Nyfödd-Dör?
Är det ofta att någon av kaninungarna dör i en nyfödd kull? Det verkar vara så många här på KIF som fått dödsfödda ungar och som dött en tid efter kullen är född. Eftersom Frallan ska få ungar snart så blir man ju lite mer nervös när det verkar vara så lätt att ungarna dör.
Ja, det är tyvärr vanligt att någon/några dör.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag hade riktig tur! Inte en död bebis, det är ju väldigt vanligt.
Väldigt nervös inför Rutans kull nu..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#2 Jag förstår det. Ciss kull gick ju bra, ingen död. Jag kommer såklart att önska att min kull blir så. Det kommer att kännas jobbigt om någon unge dör. Nu vill jag bara ha den avklarat. Hon är beräknad idag men de kan ju komma imorgon och i övermorgon
#3; Jag vet hur du känner :)
Det kommer gå bra, är det någon dödfödd får man se det positivt, det blir lättare nästa gång.
Rutan föder ju också snart :) Några dagar kvar.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ja, vi fick ne kull imorse, 3 st, en av dom dog efter någon timma :( Nu finns det bara 2 kvar.
#4 Ja, det pirrar i kroppen hela tiden när jag tänker på det, jag vill bara att allt ska vara över och att Frallan mår bra efteråt och så, det är som viktigast. Hoppas att det går bra för dig också;) Är det Rutans första kull?

Ja, tyvärr är det nog rätt vanligt. I Avas kull dog en (efter 1-2 dyng) och tre klarade sig. Så det är sånt man får räkna med. Hoppas Frallans ungar klarar sig iaf (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#7 Tack:)
Är det något extra man kan göra för att hålla det varmt och sånt? Jag har proppat FULLT med Halm och hö i bodelen så Frallan ryms knappt(liiite överdrivet;)).

Ingen död i min kull heller :-)
#10 Så bra:) Har du innekaniner?
#6; Japp :) Rutans första och min andra. Ih x) Fast jag är liiite lugnare denna gången..
Vi får hoppas allt går bra för dem båda! :) <3
Lycka till! :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#9 Nej, bor hon inne är det väl bara att det ska vara varmt, om hon bor ute kan man nog inte göra så jätte mkt.

Tovas första kull fick hon 3 varav 1 dog efter 2veckor tror jag det va…men den var liten redan från början…
Tovas andra kull fick hon 2 varav 1 var död redan vid födslen…
Så det är nog som sagt väldigt vanligt tyvärr…
#12 tack:D Du är alltid ett sånt stöd<3
Ingen död i Fiffis heller :)<3
- Mvh Emma
#15; Jag försöker :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#17 haha;) Då är du väldigt bra på att försöka;)

Ingen död i ronjas kull,
Änsålänge ingen död i sessans kull.
Jag håller tummarna för att allt går bra för lilla frallan och att alla ungar klarar sig. :)
#18; Haha, tack ? :P
Jag är bara lugn, stressar inte upp mig i onödan (oftast). x)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#19 tack:)
#20 Haha;)