Kastrera Melvin...
Jag tror jag ska kastrera Melvin, eftersom han är väldigt förtjust i tjejer och även sånt/sånna som han tror är tjejer, ja ni kanske förstår, hehe. Men jag har lite frågor…
1. Kan man göra det när kaninen är vilken ålder som helst? Melvin är ett år…
2. Ungefär hur mycket brukar det kosta?
3. Är det stor risk att något går fel?
4. Kommer han fortsätta jucka och så efteråt? Och kommer han att bli lugnare, eller vad man ska säga?
På bilden: Melvin längtar efter Sofi, haha.
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget, det är bara att flytta om det är fel :)
- aaa det kan man nog jag ska kastrera min kanin nu och han är ca 1 år o 3 mån.
- jag chansar på mellan 300-800 kr
- inte om det är en kunnig veterinär
- vet inte riktigt han kanske fortsätter men dom brukar iallafall bli lugnare och inte markera revir men det är inte säkert det är så på alla kaniner
- Ni andra som är lite mer kunnig än mig kan ju rätta mig om jag har fel men jag tror nog det mesta stämmer

Min kompis kanin dog några dagar efter dom kastrerat den :/ men hans brorsa klarade sig så det finns en liten risk :P men go for it :P han kanske blir lungnare ^^,

men självklart kan alla dö under en poeration men man får de på statistiken och hur stor risken är. Och i de flesta fall så går det bra men det finns alltid en risk emd ett ingrepp. Det vet nog alla och det kanske inte är så kul att höra innan man precis ska göra det på sin kanin;)

#3 självklart vill man inte höra det men det finns en risk och det är bra att upplysa om det :P

p u t t
1. Ja, men risken blir ju större och större.
2. Beror på vart du bor, mellan 400-800 skulle jag tro.
3. Att sova en kanin är alltid en risk. Hur stor risk beror på bla. kaninen.
4. Om kaninen är över ett år är risken att han kan jucka även efteråt. Men detta är individuelt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com