Vad passar bäst?
vad ska du ha färgen på ?
en sele koppel elr?
ojdå, jag var lite slarvig. Nu har jag rättat inlägget.
kör på färgavel ifall du vill bevara hennes fina färg eller så går du på vit eller svart.
Okej, jag har kontaktat en i närheten som har två stycken hanar. Jag får välja mellan SVART eller BLÅ.
Vad tycker ni?
det är ju roligare med svart eftersom då blir det annorlunda färg på ungarna, om jag tar blå så vet man ju att det oftast blir blåa ungar. vad säger ni?
Jag skulle ta en blå.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#4 Vilken färg? det blir på ungarna beror helt på anlag som modern och fadern har dvs hur färgerna på deras föräldrar sätt ut osv. Svart brukar oftast resultera i svarta ungar beroende på om det är recensivt eller inte.
Blå är en otroligt fin färg så jag hade nog valt det. Jag kan dock förstå att du vill ta en svart, det finns ju fortfarande en chans att några av ungarna blir helblå. :)
Okej, hon ska skicka bilder på ungarna senare så jag kan ju se vilken jag tycker mest om. Men om jag inte har bestämt mig så kan jag ju välja i sista sekund, för då jag hälsar på dom så kan jag ju se vilken som verkar tamast och vilken jag gillar bäst psykiskt.. :)
Svart eller blå är lämpligast. Ta ABSOLUT INTE vit!
Blått skulle jag föredra.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Okej, fast än alla tycker blå så tar jag mest troligt svart. Jag tror det blir sötast ungar:) annars är det stor chans att alla ungar blir helblåa, och det är lite trisst färg egentligen..
Svart är dominant, tänk på det också. Vad ungarna får för färger beror på vad föräldrarna har bakom sig.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
okej
hon har ännu inte skickat bilderna, men dom kommer väl senare idag..
Blå säger jag. Alla ungar måste inte bli blå, beror på vilka färger föräldrarna bär på.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej. Alla som jag har frågat hära säger blå, men alla i min familj och alla kompisar säger svart.. haha :) då är det väl upp till mig och bestämma, och jag tror jag säger svart.

jag tycker svart;)

Blue.
hon har inte skickat bilderna än :/

jag skulle tagit blått, älskar den färgen :) !
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

har hon några anlag från någon annan färg som inte är dominant? …

BLÅÅ!!! <3 hihi
jag TROR mamman till Nina var brun, och pappan var fläckig, typ vit med.. blåa prickar säger min kompis..
någon annan som tycker svart?
Blå (:
Jag tycker också blå.

har hon några anlag från någon annan färg som inte är dominant? …
#26, vet inte.
jag tar nog svart !:D haha.. ska hämta han i övermorgon tror jag :D

blå:) tkr jag:P
Själv skulle jag ha valt blå mantlad xD Men annars om jag skulle valt svart eller blå skulle jag valt blå (för jag avlar bara med samma sorts färg) fast om jag skulle "hobby avla" asså inte ha stam på ungarna skulle jag valt svart.

#28 isånnafall så skulle du kunna avla fram någon ny färg=) ,,
Eftersom vi "hobby avlar" så tar jag en svart då !:) vi har som en liten uppfödning fast ska inte börja med ungarna förens nästa sommar, pappan måste bli äldre. Vi har inte stamtavla på våra och ställer inte ut dom eller så, vi föder ju upp kel / Avel kaniner :)