Era kaniners burar:)
Skulle gärna vilja se era kaniners burar:) Sätt gärna in en bild:)

ingen?
*putt*

Ska oxå fota mina ninsars burar:)
har inga bra bilder på mina burar :P

#10 den är lite vriden

Fina burar allihopa!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#7: Skitsnygg, verkligen! :D

#21 har du matta i buren?

#22 Det ser så ut.

Jepp, jag har matta i alla kaninburarna, fast bara på sommaren. På vintern har jag halm =)

#24 egentligen är det inte så bra att du har det för rötningsrisken är ganska stor..

kanin 1

kanin 1 XD

Eh?
www.frihetenskaniner.se

#31+32 ?
- Mvh Emma

haha XD vart lite fel

#39: Märker det .. :P
www.frihetenskaniner.se
Skit fina burar :)

#42 Va söt han var när man låg där uppe! ;P

Såhär bor mina kaniner:
Den övre buren är precis godkänd. 100x50x50. I den bor Bella tillfälligt. Letar nu en till 120-bur till henne.
Den undre buren är drygt 120x60x55 någonting. Mätte för ett tag sen men minns inte exakt. I den buren bor Myran.
Hagen delar de på. Jag dammsuger mattan om Myran har varit ute och Bella ska få komma ut tex. Hittils har det gått bra och de hälsar lugnt på varandra genom gallret. Myran är lite klängig (xD) medans Bella tar det med en klackspark ;)

Och rensar även deras gemensamma toalett om det behövs (de brukar inte göra sina behov där. det gör dom på mattan, hah)

Så små burar alla har!
#46 Jag ser då ingen här som har för liten bur!
- Mvh Emma

#48 alla e ju för små!!! kaninernas förfäder e ju vilda, dom vill ha stora ytor!!
Nu är jag helt OT, men alla djurs förfäder är väl vilda, betyder det att vi ska släppa ut hundar och hästar så dem får springa massa eller?

#52, okej, skoj. var fick du luft ifrån myriis. aa, vill du skläppa lös din häst så gö det!! jag har det inget emot XD

#53: Vad menar du med "vars fick du luft ifrån myriis"? Detta är ett fritt och öppet forum och Emmy får skriva i princip vad hon vill sålänge det inte är kränkande eller dylikt.
www.frihetenskaniner.se

#55: Varför får dom inte vara ute på gräs? Blir dom gräsiga under tassarna? Det går ju att tvätta bort.
www.frihetenskaniner.se

jag vet inte men andra uppfödare rekomenderar inte det . just nu får hanen springa i koppel på gräset honon är bara 1 mån så hon får vänta ., :)

#55 Ja, varför får dom inte vara ute på gräset? (nyfiken)
Jag har också utställningskaniner, men de får vara ute iallafall. Skitsamma om de blir smutsiga om tassarna, det går ju att tvätta innan utställningen. ;)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#59: Bra :)
www.frihetenskaniner.se

Avaratias bur som pappa byggt för ngt år sen (:
Den är väl kanske 120x60 skulle jag tro..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Loixs bur…
Priser och info:

Maja och Linas burar i garaget….småa, småa, småa. Men dom är lösa rätt mkt så dom överlever nog (: dom har ju gjort de dom senaste 6åren iaf^^
Priser och info:

jag tker att alla värkar ha fina burar :), rejäla och hållbara. Socker_sweet, det skulle vara intressant att veta vad du har för burar! =)

Ja, socker_sweet visa dina burar då! :/

Vill också gärna se S_S burar :)
www.frihetenskaniner.se

59# jag har nog pratat med alldeless för fjolliga uppfödare .. eller lata :/ dom får gå på gräs nu :D och det verkar som den gamla aldrig gjort det , han kommer nämligen från en uppfödare som hade över trettio kaniner , och jag köpte han förra veckan.

#69: Vad bra att dom får gå på gräs nu! :)
www.frihetenskaniner.se

:/
Jadu Socker_sweet, jag syftade mest på ditt dåliga argument ang "kaninernas förfäder är vilda så då behöver kaniner mkt utrymme" Alla våra tamdjur har vilda förfäder, ska dem också ha gigantiska ytor då elr? En kanin som bor i en bur med måten 120*60 far inte illa, så jag fattar inte varför du ska klaga på dem burarna?

