hermeliner
är det en kanin att rekomendera?
jag menar vad tycker ni om den rasen? ska nog köpa på fredag…
Jag har en hermelin och gillar dom. :)
jag tkr hermelin är en bra ras jag har ingen själv men jag vet och tkr att dom är söta plus att min kanin är en korsning mellan hermelin och dvv så min kanin har väll åtminstone hälften av en hermelins beteende och det är en suuuuuper kanin

=) tack
Jag tycker att det är en ras att rekommendera för dem som inte vill ha en kanin som BARA gosar. Hermeliner älskar att motionera och undersöka saker men den gillar såklart att gosa också:) Det är ju en mycket liten ras så de är lätthanterliga, söta och underbara:) De är bra på att hoppa också:)
Har inte haft någon annan kanin så jag kan inte gämföra så mycket mellan raserna men rasen hermelin är ändå bäst<3:)
Mina hermeliner är hur goa som helt, tycker verkilgen om rasen !
Personligen tycker jag hermeliner är riktigt fula :P
(ta inte illa upp, det är ju en smaksak :))
Fast de jag träffat har varit mysiga och trevliga :) Stött på någon som var totalt vild också.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Njaah, tkr själv inte om hermeliner. Har haft en. Han vari allafall en liten ettrig sak, som inte hade något emot att bitas. x'P
Not your mom, not your milk.
#6 Haha, alla kan ju inte gilla dem;)
#6 Haha, men det gör inget, jag tycker teddydvv är ful;) Smaken är som baken.
#7 Okej, men du kan ju inte tycka illa om dem för att EN kanin gjorde så?
Jag tycker hermeliner är underbara, men pga dålig Avel (för flera år sen) så har vissa ett "vildare" temprament. Jättesöta och roliga kaniner tycker jag att det är:) Älskar mina hermeliner och skulle inte byta dem mot någon annan ras! (Fast jag gillar harar, bj's och rexar vääldigt mycket)
Hermeliner är jättesöta, men lite små tycker jag.

Tog hand om en hermlin några månader, han var jättemysig trots att han hade en mindre trevlig bakgrund :) Innan har jag som vissa andra tyckt att de är lite småfula, men han var verkligen jättefin och jag skulle gärna kunna skaffa en hermelin nu om jag hade tid och plats.
Jättemysiga små kaniner :)
Jag har tre stycken här hemma, förmodligen korsningar MEN dock hur underbara som helst :) Rekommenderar som varmt.

#12: haha, tyckte det stod "rekomenderas om det är varmt" ;P
#9 - Nej, absolut inte. xD Lite för små i min smak, gillar inte de som har jättekorta öron heller.
Not your mom, not your milk.
#9; Teddyvädurar är väll inte jätte vackra dom heller :P (Iof. är dom väldigt coola och söta :) Skulle ju inte direkt säga nej till en ;))
Jag älskar alla sorters harar, och liknande men Hermeliner vet jag inte varför jag inte gillar. Dom är helt enkelt riktigt fula :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#15 haha;) Håller med att teddydvärgvädurar inte är så vackra men dom är så söta och ser så mjuka ut:D
#16; Bra förklaring! :P Sen verkar dom väldigt sköna i sättet.
Funderar på att ha en sådan skuttandes i min lägenhet sen :) Vi får se.. Vem vet jag kanske köper en hermelin bara för att ;D
Frallan är nog den enda Hermelin som liiite fin :P Trots att viltgrå (på korthåriga kaniner) är typ fulaste färgen (A). x)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vi har haft en hermelinhona, helt underbar var hon! :) Väldigt gosig, nyfiken och orädd och var bästa vän med både oss människor och vår hundvalp :) Vi hann bara ha henne i några veckor dock, innan hon dog helt plötsligt en dag.. en kanin jag aldrig kommer att glömma dock, vår fina lilla Ada <3 :) Sen är hermeliner ju så underbart söta också (enligt mig) ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Vad tycker ni om rasen Tan då?
#17 Haha, en vacker dag så kanske;) Har ingen uppfattning på Vilken färg? som är finast men tycker att Frallan är finXD Tack för den annorlunda komplimangen, eller vad det nu var;)<3 haha

#20 Får hem en viltgrå hermelin på fredag , något av det sötaste jag ångonsin har sett.. Mne alla har ju sina åsikter ..

