Fri
Eftersom Daisy blivit så social sedan veterinärsbesöket och gärna vill vara med mig överallt undrar jag nu ifall det finns en möjlighet att hon skulle kunna få fri tillgång till hela huset och ha sin toalåda på en bestämd plats?
Hon är rumsren och hur duktig som helst på att använda den men det jag undrar över är ifall det skulle fungera? Katterna är rädda för henne så dem lär inte gå i henner närhet.
Sedan har jag också problemet med Daisy att hon gärna inte går på halt golv utan håller enbart till på vardagsrums mattan men jag vill att hon gärna går över hela huset. Förslag?
Kablar och sådant är redan säkrade i och med katterna och hon kan inte komma åt dem på något sätt.
Skriv gärna…
Någon som har förslag, vet, etc?

tror att alla kaniner har en negativ inställning till vanligt halt golv, eftersom dom inte har något grepp.
Massa mattor så blir det nog bra, men om det blir snyggt är väl en annan bulle.
Ja, du kan ju sätta ut massvis med mattor på golven, i alla fall på de flesta ställen. Jag tycker det verkar så härligt att kunna ha sin kanin springandes lös i huset/lägenheten hela dagarna och nätterna. :)
eller så får du helt enkelt vänja henne vid golvet.. Visa för henne att det inte är så farligt även om hon kanske halkar då och då, gör så att hon får en positiv inställning till golvet. Som tex att hon får något gott varje gång hon vågar sig ut och gå en sväng :)

Dom kaniner som jag har som inte kunnat gå på golvet, har aldrig lärt sig det iaf(alla mina honor, hanarna har kunnat gå utan problem). Vilket är lite synd. Fast de kan vara rätt skönt eftersom man vet vars man har kaninerna då när dom aldrig lämnar mattan.
Jag har aldrig försökt lära mina att gå iallafall, var rätt länge sen dom var inne, så det är ju kanske inte helt omöjligt att hon lär sig (: Annars är det ju bara att sätta mattor överallt, vilket kanske inte blir så snyggt :b
Kul att du tänkt ha henne lös iaf, tycker alla innekaniner borde få vara det hela tiden som katter och hundar får (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Tack för alla tips?. Jag ska börja med att försöka ha henne lös om dagarna och låta henne vara i hagen om nätterna till en början just för att hon ska vänja sig samt att katterna ska kunna acceptera situationen. Tror inte det kommer vara några problem med att ha Daisy lös men man vet ju aldrig. Tur är i alla fall att vi har två toalådor till henne så jag får plocka fram den andra från förådet som Daisy kan ha när hon är fri.
Kommer hålla er uppdaterade om hur det går ifall ni skulle vara intresserade av det. =)
Hoppas det går bra! :)
#8 Det görvåra katter redan :D. På natten får hon vara i sin Hage :).
Alla mina kaniner kan springa på golvet utom en som halkar och typ drar sig fram nästan :) Det ser jätte roligt ut. Men jag tycker (bortsett från han) att det går bra, annars är det väl bara ha mattor (men kanske inte såå snyggt) och det kanske blir hår när den fäller över hela mattorna?? Jag tror iaf. att kaninen kommer vänja sig.
#9, ah ok :) Vore ju tråkigt o vakna upp till ett med söndertrasade tapeter överallt xD