#71, dom flesta kaniner har ju bara osså 120x60 och dte räcker för att dom sak trivas =) om kaninen e ute pa dagarna, så e de bara onödigt med större bur(om inte behova asså)
ja, jag gillar inte de uppfödare som aldrig låter sina kaniner få röra på sig.
jag har också över 30 kaniner.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#49 De är inte för små,,,min är 120x75x75 (tror jag, kan vara lite mindre)
Såhär ser min ut ^^
Även nu på min bur har dom en typ ett "hus" som dom kan gå in i. :)
inte rikrigt så, men nästan =)

Jätte fina burara:)

#87 Jättefint! Vad har du för "bädd" i botten? :)
Hade dock velat ha en svart bur till Lilo också, mycket finare men det fans inte när jag köpte hennes. Lyckas jag fixa en svart bur till Lilo ska även hon få ett lika fint hus som Stitch :) Blev bara så arg på att buren var så färgglad när jag köpte den så jag tog det färggladaste huset också…skitbur :P
#88 det är en ventapad typ…med antiglig i botten och mjukt lite lurvigt..väldigt praktist :) Har dock haft spån till Lilo ett tag nu då hon började med lite hyss men hon har pläden nu igen så jag hoppas hon ska sköta sig så jag kan ha det så…tycker det är bäst :D
jättefint=)

#90 Okej, vars har du köpt den? (:
Den jag har i Lilos bur har jag köpt på djurmagazinet och Stitch köpte jag på Zoocenter :)

96# Exakt en sån har jag 

#95, #96 LYXIGT :D

#101 *Blir glad* Tack för komplimangen! :D
Vad fina burar alla har!! :D

# 95-96 var har du köpt dom burarna?? Dom var jätte Fina
#104 Jag har sett dom på djurnmagazinet ^^

104# Djuraffär i Karlstad :D

#104 Den mindre buren är beställd från Libra Artic. :) Den stora buren är köpt på Djurmagazinet, den är ganska ovanlig, inte alla som köper in den. :D Den "sortens" bur har aldrig blivit såld i den affären förut. :D

107# hur ser man på varorna online? xd

#107 Superfina burar! (: vad kostade dom? (dom var säkert inte billiga^^)
Priser och info:
#110 Varför har du 2burar? Kan hon gå ner till den andra eller?
#111 Hennes nya kanin flyttar in i den nedre buren om knappt 5v ;)
#112 Aha ;)

#109 Den mindre kostade nåt med 700 när jag beställde den, den stora gick på nära på 4000:-, men det var värt det! :D
Vilka fina burar alla har. De flesta verkar ha riktigt stora burar till sina kaniner med gott om utrymme. :D
/Matilda
Så fina, och stora burar allihopa har! =)

#117 hur stor är den? Och hur stor är kaninen? :P
Håller på att bygga nya burar, så det kommer ;)
#119 150x73 :) Han är en pekingteddy/hermelin korsning
- Mvh Emma
119: okej roligt=)

Vad fina alla burar är! :D

ursäkta det var min omogna bror som gjorde det förra inlägget..
#128; Jaha? x), hah..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

haha :P
Vad fina burar alla har!
PUTT :D
ja, den är ful o.o

#143 den är väldigt fin :)
men när ska ni ändra så det är tre sidor täckta? ^^
- Mvh Emma

min Siri är en innekanin… men hon har d så här iaf. Buren är för liten för henne, men hon får springa fritt i lägenheten+altanen och så går jag ut med henne dagligen. I buren har hon iaf sin toalett och hö.
Mattan är liksom hennes revir…
Det som inte syns på bilden är att min säng står precis bredvid så vi ligger och tittar på varandra när vi somnar/vaknar och så kan hon hoppa upp i min säng när hon vill (så vi kan gosa!!!)

#141 Jättefin bur!
Just ja… I höst kommer Siri bli tvungen att bli utekanin, så jag måste bygga ngt i sommar, den här tråden var superbra insp!

#147, sött med ljusslingan!
Tack! jag hade det i jul skulle vara mysig för kaninerna

Gud så fina alla burar är, Nu får jag en massa ideer om hur jag ska bygga min nya utebur… Några förslag? Antagligen ska jag bygga en tvåvåningsbur 175cm lång, 100bredcm och hör vet jag inte riktigt ….. På varjevåning ska de måtten vara då. Och på övervåningen ska 1 tredjedel vara hus :)

Melwins bur ä e ca 115 cm lång och 60 cm bred. Är det en ok storlek för en dvärgvädur ?

och här
men snart har jag bara en kanin kvar så då blire att bygga om
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#154 Hur hög är den? Längden och bredden låter bra.