Gulröd o svart?
kan man blanda gulröd o svart? Var ine på en sida o fasnade för gulröd men de stog inget om att man kunde eller inte kunde blanda med svart eller vit.. kan man de?

Det beror ju på vad du vill få fram för färger?
vad menar du med blanda?
asså man kan ju men det beror ju på vad du vill ha för färger
De stog typ på sidan vilka färger som var lämpliga att blana
Antagligen står inte svart med, därför att man inte får ut någonting av att korsa gulröd (bourgogne) med svart.
I färgavelsguiden står det ju vilka färger som är en räker kombination, dvs vilka färger man kan korsa för att avla vidare på gulröd och få en bra färg.
Det står även vilka färger man kan korsa med, men som man ska fundera över om det är värt det.
Även vilka färger man ska undvika för att inte förstöra i aveln.
Skulle tippa på att svart hamnar under den "gula" kategorin.
För jag antar det är färgavelsguiden du syftar på?

Det bästa att para gulröd med är ju viltgrå, viltgul & madagaskar har jag för mig. Svart ska man helst bara para med enfärgat & viltfärgat.
#5 vav menar dom med den gula texten Tänk efter före - är målet värt risken?.. Förstår inte redigt..
#7: Skulle tro att hon menar om det verkligen är värt att korsa med den färgen.
Diskvalificerande fel för en gulröd är om den har blå bottenfärg.
En av färgerna i den gula texten var ju just blå.
Så om man skulle korsa med en blå, finns kanske risken att den gulröda får blåaktig bottenfärg.
Då är färgen förstörd och var parniningen verkligen värt det då?
Antar att det är så hon tänkt, men vet faktiskt inte.
Är väl bara att maila henne och fråga. =)
när man tittar på den listan o tittar på svart så står de enfärgade o viltfärgade o gulröd ligger under rubriken viltfärgade.. *nu går de runt i huvet*
#9: Vad är det som går runt i huvudet?
De jag läser.. de står inget på gulröd om att man kan para med svart men när man tittar på svart så står de att man kan blanda med enfärgade o viltfärgade o gulröd ligger under rubriken viltfärgade..

Om du parar viltgrå med svart blir det viltgrå som är rödförstärkt vilket inte är bra!
#6 madagaskar är nog inte så bra då den kan bli sotad vilket inte är bra :P

#12 Om du kollar färgavelsguiden står det att man kan para gulröd med madagaskar utan problem. Det är viltgul som blir sotad.
#12: Hur sjutton kan det bli rödförstärkt viltgrå av en PARNING mellan svart och viltgrå?
Det hänger inte riktigt ihop.
#11: Svart kan man ju som sagt para med viltfärgat, men antagligen menar hon då vissa viltfärgade.
Att para svart med gulröd vinner man ingenting på, så därför står det inte med under gulröd.