Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2658 ggr
lomsen
0

kön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan någon se om detta är Hane eller Hona? jag har så svårt att avgöra på två kaniner men kanske är ingen hane!?

lomsen
0

och detta då?

PaaatyPalm
0

#1 va väll en hane ?

#2 vet jag dock inte, bilden är jätte suddig, men kan chansa på hona ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Maliceangel
0

Jag tycker att den översta ser ut som en hane. Tryck lite ovanför det rosa "grejjen" (försiktigt) så ploppar det ut en manlig sak om det är en hane :)

Maliceangel
0

#2 Mjo, tycker också den understa ser ut som en hona. Men det är ju svårt att se på ett kort, och ännu svårare när det är suddigt ^^

lomsen
0

jag vet att den blev suddig men sen hade jag ingen platts för nya bilder och nu är kaninerna ute och jag vill ej hämta in dem i regnet. jag tror själv så också.

kan ta bättre  bilder till helgen,

då är de 9 resp 10 veckor så jag måste ju veta! har redan särat 1an från de andra, alltså ev. hanen, ettöringen för övrigt. Han(?) är så go!

lomsen
0

#3 men det tycker jag ibland det typ gör på tjejerna med men det är alltså tydligare på hanar?

när ser man pungen?

märks det att de vill jucka mer eller gör tjejer det lika mycket på varann i 10 veckorsåldern…fast det är klart jag måste ju särat dem innan det förstås!

vi hade hanar i förra kullen och då såg jag ju! fast ettan såg ut som tydlig hane i 3 veckorsåldern då jag första gången såg han.

Michiis
0

hhmm.. Nu kommer jag här som tycker anrolunda mot alla er.. xD , jag tycker det ser ut som en hon den översta då den sitter närmare rumpan eller vad man ska säga, den ser lixom tätare ut.. Den andra vet jag inte precis.. Men vill du veta ett tips?.. Hanens kön ser ut som en rund ring och den sitter längre ifrån rumpan, och honan kön ser ut som ett streck och sitter närmare rumpan.. ;P

// Michis

Maliceangel
0

#7 Ja, det tänkte jag också på. För hos hanen är ju urinhålet & analen längre ifrån varandra. Men om man ser på den lilla rosa "biten" så ser man att den under är typ som ett litet hål i. Och den över är mer en utbucktning. ja, honan brukar ju ha som ett litet Y eller hur man nu ska förklara det.

Så svårt att könsbestämma med hjälp av bilder.

#6 Jo, men på hanen sticker den ut längre och honans ser annorlunda ut än vad hanens gör. Det där är en sak man lär sej när man könsbestämt endel kaniner. Ingen uppfödare som kan säga vad dom tror? På vissa hanar syns inte testiklarna, min ena hane "gömmer" sina, dom ser man knappt även om man letar efter dom och vet att dom finns där. Och min andra hanes testiklar hänger ner ifrån kroppen så han ser man tydligt på.

Michiis
0

Oj, jag råkade glömma bort att skriva att jag tykte den översta bilden liknar mer en tjej och nedersta kille.. xP

// Michis

aliciia
0

jag tkr dom är olika kön iaf. men jag tycker nog #1 är kille, å #2 är pojke ^^

livia11
0

#10 Hur mena du för du skrev att du tkr det ser ut som olika o sen skrev du 1 kille o 2 pojke:P

lomsen
0

hmmm…ska ta bättre bilder imorgon så får vi se om vi blir klokare, ev. är ingen hane och det är därför det är svårt. Man vill ju liksom sära dem om någon är det ju! och helst i helgen… Filur (nr.1) såg ut som hane när vi tittade när han var liten typ 3-4 veckor men nu blir jag inte riktigt klok…

Tack för all hjälp från alla iaf!

Ync
0

För dåliga bilder.

lomsen
0

#13 Jag vet, bättre med kamera kommer imorrn!Glad

Clariiz
0

#10; AHAHA *asg* x) (sorry)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

hhaahhaha ojj XD

#1 kille #2 Tjej ;)

jag var bara Liiiiiiiiiiiite borta (a)

lomsen
0

Nu nyare bilder! Vad är detta, se även bild i #1

lomsen
0

och detta?

lomsen
0

jag tror ju att ingen är hane längre men är så säker på vita Filur!

BuffaloHorizon
0

båda ser ut som honor tycker jag.

Maliceangel
0

jag tycker också det ser ut som honor

Melike
0

man kan inte se det så bra på bild men tror att det är en hane….

lomsen
0

#19 osäker, menar jag givetvis, han går ensam iaf om han nu är en han, annars får den väl heta Filura sa min man…i så fall Philura som filen hi hi….