Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 804 ggr
emsems
0

OT Donera

Ville bara tipsa om att man kan anmäla sig till donationsregistret via internet… LÄNKLänken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönster
Varför ska dina anhöriga måsta bestämma om sådant när du dör? Det är ju bra också om man har bestämt sig innan, så att andra kan få leva på grund utav dina organ, om du inte ska använda dem längre… Jag anmälde mig för flera år sedan, men vill tipsa er andra om att anmäla er, tänk, nästa gång kanske det är din mamma, barn eller vän som behöver ett organ. Desto fler som anmält sig, desto större chans är det ju att man kan bli hjälpt när man själv behöver det. Bara en tanke. Tänk om vi kunde bli ett land som snabbt kan erbjuda nya organ till behövande, så massor av människor slipper dö i väntan, då en hel mängd organ bara begravs i onödan.
Sprid gärna länken vidare.

Frida
0

Jag uppmuntrar alla att besöka den länkade sidan, även om man inte vill donera. För man kan även anmäla sig som "icke-donator" så slipper din familj ta ställning åt dig om du en dag skulle mista livet och dina organ fortfarande är funktionella.

Även jag anmälde mig för många år sedan, med bara till transplantation om jag inte minns helt fel. Funderar på att även donera organen till forskning eftersom de kan ha nytta av de delar som inte kan användas för transplantation pga skador eller så.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

malinroth
0

Jag är med :) Känner inte att jag behöver mina organ då jag är död. Sen om det är nåt att ha är ju en annan fråga, men det är bara att ta om det finns nå friska fräscha organ kvar :)

Clariiz
0

Jag vill anmäla mig, men jag kanske är för ung?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

#3 Det är bara att anmäla dig. Skulle de tycka att du är för ung (vilket jag inte tror) så lär du få veta det i brevet de skickar hem till dig.

Värdinna på Fantasy

Majsbecka
0

Om ma har anmält sig, kan man ångra sig sen? :s

repekka94
0

har anmält mig allt förutom lever och lungor

aliciia
0

själv  vill jag ha mina egna organ :s åså tror ja inte jag får ^^

Frida
0

#5 Du kan avregistrera dig närsom. Titta på länken så ser du att det även där finns en ruta att kryssa i för att ta bort sig från registret.

Värdinna på Fantasy

Emmell
0

Jag står redan med där. :) Tycker precis som #2.

flikkan
0

Finns det ngn åldersgräns?

repekka94
0

#10 neej

flikkan
0

#11 okej!

kastanjen
0

Jag är anmäld sedan länge.

Alla kan anmäla sig oavsett ålder, även barn.

Zvintos
0

Jag ä redan anmäld. =)

Clariiz
0

Pratade nyss med mams, hon tycker jag får göra som jag vill.

Och jag vill dondera, dock är jag livrädd och då menar jag livrädd för sprutor och allt annat som ska skära/stickas in i mig :S.
Därför tvekar jag, men är man beredd att få ska man också vara beredd att ge.

Nu funderar jag på om jag ska dondera till forskning eller ej.. Vad tycker ni?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Emmell
0

#15, donerar organ gör man efter sin egen död, så du behöver nog inte oroa dig för sprutor… ;)

Jag donerar för forskning också.

[Niike]
0

#15 Man man donerar ju det då man är död. Då märker du ju inte alla skär/stick saker (om du inte tror på att man lever vidare, eller så..) :)

Jag tänker inte ta ställning till det ännu..

Clariiz
0

#16; Jag vet, och det är det mest skrämmande. Att dom ska skära i mig och jag inte ens komemr känna det :S Och äckligt framför allt..

Sitter här och funderar på hur jags ak göra.. Om jag ska donera till forskning eller inte.. hmm.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

#18 Du kan alltid ändra dig i efterhand. Gör en anmälan om enbart transplantation och fundera vidare på forskningsbiten i lugn och ro =)

Jag tycker att det är en bra idé att även donera till forskning så blir det inte så mycket "spill." Borde kanske ta och ändra min registrering medan jag kommer ihåg det.

Värdinna på Fantasy

[chriistina]
0

Jag har funderat länge på att anmäla mig. Men vet inte riktigt hur jag ska ta upp det här hemma :$ Det känns som en känslig fråga… Jag blir iofs snart 19år så det är ju mitt val, men ändå.