Jga dömer då inte kaniner varken efter färg eller ras , ni får ju tycka vad ni vill men jag har då inte träffat alla hermaliner i hela världen . kanin som kanin liksom…
#21 så skojj:) Hur gammal?
Hermeliner är underbara ;D har 2 st och dom är hur mysiga och goa, en av dom är som en hund O_o kan "trixa"
Tycker chinchilla hermeliner är otroligt fint, annars gillar jag dom inte såå mycket. Dom är lite för små, men jättesöta! :)

#23 8 veckor , å dom e sååå små =) åsså viltgråa kan lägga in bilder då jag hämtat henne / honom =)

Nja, hermeliner är inte min favort ^^ inte heller harar. Gillar kaniner som är lite mer att "ta" i, haha :) Men det blir säkert bra ^^

Aaw=)
Jag tycker teddy är nog av det sötaste men skulle Verkligen inte klara av pälsvården xD och allt bajs som fastnar och så , beundrar alla er som klarar av detta ''jobb'' =)
#28 det är ju inte jobbigt ^^ och bajs har då aldrig fastnat i någon av minas pälsar :P
- Mvh Emma

hehe hur som hellst så skulle jag inte klara av det xD

skulle kanske kunna ha en lejon huvad men isf inte ännu ..=)
Tycker hermeliner är otroligt söta ! Har dock ingen erfarenhet av doms temprament.

Jag har haft två hermeliner för många år sen och de var iaf jättetrevliga båda två, förutom dem har jag ingen större erfarenhet av hermeliner.
Skulle själv kunna tänka mig hermelin igen!!
ÄLSKAR hermeliner, ska själv köpa 2 till om 1 och ½ vecka ;D *GLAAD* Och så kanske jag ska köpa ännu 2 till i höst eller senare i sommar ;D Jag tycker iaf. det är en ras att rekomendera men om man vill satsa högt på hppning brukar inte det vara det lättaste, men för utställning och Avel intresserade är det en ras att rekomendera :) Det sägs att just black and tan och vit blåögd brukar ha en anna sorts temperament än andra färger (vet inte om det är sant men sjlv tycker jag det är lite sant angående black and tan). Dom är ljuvliga, brukar gilla att sitta kvar i famnen och bli klappade :) Trevliga tycker iaf. jag och bra storlek, tar inte mkt plats. Brukar ofta vara rumsrena.
Såg att du får hem en viltgrå hermelin nu på fredag - GRATTIS :D Hde en viltgrå hermelin men den dog efter bara 1 månad :( Och nu ska jag ha 2 viltblåa eller 1 viltgrå och 1 viltblå beroende på vad jag hittar på utställningen men ska satsa på viltblått :) Men viltgråttär fint på hermeliner

Hermeliner är jätte härliga men väldigt lätt skrämda och stressade.. Dom é inte heller några "knä" kaniner.. Men jag har aldrig träffat en hermelin som vaktar sin bur eller är allmänt sur bara.. Satsa på en sån:D Älskar färgen tan det kanske blir en sån tilll nästa år:D Längtar
Hermeliner är väldigt lättskötta,
de bajsar inte så mycke, lätthandterliga, :)
jag har haft hermelin kaniner och har dvärgvädur nu..
Enligt min egen personliga uppfattning om hermeliner: Jag kan inte förstå hur det kan få plats till så mycket energi, skutt och spring i en sådan liten kanin. Men dom kan snabbt ställa om sig och bli världens lugnaste att ha i knät och kela med. Lite envisa och dom ser mycket roliga ut, små korta öron liksom! ^^ hermelinen är i en mycket bra storlek, men dom behöver ändå stor yta att röra sig på.. men alltsomallt så gillar jag hermeliner men älskar dvv. men ja, det är ju olika somsagt ;)
om man gämför med en dvv, så är dom mycket lugnare (enlig mig) min dvv kan ligga i säkert en timme i sträck och bara lata sig i min famn! han är ett klart exempel på en kanin som om han själv skulle bestäma, så skulle han helst bara sitta i buren och slappa och feta till sig, för att sen komma in i huset för att slappa änn mer och bli klappad… MEN skenet kan bedra och även han kan få spratt i benen.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Min första kanin va en hermelin o den va hur gullig som helst mot mig men mot alla andra bet o attackerade han. Har bara haft ddv lr dvvkorsningar sedan dess o d är helt klart lugnare, fast d kan jue oxå skilja från kanin från kanin. Min syrras hermelin som hon hade samtidigt som jag hade min va en riktig soffpotatis, gjorde aldrig en fluga förnärmd.

Hermeliner är härliga djur! :D har en nu, å en med min delägare :D å två ungar av rasen hermelin å lejonhuvad korsning :D alla är underbara! :D<3
Hermeliner rekomenderas, tkr iaf jag :D

Jag har två hermeliner nu och de är riktigt olika varandra. Ena är väldigt lung. Han gillar att sitta och slicka på mina fingrar, gosa och mest ta de lungt. Medans den andra gillar att hoppa,springa, gå i sele och vara allmänt busig. Så det är olika!

alla ni som säger att hermeliner är dålig ras har helt fel de är de underbaraste kaniner (förutom tan)som jag vet.
#43 Vaddå förutom tan? Menar du färgen ???
#43 kanske manar att rasen tan är ännu underbarare? eller det var så jag tolkade det som iaf ^^
- Mvh Emma
#44 Jaha, jag tolkade som att alla hermeliner var underbara utom dom i färgen tan (jag blev helt paff då, för själv föder jag upp black and tan/tan och de är underbara). Haha*