Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 737 ggr
AnnaCDSG
0

Ras på denna kaninen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad det kan vara för ras på denna kaninen som jag träffade idag? Glad

Storleken skulle jag gissa är normalstor/liten, lite större än en dvärgvädur.

PaaatyPalm
0

Gotlänsk ? eller typ någon belgisk hare ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Sosso
0

Puttar ^^

Zvintos
0

Belgisk hare är det inte.
Gotlandskanin vet jag inte exakt hur de ser ut.
Men alla gotlandskaniner brukar väl vara märkta med genbanksnummer?

Kan mycket väl vara en korsning, svårt att veta. =)

AnnaCDSG
0

Tack för era svar! :)

Det är så att denna kaninen är mamma till några kaninungar som jag ska köpa två av, dom bor på en bondgård för allmänheten, alltså dom som jobbar med djuren där är anställda och vem som vill får komma dit när det är öppet och titta på alla djur. Igår var jag där och praoade, men jag tänkte aldrig på att kolla skylten utanför buren där det står Vilken ras? det är. Generad

Jag ska dit nästa onsdag och då ska jag titta Vilken ras? det är, men det är så långt dit! Jag vill ju veta nu… Ledsen

Viljans
0

#4 Har hon ingen mail eller nått då? :)

AnnaCDSG
0

Viljans: Nej, det är kommunen (tror jag) som äger det och anställer folk som arbetar där, men jag får vänta till nästa onsdag, ungarna är bara 3 veckor än så det är inte så bråttom, fast jag skulle ju gärna vilja veta ändå. Glad

Viljans
0

Okej! , men kan du inte bara åka dit nån gång och kolla ? :) Du borde ju få det eftersom du ska köpa två kaniner därifrån!

MarHai
0

Om det är en 4hgård eller liknande så kan det mycket väl vara en gotlandskanin.
4Hgårdar har hand om svenska raser.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

KvirrZ
0

låter som en 4h-gård så troligen är det en gotlandskanin :)

- Mvh Emma

AnnaCDSG
0

Okej, då vet jag ju iaf vad hon ser ut som. Jag har nästan ingen koll alls på kaninraser, så tack för era svar. Glad

4h-gård vet jag inte om det är, men har hört talas om att det fanns 4h-grupper för barn där för några år sedan, men sedan tog ett naturbruksgymnasium över gården (eller nåt sånt) och nu har dom sina djur där på somrarna, men det kan säkert vara en 4h-gård fortfarande. :)

Viljans: Jag kan inte ta mig dit förrän på måndag tidigast, och då är det ju snart onsdag ändå. Har ingen som kan köra innan måndag och bussar går inte dit (jag har inte körkort än). :)