Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 442 ggr
Klasselover
0

Sjuk kanin

Bounty brukar vara väldigt sprattlig och rätt ohanterbar, men är väldigt nu hängig, ligger bara och sover, och äter inte vad jag sett (har ätit lite hö, men inget pellets lr hans älsklingsgodis), har druckit lite när han var inne, annars har han inte druckit ngt. Han verkar må bättre när han är inne, han är ju utekanin men tog in honom en stund idag, han låg och sov i 1h i min säng..

Vad kan jag göra för att få honom bättre? Ska åka till vetten om han blir sämre.. Morgon-eftermiddag-kväll har jag gett vatten+flytande vitaminer i spruta direkt i munnen, ska fixa större spruta imorron, han har inte fått i sig spec mkt.. Eg bor han utomhus i hage-bur, men vi har flyttat honom till lekstugan så han slipper vind/regn osv. Vet att man inte ska ta in utekaniner längre stunder, men skulle han kunna bo inne tills han blir bättre?

Vädret idag har varit ca 10-13 grader, lite blåsigt, lite regn då och då..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Lippo
0

Min kanin var också så för ett tag sedan. Jag åkte in till vetten med honom direkt men de kunde inte sätta fingret på vad det var som var fel. Lippo som han heter fick då en spruta i ryggen (av vet.) som fungerade som en kamelpuck så att han fick i sig vättska när det behövdes. Men han blev mycket bättre dagen efter så jag vet inte vad det var..

Om du har möjlighet tycker jag du ska åka in nu så de kan undersöka honom ifall det är något. Bättre en gång för mycket än för lite.

Klasselover
0

Han mår mkt bättre idag, när han börjar protestera mot vitaminsprutorna är det ngt rätt iaf ^^ Har sett honom dricka, äta liite, och slicka på saltstenen.. Så han mår bättre! :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Lippo
0

great :)

Thumper-KG
0

#2: Ta bort saltstenen…så får han inga problem med njurarna…

enbart honor med kull ska ha en saltsten…

Klasselover
0

#4 - Det är en mineralsten (skrev fel), tyckte han kunde ha den när han inte får i sej ngt.. Den är iaf borta, tog bort den igår..