5 små ungar..

Hej och ett jättestort grattis!!
Visst är det kul med bebbar 
storleken på ungar kan skilja väldigt mycket från hona till hona så du behöver nog inte oroa dig så mycet för det.

#1 - Tack så mycket. Jo, det är jättekul med ungar. :)
Tack för de orden, de hjälper mig att lugna ner mig lite.
Grattis! Jag tror också det kan skilja sig ganska mycket mellan olika honor, lycka till med dem!
Vad roligt! ^^
Det är ingen fara om de är små.
Så länge de växer som de ska. =)
Åh, men grattis :D

Nej vad skoj :D Reagerade dock lite på att det inte finns halm i boet?
Kul! Lycka till med dem :)
Tror inte det är någon fara, fick en dvv/bondkanin kull, med 6 ungar och alla var ganska små. Men de klarade sig allihopa. Det är en anann sak om t.ex. 4 av dom skulle vara "normal stora" och en av dom mkt mindre.

Tack alla. :) <3
#6 - eftersom hon inte boade i huset (fattar inte varför), där det fanns halm fick jag flytta huset och sätta den "över" ungarna, där det då inte finns någon halm.
Grattis! Vad roligt :D

#9 Aha okej :) Det var iofs så mke päls så det gör nog inget ;)

#11- precis. :)
Åh, vad kul! Grattis :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

grattis :D

tacktack. =D
Grattis till dom små ! :)

vad kan det vara? var snäll och läs.
var nyss ute hos kaninerna, och passade då på att titta på ungarna igen. La då märke till denna ungen. Varför har den inte öronen "lösa" som de andra ungarna, utan har något … ehm, vet inte riktigt vad, på halva huvudet och ner mot halva ryggen.
vad kan det vara? går det bort av sig själv? kan ju lägga till att denna ungen nog är den minsta av de alla.

Tycker nästan att det ser ut som en missbildning men är inte säker,,har aldrig sett nått sånt innan…nån annan kanske har?
Oj.. Ser lite konstigt ut.. Ser inte rätt ut i alla fall. Vet inte vad det är.

Ja de där såg ju lite skummt ut. ingen aning om vad det kan vara.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Grattis! =)
#17: Inte delar av fosterhinnan då som sitter kvar?

#21 - tänkte också på det först. men är inte säker. Men om det nu är fosterhinnan som sitter kvar, kan man ta bort det på nått sätt?

Mamman borde ha tvättat bort den redan. fast det kan ju hända att hon slarvat lite.
Om det är en missbildning kanske du kan visa bilderna för en veterinär och fråga vad kaninen kan få för problem när den blir större?

#23 - tack för svaret. Ska leta upp en veterinär på Internet och skicka bilderna.
#22: Japp, man kan dra av den försiktigt. Men annars så tvättar nog mamman bort den senare.

#25- har du varit med om det någon gång? du får ju många kullar och så.. har du då själv tagit bort det, eller har mamman tvättat bort det senare?
#26: Det enda jag varit med om var att när en hona (förstföderska på ca 2,5 år) inte riktigt hann med allt, så min brorsa som också var med fick dra av hela fosterhinnan på en nyfödd unge. Annars så har mina honor varit duktiga med att ta av hela fosterhinnan på ungarna.
det är nog ingen fara:) de växer nog till sig:).. håll ett öga på dom bara(:
// CArro

#27 -Okej.
Det var tydligen bara en bit av fosterhinnan som fastnat. Jag drog sakta av den, duttade lite med blött finger och det gick av hur lätt som helst. Nu är öronen "fria" som alla andras öron. Tack alla för hjälpen! :)

Härligt :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
kul :)
Grattis, :)

Va skönt att det inte var nått allvarligt :)

Grattis till ungarna!:D vilken tur att det inte vad en missbildning på ungen du visade på bilden:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#34 - Tack. :)

#29 Åh, va bra att det inte var en missbildning!
Grattis till ungarna;) Tur att det inte var en missbilding<3 Lycka till med dem;D
Våra var jätte små med.. men de verkar må bra.. de växer också. Mest om magarna xP De är bara 2 stycken (fast det var 3 men en dog).
Hur mår de nu?:)

Ungarna mår bra, de har blivit tjocka och runda om magen. =)
de har även börjar få fjun. supersöta är de, och de blir bara sötare och sötare för varje dag som går. Jag längtar såå tills de öppnar ögonen och börjar få päls. =D
Åh, grattis :D Hoppas att att allt går bra med dem :D

#41 - tack! :D

Lycka till, hoppas allt går bra med dem :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#43 - tack så mycket! :)

men gud så söta :)
OOOh vilka söta!!! ;D<3

Så söta! :)

Jätte gulliga! Vilken skillnad det var på den största och minsta! :)