Kallasfalt
Jag har läst och sett många som anväder kallasfalt i botten på kaninburarna. Så jag och mamma tänkte att vi skulle fixa det i våra. MEn grejen var att den vi köpte inte torkar någon gång, det har stått i flera veckor nu och är fortfarande blött.
Så vi börjar fundera på om det finns olika sorter. Någon som använder kallasfalt som vet vad det är för märke?
Mvh Linda
Jag har tyvärr inte en blekaste aning:(
Jag har aldrig hört tals om detta. Kan inte någon berätta för mig mer precist vad det är?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag har heller aldrig hört talas om det.

Konstigt att ni inte gjort det. Alltså normalt brukar man ha det under tackteglet för att det inte ska läckka in tror jag,
jaha okej. hmm. Änvänder man det bara till utkaniner?

Ja oftast i uteburar då man använder trä. De flesta som har inneburar har ju sånadär plastburar.
Jo plats är praktiskt för att de inte suger åt sig lukt så som träburar gör. Kisslukten brukar ju efter ett tag sitta i plankorna om kaninerna inte använder toaletten. Men det här du skriver om, har man det istället för vad man nu har, spån eller halm eller toalätt eller vad man har? Eller har man något över det?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kallasfalten använder man för att skydda trägolvet i buren och få uteburen att leva längre. Det finns olika sorter av kallasfalt så det gäller att man läser på vad man använder för någon. Vissa kräver ett lager av härdare över sig för att få det skyddande lagret. Kolla upp om det är en sådan sort ni valt.
När man sedan haft kallasfalten används uteburen på samma sätt som vanligt. Det vill säga du strör med det material du brukar använda oavsett om det är toalett eller spån eller vad det är.
Hoppas detta var till lite hjälp.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa Tack för att du förklarade. Hmm jag ska kolla på burken, har du något förslag på kallasfalt som man kan ha i kaninburen?

Tyvärr så kommer jag aldrig ihåg de olika sorterna utan får snällt ställa mig och läsa på alla burkarna de gånger jag ska ha. Så ledsen att jag inte kan hjälpa dig där.
Audiatur et altera pars

Okej vad synd :( Men du har använt och vet att det funkar eller?

Det var min mamma som använde det då de födde upp massor med kaniner när jag var mindre ;-)
Så det fungerar.
Audiatur et altera pars

Okej, hoppas jag hittar något bra då :)

Japp, vi får hoppas det. ;-)
Audiatur et altera pars

:D

Glöm inte att skriva och berätta hur det gått. Och vilken kallasfalt du använt så kan fler använda det. ;-)
Audiatur et altera pars

Japp ska se om jag hittar nåt :P