Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 826 ggr
lackso
1

kaniner som dör

har nu köpt 2 st kaninungar vid 2 olika tillfällen av samma uppfödare men båda har dött.

måste väl vara fel på hennes kaniner.

eller har jag bara otur

Tina-lin
0

Vad har de dött av då?

thexclub
0

har de dött på samma sätt?

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Och hur gamla var ungarna när du köpte dem?

Thumper-KG
0

Du har otur, det är flera som har kaninungar som har avlidit denna månaden, även honor med kull…helt oförklarligt…

PaaatyPalm
0

det kanske är någon sjuka som går i landet :/ ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

Min kanin dog 12 april, han blev bara 9-10 månader och jag hade han bara 2 månader… han blev sjuk och magrade av, av någon anledning.. jag vet lixom inte :( Inga andra kaniner har annars dött… jag bor i Dalarna är det någon sjukdom som går eller :S ? Fast inga av mina andra kaniner har dött, uppfödaren bor iaf. i Värmland.

Veero
0

#6 R.I.P Villeviking :'(

Siggen
0

Min vuxna kanin dog i söndags. Han var helt pigg, åt och drack bra.. :( Sedan låg han plötsligt där.. :( Varm när jag hittade honom, mitt på dagen :S

Mvh Sigrid

[Yoschi]
0

hur gammla va dom när dom dog och när du köpte dom?

Fnyan
0

Hojja vad hemskt :´(

R.I.P SNOBBEN <'3 :´(

Wigge
0

Kan någon förklara varför dom dog? om ni har någon teori iaf.

[Wera]
0

Men var de sjuka eller bara helt friska innan de dog :S ? Ålder? Hur gammla var de, när du köpte dom?

amandaho
0

min kompis fick kaninungar för två veckor sedan, de mådde hur bra som helst, men i förrgår dog ungarna bara plötsligt, =/

Wigge
0

Verkar helt sjukt skumt det här :/

Thumper-KG
0

#11: Kanske det blivit för varmt för fort ute…

Ync
0

#8: så vare för mej också.

Clariiz
0

Usch är det någon sjuka som finns här i landet?
Min kompis kanin dog också bara helt plötsligt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

LJfoto
0

igår dog 3 utav mina kaninerungar i min C-kull också o.O :(

Ledin
0

o det va inte alls kul. Jag tror på ren otur om man köper av en som har fött upp kaninungar så ser ju ofta den att bäbbarna äter o dricker bra innan dom får flytta.

#18 fy vad trist att du förlorat så många av en kull du vet inte orsaken? va dina pigga o åt bra sen bara dog? musko när detta händer iaf

psyko
0

#11 Kan det kanske bero på att att det är den årstid man börjar släppa ut sin kanin för att ha den ute över sommaren eller på bete? Deras magar kanske inte tål om man växlar om för snabbt, gräset är ju väldigt frodigt och kraftigt nu och nästan fukigt hela tiden. Det kan vara så, men det är bara en teori.

ciss
0

#20: Jag tror inte det. Långt nere i Sverige har dom ju haft gräs och så ett bra tag, medans vi här uppe inte har haft det så länge. Jag menar .. då borde väl Skåningarnas kaniner ha dött tidigare eller något?

Virrigt ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Wigge
0

Ni som har kaniner som dött, har ni kontakt med andra djur i hemmet? eller kanske kaninerna har direkt kontakt? eller kanske vilda djur, igelkottar vad som…

Kanske nått som andra djur bär på som överförs?

Just another stupid theory

Veero
0

Det verkar gå någon sjukdom bland kaninerna O_o av mina kompisa, och hemma hoss mig så har det dött 7 kaniner på 2 månader lite sjukt lixom >.< om någon av mina kaniner får minsta täcken så ska jag åka till vetrinären, vill inte förlora mera kaninern nu!

LJfoto
0

#19 Nej jag har ingen aning, dom mådde jättebra på morgonen sen på kvällen låg 2 döda, och en mådde inte alls bra skulle ringa till veterinären men innan jag hann slå färdigt nummret dog han i mina händer, det är riktigt hemskt,..de 2 som finns kvar hemma hos mig (2 är redan sålda) mår jättebra och äter, dricker och bajsar som dom ska, men funderar på om jag ska åka in till veterinären med dom iallafall och undersöka dom..detta är ju helmysko att alla dör..

[Wera]
0

Asså som #23 (Veero) skriver så har flera kaniner dött, men 2 av dom har inte dött av sjukdom eller något, de har dött p.g.a en chock av en hund… de andra har dött av typ en sjumdom eller någonting.