Gallergnagare
Jag skulle behöva lite råd med hur jag ska göra med Diva. Hon har en förmåga att gnaga galler hela natten, hon bor i en Hage mittemot Daisy och har alltid gnagt galler. Det är oerhört jobbigt att höra specielt eftersom gallret slår mot blombrädan när hon gnager så det dånar i hela huset. Förslag på hur man kan få henne att sluta gnaga på gallret annat än ättika?

Varför gör hon det? Är hon understimulerad? Tycker att du ska slänga in en massa kvistar, grenar & annat att gnaga på, så slutar hon nog.

Det undrar jag också :) mina förra kaniner som jag fick lov att ge bort för dom bet på gallret ^^,
#1 Det är det hon har i hagen men hon ger blanka tusan i dem.
putt
ingen
testa smörja in med citronsaft där hon gnager.. har hört att det har varit folk som har gjort det.. du kan ju altid testa:)
men som sagt det är ju viktigt att kaninen oxå får röra på sig mycket så kanske hon tänker på annat.. pinnar är oxå viktigt så att hon slipar tänderna..(:
#6 Hon är fri från hagen hela dagarna och enbart där inne på nätterna så hon rör på sig en hel del, sen är hennes Hage enormt stor för en sånn liten kanin. Jag ska testa med citronsaft och då kommer Daisy också få kivas med det eftersom det är gallret mellan henne och Daisy som hon gnager på. :)

Plexus brukade åxå gnaga på gallret på sin bur jag var jätte rädd att han skulle smita för han är en riktig gnagare
Diva har nu slutat gnaga galler :/