom att min enda är utlånad till en kompis. Så jag har några frågor:

- Är det svårt att bygga?
- Vilken storlek tycker ni är lagom för en kanin, ev. två st tillsammans?
- Vilket "lock" rekommenderas? Nät/trä?
- Har du bild/ritning?

Alla svar uppskattas!

Clariiz
0

Hur har du tänkt dig den ska se ut? "Trekant"?_(misstolka inte :P)
_"Fyrkant"? Nät i golv och tak? Bara "väggar"?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

#1 KlantEmmy som aldrig skriver ordentligt..! :O

Jag skulle helst vilja ha en fyrkantig, med nät i botten. Även i taket också och någon slags lucka. Den ska inte vara onödigt tung.

Emeliek
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den här gjorde jag och gubben i helgen (eh jag gjorde väl inte så mycket mer än att vara i vägen men men)

den är 2,15*120*70+burdelen

den är inte riktigt klar på bilden höll på att måla upptill och sen satte jag bärnät ovanpå.

Clariiz
0

#3; Hönsnät är väll inte allt för bra att använda?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Emeliek
0

eftersom hon bara går där på dagarna så tyckte jag att det spelar som ingen större roll, hon sitter inlåst på nätterna och jag inspekterar nätet varje dag, hade jag haft henne lös där dygnet runt hade jag valt annat nät. och nät är ingen billig historia heller speciellt inte då man ska ha så mycket som jag..

viko
0

Så här ser min ena Hage ut. den är 3 gånger 5 meter och 40 cm hög (15kv2m) (tror jag) och med Bärnär över så inte kaninen hoppar över.

Bild på nästa hage…….

viko
0

….kommer här. dena hagen är 10 gånger 5 meter (50kv2m)

Ju större desto bätre…

[Niike]
0

Vilka stora och rymliga hagar du har viko!

emmsaaan
0

… och en som går att flytta, glömde jag lägga till…

#3 Ungefär något sånt som jag hade tänkt mig, tack :)
#6-7 Jättefina :D

lomsen
0

#3 snygg bur!

Lite avis nu!

Siggen
0

Jag har 2 st kompostgallerburar (haha) som jag har satt ihop 2 * 1 kompostgaller. Tycker dem är bra, kanske inget bra förslag för dig dock, som söker annat, men kanske för andra :) Jättelätt att göra. Har bra nät i botten (ej hönsnät, inte min favorit), men ett annat. Har också nättak på en, och kan ha en kanin där på natten också om jag sätter in en liten transportbur! :)

Mvh Sigrid

Siggen
0

11# Den kanske är något som du söker i alla fall? När jag läste tråden igen tänkte jag efter lite :) Man kan ju göra den större med fler kompostgaller. De är jättelätta att flytta, väger nästan ingenting.. :) kan kanske fota ;) Säg till isf :D

Mvh Sigrid

[Wera]
0

Jag tyccker det är jätte lätt att bygga, har byggt 3 stycken själv ;D Men vad jag har hört bör en gård vara minst 1x2m (men ju större desto bättre).

[Wera]
0

Jag har plåt tak på mina gårdar men ska kanske skaffa mig bär nät ;D